2015. jan 28.

Szerinted is felesleges időtöltés a közösségi média?

írta: Klausz.Melinda
Szerinted is felesleges időtöltés a közösségi média?

time-to-tweetElőfordult már, hogy elgondolkodtál azon, hogy megéri-e neked és vállalatodnak a közösségi média marketing használata? Vajon mindenképpen megéri jelen lenni, még akkor is, ha éppen a statisztikák nem ezt mutatják? A válasz: IGEN!

Lehet, hogy újra kell gondolni az egész vállalati stratégiát, hogy változásokat érjünk el pozitív irányba, de a lényeg: hogy nem szabad megállni még a „karbantartás” miatt sem!

De mi lehet a rossz statisztikai mutatók oka?

  • Versenytársak: Lehet, hogy az adott iparágban van néhány buzgóbb vállalat, mint a tiéd? Itt az ideje felvenni velük a versenyt! Készíts érdekes és naprakész bejegyzéseket termékeidről, vagy szolgáltatásaidról. Érdemes belevinni egy kis személyességet (például képek formájában) általában azt értékeli a rajongótábor.
  • Megfáradt közönség: A rajongók egy idő után belefáradnak, ha mindig ugyanazokat a tartalmakat osztjuk meg nekik. Erre is a megoldás a tartalmakon való változtatás. Merjünk kísérletezni!
  • Időhiány: Ebben valamelyest segítséget nyújt a bejegyzések időzítése. Érdemesebb inkább megtervezni egy napon egyhuzamban az egész hetet, mint minden nap időt tölteni a tartalmak létrehozásával. Persze a folyamatos ügyfélkapcsolat ekkor is elengedhetetlen, egy idő után  azonban sokkal gördülékenyebben fog így menni és úgy fogod érezni, hogy több időd is szabadul fel. Ha pedig végképp nincs rá időd, akkor bízd inkább szakemberre a dolgot.
Ha még mindig nem vagy benne biztos, hogy továbbra is helyed van a közösségi médiában, akkor csak abba gondolj bele, ha a rajongóid nem is aktívak állandóan, attól még látnak téged és a vállalatodat… Ezen kívül az aktív felhasználóid nem feltétlenül a legnagyobb vásárlóid, de ők segíthetnek hozzá további ügyfelekhez a későbbiekben az aktivitásukkal. Az ügyfelek pedig elvárják, hogy egy-egy vállalat több felületen is legyen jelen egyszerre és osszon meg velük információkat, újdonságokat és foglalkozzon velük, kérdéseikkel, panaszaikkal.

Ráadásul az ügyfelek akkor is fent vannak a közösségi média felületeken és elmondják - barátaiknak - véleményüket, ha Te nem vagy jelen. Ha pedig nem is látod a véleményeket, hogyan tudnád orvosolni az újra- és újra felmerülő kérdéseket, problémákat?

 

Szólj hozzá

időgazdálkodás közösségi média social media Facebook