2017. ápr 14.

Mobil Shoppingtúra, avagy mobilon nézhető a weboldalad?

írta: Székács Alexa
Mobil Shoppingtúra, avagy mobilon nézhető a weboldalad?

viewport.pngNapjainkban ma a legtöbben már mindenre a mobilunkat használjuk. Böngészésre, útvonaltervezésre, ajándék keresésre, zene hallgatásra, inspiráció keresésre… mindent megtalálunk egy helyen. És igen. Vásárolni is legtöbben már a telefonon keresztül szoktak. A kérdés a következő!

Te gondoskodtál már arról, hogy vásárlóid könnyen és egyszerűen vásárolhassanak mobileszközeikről?

Nézzük mindenre gondoltál-e.

Az első lépés, hogy weboldalad legyen mobilbarát. Ez ma már nem is kérdés, de akadnak még olyan oldalak, ahol elfelejtik ezt leellenőrizni. Fontos, hogy optimális módon jelenjen meg minden, hogy jó vásárlási élményt adjon az oda látogatóknak.

Tegyél meg mindent, hogy a lehető leggyorsabban töltsön be az oldal. Egy bejegyzésben már említést tettünk róla, mennyire rontja a vásárlási arányt, ha hosszú másodpercek telnek el egy weboldal betöltése alatt. Ezt sajnos saját magamon is tapasztalom. Nem feltétlenül azért mert ennyire türelmetlen vagyok, hanem automatikusan, gondolkodás nélkül lépek tovább egy másik oldalra ha képtelen betölteni az oldal 3-5 mp alatt. Ezzel az oldal minőségében is már kétségeim támadnak tudat alatt.

Minden zavaró tényezőt távolíts el a mobilos nézetről. Ami a gépen jól néz ki, hasznos, vagy jó csalinak tűnik, az mobilon ne legyen ott. Felugró ablakok, regisztrációs kötelezettség az oldal megjelenése előtt... ne légy ezekkel saját magad ellensége.

Legyen egyszerűen kezelhető, egyértelmű, tisztán értelmezhető a kezelés. Ne legyenek zsákutcák, mert hiába gondolod, hogy minél tovább marad az oldaladon valaki, az statisztikailag neked jó, mert ha nincs meg hamar amit keres az illető, az bizony nem garantálja hogy kitartóan végig is böngészi azt, amit szeretne. Arra is gondolj, hogy ami neked lehet, hogy egyértelmű, az másnak talán pont logikátlan. Teszteljétek le ismerősök között is, hogy a legjobb megoldás születhessen.

Használd a kiemelt hirdetést mobilon. A kis felületen még inkább ki kell tűnni a zsúfolt tömegből.
Emellett használj olyan hirdetést, ami azoknak az embereknek jelenik meg, akik éppen útközben, a közeledben böngésznek, ezzel gyorsan beterelheted őket az üzletedbe.

Itt sem elhanyagolható a statisztikák figyelése. Ellenőrizd milyen úton jutottak el a látogatók a vásárlásig, hol fordultak vissza a legtöbben, hol mennyi időt töltöttek. Rá kell jönnöd, hol kell finomhangolást végezni a hirdetésben és mik azok az elemek, amikre még jobban rá kell erősítened. Ez a teljesítmény mérése nélkül nem fog működni.

És legvégül: kövesd a divatot. Ezen a területen is igaz, hogy a trendek szinte naponta változnak. Érdemes figyelemmel követni az aktuális divatot, mind szövegezés vagy kinézet terén.

Forrás: AdWords

Szólj hozzá

weboldal reszponziv