2016. feb 10.

Őket kerüld a közösségi média felületeken: lájkvadász, hater, fanboi, grammatikai náci

írta: Klausz.Melinda
Őket kerüld a közösségi média felületeken: lájkvadász, hater, fanboi, grammatikai náci

trollVannak olyan csoportok a közösségi média felületeken, akiktől távol kell tartanunk magunkat, mert már akár rövid távon is negatív hatással vannak oldalunkra. Ilyen például a lájkvadász, aki számára mindegy, hogy milyen áron és honnan szerzi be a lájkokat, számára az elismerés a lájkok számában rejlik.

A lájkvadász

A lájkvadász számára mindegy, hogy milyen áron és honnan szerzi be a lájkokat, számára az elismerés a lájkok számában rejlik.

Promóciók és nyereményjátékok esetében nagyon jól jöhet egy-egy lájkvadász a rajongói csoportunkban, azonban az egyre inkább elterjedő lájkcsere csoportoknak, megélhetési nyereményjátékvadászoknak és állike-oknak köszönhetően, a lájkvadász könnyen vitába száll az aktuális nyereményjáték szabályaival, ha veszélyben érzi nyereményét, így veszélyes és hangos kommunikációs terepet jelenthet egy-egy promócióhoz kapcsolódó konfliktushelyzet esetén.

 A lájkvadászokról kérdezett a Hír 24 is a minap, nézd meg az interjút itt! 

A fanboi, a hater és a troll

Konfliktusok szempontjából első pillantásra jó lehet, ha egy negatív vélemény esetén, saját rajongónk véd meg minket. A fanboi-ok egy része azonban olyan szinten elvakult, hogy anyatigrisként támad a másik félre, fokozva az agressziót, és elmérgesítve a konfliktust.

Elvakultsága nem tárgyi tudásának és józan értékítéletének köszönhető, mindinkább igazi „szemellenzős” magatartásának, s így az adott termék/szolgáltatás/márka nyilvánvaló – akár cég által elismert – hibáit sem képes vagy hajlandó beismerni, s ezáltal nem egyszer végeláthatatlan vitákat és félretájékoztatásokat is előidézhet.

Rajongásuk ráadásul olyan nagymértékű, hogy a konkurens márkákra rendszeresen utálkozó, gyűlölködő megjegyzéseket tesznek, s ezáltal hater magatartásba váltanak, át és/vagy a trollság határáig is eljutnak.

A fanboi szelídebb változata a márkaevangelista, aki hirdeti és ajánlja a márkát ismerőseinek, barátainak, azonban józan belátással rendelkezik, és nem (feltétlenül) lép fel támadólag másokkal szemben.

 

A grammatikai náci

Konfliktusok esetében igen gyakran megjelenik ez a típusú felhasználó. Főleg azokban a szituációkban találkozhatunk velük, amikor olyan mértékben elharapóznak a konfliktusok, hogy már nem figyelnek a rajongók a hozzászólások stílusbeli és nyelvhelyességbeli megfogalmazására. Alacsony iskolázottságú rajongók véleményével szemben is – egyéb érv hiányában – gyakran így vágnak vissza.

A konfliktusok megoldásához ez a személyiségtípus sem járul hozzá, sőt megakasztja a problémamegoldást állandó helyesírási kötözködésével.

Téged melyik csoport "akaszt ki" leginkább?

Ha szeretnéd megtanulni, hogyan kezeld őket a legjobban és főleg kommentjeik törlése nélkül, Neked ajánljuk a Közösségi média konfliktus- nyereményjáték- és panaszkezelés a gyakorlatban című könyvünket, amelyben 78 hazai és nemzetközi esettanulmányon keresztül segítünk megérteni viselkedésüket és tanítjuk meg a kényes szituációk kezelését. Nézd meg itt!

 

Szólj hozzá