2016. sze 16.

Marketing szótár 1. rész

írta: Székács Alexa
Marketing szótár 1. rész

hqdefault.jpgHa hallottad már azt a kifejezést, hogy SEO, Page Rank vagy Konverzió de fogalmad sincs mit jelentenek, akkor ebben tudunk most segíteni neked! Egy 3 részből álló sorozatban fedjük fel mit is rejtenek ezek furcsán hangzó szavak valójában!

Adwords: A Google Adwords szolgáltatása kattintás alapú reklámlehetőséget biztosít neked. Ennek a lényege, hogy a reklám megjelenéséért nem kell fizetned, csak azért, ha valaki rá is kattint a hirdetésedre. Ezt hívják PPC (pay-per-click), vagyis kattintás alapú hirdetésnek.

Gerillamarketing: Ez minden olyan hirdetés, ami nem a megszokott (tv, rádió, óriásplakát) felületen jelenik meg. Ez lehet például egy vírusvideó vagy flashmob is.

PageRank: Ez a Google rangsorolási tényezőinek egyik eleme. Több tényező alapján számolják ki, ezek közül az egyik legjelentősebb az oldalra mutató linkek száma. Ez egy  1-10-ig tartó skálán jelzi az oldal fontosságát a Google számára. Minél nagyobb az érték, annál fontosabb az oldalad. Az értéke kerekített, a valódi értéke titkos. Vannak viszont olyan eszközök, amelyekkel megtudhatod a kerekített értékedet (pl. a Google Toolbar vagy Firefox alá a Search Status).

Keresőoptimalizálás vagyis SEO: A keresők felől érkező látogatószám növelése, a keresők rangsorolási tényezőinek figyelembevételével. Ezek a rangsorolási tényezők lehetnek a PageRank (ld. feljebb), a kulcsszó-sűrűség, a rámutató linkek száma és még nagyon sok minden más is.

Konverzió: Segít megtudni, hogy a hirdetéseid mennyi értéket hoznak a vállalkozásodnak. Konverzió akkor történik, ha valaki a hirdetésedre kattintva olyan műveletet hajt végre, amit te értékesnek határoztál meg. Például ha az üzletedbe naponta 100 vásárló tér be és abból 1 vásárol, akkor 1% a konverzió.

 

Szólj hozzá

hirdetés