Így nyitják meg többen hírleveledet...
Az, hogy valaki megnyisson egy hírlevelet alapvetően a tárgymezőn áll vagy bukik. De mit írj a tárgymezőbe, hogy a lehető legtöbb címzett megnyissa leveledet? Ahhoz, hogy válaszoljunk erre a kérdésre a MailChimp hivatalos statisztikáját használtuk, ami több mint 40 millió elküldött e-mail alapján készült.
Az első három legjobb elérésű (60-85%) szövegek a tárgymezőben:
- [COMPANYNAME] Sales & Marketing Newsletter
- Eye on the [COMPANYNAME] Update (Oct 31 – Nov 4)
- [COMPANY NAME] Staff Shirts & Photos
Az első három legrosszabb elérésű (1-14%) szövegek a tárgymezőben:
- Last Minute Gift – We have The Answer
- Valentines – Shop Early & Save 10%
- Give a Gift Certificate this Holiday
Megfigyelheted, hogy a legjobb elérésű szövegek nagyon egyszerűek, nem értékesítés szagúak, vagy tolakodóak. Egyesek még azt is mondhatják, hogy unalmasak. A legrosszabb elérésű szövegeket olvasva, olyan, mint az újságokban, plakátokon szereplő hirdetések szövegei, ami kreatívnak tűnhet, mégis ezeket nyitják meg a legkevesebben.
A tárgymezőben írt szövegnek meg kell fognia az emberek figyelmét, ezért sokan túlgondolják a fogalmazást, kecsegtető ajánlatokat tesznek bele, kedvezményekkel, ajándékokkal próbálják a levél kinyitására ösztönözni a felhasználót. De mivel a legtöbben ezt a taktikát alkalmazzák, és a felhasználónak rengetek hasonló tárgyú spam érkezik be a fiókjába, a kicsit is reklám szagú leveleket gondolkodás nélkül törölni fogják.
Tehát mit ajánl a MailChimp a tárgy megfogalmazásánál?
Egyszerűnek tűnhet: konkrétan írd le, mi a témája a levelednek.
Ha hírlevelet küldesz, tüntesd fel vállalkozásod nevét, és a hírlevél témáját, címét, ami azonos azzal, amit leveled tartalmaz.
Ne zavard össze őket! Hosszú távon az sem jó, ha a tárgymezőben túlzol, és nagyobb elvárással nyitják meg leveleidet, majd csalódniuk kell a tartalomban.
Ha különleges promóciós levelet küldesz, írd ezt a tárgymezőbe, és kerüld a következőket: AKCIÓ, AJÁNDÉK, %
Te mit írsz leggyakrabban hírleveledbe tárgyként?