2016. dec 15.

Hogyan legyen az unalmas téma is lenyűgöző?

írta: Janni Anikó
Hogyan legyen az unalmas téma is lenyűgöző?

20161214_hogyan_legye_2_1.jpgAzt gondolhatnánk, hogy a szövegek vagy social media tartalmak írása mindig izgalmas, azonban bőven akad olyan téma, ami unalmasnak mondható.

Sokszor szembesülhetsz vele, hogy amin dolgozol, az száraz vagy érdektelen, legyen szó sajtóközleményről, blog bejegyzésről vagy akár prezentációk készítéséről. Mindezek ellenére, fel kell keltened a közönség figyelmét úgy, hogy az unalmas témát is lenyűgözővé varázsolod. Mutatjuk, hogyan csináld!

 

Tájékozódj és tanulj!

A pénzügyi, mikrobiológiai, világítástechnikai vagy néhány kutatási téma nem mindenki számára vonzó, de ahhoz, hogy megbízható hang legyél a témában és értsd, amiről írni szeretnél, tájékozódnod kell. Olvass minél többet, nézd meg a legfrissebb híreket, hogy tisztában legyél az aktualitásokkal is. Nézz körül az adott iparág képviselőinek a weboldalán, olvasd el, ők hogyan írnak a témádról.

Ha minél nagyobb tudással rendelkezel a számodra unalmasnak vélt témakörökben, akkor sokkal könnyebb lesz megtalálni, mi az, ami érdekelheti ezzel kapcsolatban a célközönséget.

 

Fontos a hangnem!

Ha már belelátunk a témába, akkor ki kell választani egy elbeszélő hangot. Tudományos, közéleti vagy hétköznapi hangnemben szólaljunk meg? Holnapon, közösségi média oldalon vagy a sajtónak kommunikálunk? Meg kell határozni, mi a célunk a tartalommal, és próbáljuk ez alapján megfogalmazni a mondandónkat.

Figyeljünk az átláthatóságra is! A szöveg legyen könnyen olvasható, jól formázott,, hogy a célközönségünk valóban el is olvassa az írást.

 

Adatok és példák használata

Néhány esetben a számok, grafikonok többet mondanak, mint a szavak. Keress fontos adatokat a témádhoz, vagy valós tapasztalatokat, hogy ne érezze távolinak a mondanivalódat a közönség. Ha fel tudsz mutatni egy jó történetet vagy olyan összehasonlító adatokat, amire felfigyelhetnek az emberek, akkor többen nézik meg a tartalmadat.

 

Szólaltass meg érdekes személyeket!

Minden iparágnak vannak szakértői. Nézd végig a szakmai kapcsolataidat, a publikációkat, hogy van-e közöttük olyan személy, aki többet tud az adott témáról. Egy tőle származó idézettel már érdekesebbé teheted az írásod, de beszámolhat személyes tapasztalatokról, történeteket mesélhet.

Ez a módszer mindig új perspektívából mutatja be a témakört, akár találhatunk általa egy teljesen új nézőpontot is.

 

A vizuális tartalmak ereje

Egy fénykép vagy videó nagyon sokat számít bármiről is szeretnénk írni. Az emberek jobban reagálnak a látványra, mint a szavakra. Tehát még egy unalmasnak tűnő tudományos munka is színesebbé válhat, ha rendelkezésre áll megfelelő képanyag. Ezek a vizuális tartalmak főként a közösségi oldalakon fontosak, így mindig figyeljünk a képválasztásra!

 

Bár a tippek ellenére sem minden téma vonz minden olvasót, de alkalmazásával a célközönség nagyobb arányban figyelhet fel tartalmainkra.

Szólj hozzá