2015. jan 02.

Tévhitek a közösségi médiáról 1. rész

írta: Klausz.Melinda
Tévhitek a közösségi médiáról 1. rész

Social-Media-Myths1Annak ellenére, hogy a közösségi média milyen sokrétű és mennyien használják, még mindig akadnak olyan mítoszok, amiket nem árt, ha tisztáz az ember. A közösségi média valóban segít az eladásban, vagy csupán időpazarlás lenne?

  1. mítosz: Ha létrehozod a közösségi oldaladat, azonnal növekedni fog az eladás?
Ez egy hosszú folyamat része, aminek az oldal létrehozása csupán az első lépés. Meg kell tervezni a teljes marketing stratégiát!
  1. mítosz: A közösségi oldalon töltött idő csupán időpocsékolás
Ezt egy hosszútávú befektetésnek kell felfogni. Az elején lehetséges, hogy időpocsékolásnak tűnik, de szépen lassan behozza a rá szánt energiát. A jól megtervezett közösségi oldal növeli a rajongóbázis és egyre elkötelezettebbé válnak a felhasználók a márka iránt, ami később több vásárlást eredményezhet.
  1. mítosz: A közösségi média rengeteg időt és energiát igényel
Az elején még biztos, hogy több energiát igényel, amíg belejön az ember. De lassan rá lehet érezni az ízére. Sőt, a felületek segítenek az előre időzítésben is, így nem kell 0-24 órát a gép előtt görnyedni.
  1. mítosz: Ha egy bejegyzés nem ér el sok like-ot és megosztást, akkor az hatástalan volt
Természetesen az olyan világmárkák, mint a Coca-Cola, vagy a Red Bull több tízezres like mennyiséget érhetnek el, de nekünk először kicsiben kell gondolkodni. Az elején az a cél, hogy minél több felhasználóhoz eljusson a létezésünk híre, tehát fontos a nézettségi mutató is. Majd csak ezek után érdemes figyelni az interakciókat! De a kattintások számát se feledjük nyomon követni!
  1. mítosz: Az idősebb korosztályt nem vonzza a közösségi média
Ez régen talán még igaz lehetett, de mára már egyre kevésbé állja meg a helyét ez az állítás. A Pew Research Center tanulmánya kimutatta, hogy az 50-64 éves korosztály több, mint fele (52%) aktív valamelyik közösségi felületen.

A közösségi médiában keringő tévhitek felsorakoztatásának még nincs vége!

Folytatása következik! Ha a tévhitek ellen szeretnél tenni és konkrét, mellébeszélés nélküli információkat szeretnél kapni, kattints ide!

Szólj hozzá