2017. jan 09.

5 dolog, amit a tartalommarketingben csinálnod kellene idén

írta: Janni Anikó
5 dolog, amit a tartalommarketingben csinálnod kellene idén

20170104_5_dolog_tartalommarketing_2.jpgBizonyára ti is olvastátok már az előrejelzéseket, hogy 2017-ben érdemes a tartalommarketinget használni. Ezért nem is próbálunk meggyőzni, inkább mutatunk néhány dolgot, amivel hatékonyabbá teheted az idei éved.

 

  1. Az üzenet a cél

A marketingben olyan sok tartalmat hozunk létre naponta, hogy hajlamosak vagyunk megfelejtkezni arról, hogy az üzenet a cél. Például, ha posztolunk a Facebook-on vagy írunk egy blog bejegyzést, akkor nem figyelünk rá, hogy milyen üzenetet közvetítünk, csak arra, hogy összességében elégedettek legyünk a tartalommal.

Képzeld el, hogy a versenytársad is ír egy blogbejegyzést, azonban figyel arra, hogy annak az üzenete támogassa a marketing kampányt, így a megfelelő kulcsszavakat fogalmazza bele, cselekvésre szólít fel. A követői ezt jobban fogják kedvelni, mint az átlagos tartalmakat. Ezért mielőtt tartalmat osztasz meg, gondold át, mi a célod vele, mit szeretnél üzenni.

 

  1. A csatornák és újdonságaik

Nagyon sok lehetőség van arra, hogy tartalmat tegyünk közzé, azonban ha a célközönségünk nem olvas blogot, akkor nem érdemes használni. 2017-ben gondold át, hol lehet a közönségedet elérni? A tartalommarketing akkor hatékony, ha azokat a platformokat használod, amelyeken jelen vannak a fogyasztóid, vásárlóid.

Emellett tarts lépést az újdonságokkal. Nem csupán a hagyományos szöveges tartalmak lehetnek jók, használd az élő közvetítést is! Az újdonságokra a közönség reagálni fog, így el tudod dönteni, mit alkalmazz a jövőben.

 

  1. A stratégia dokumentálása

Akkor lehetsz igazán hatékony, ha dokumentálod a stratégiát. Egy-egy kampány végén ezeket felül tudod vizsgálni, és így javíthatod a marketing kampányodat. Ha nem rendelkezel éves tervvel, akkor az év eleje a legjobb időszak arra, hogy kialakíts egyet, és sikeres legyél!

 

  1. A tartalom célzása

Azt gondolhatnánk, hogy a szélesebb körnek szóló tartalmak több embert vonzanak, de ez nem igaz. Meg kell találnod azt a stílust, amit a célközönséged kedvel, és csak nekik kommunikálni. A visszatérő ügyfelek értékesebbek, mint akik látják az üzenetünket, de nem foglalkoznak vele.

 

  1. A tartalom támogatása

Ha sikerült a megfelelő üzenetet a megfelelő csatornákon létrehozni, emellett a célközönségünkre szabott stílusban folytatunk kommunikációt, az még sajnos nem elég a sikerhez. Hiába posztolunk egy nagyon ütős bejegyzést a Facebook-on, ha az nem éri el megfelelő mértékben a fogyasztóinkat. Éppen ezért támogassuk más marketing eszközökkel is a tartalommarketinget, hogy nagyobb eséllyel jutassuk el az üzenetünket a potenciális ügyfeleknek.

 

A tartalommarketinget érdemes összeegyeztetni más marketing és PR kampányokkal, mert egymást támogatva érhetünk el csak sikereket.

Szólj hozzá

PR tartalommarketing