Melyiket tanulja meg a gyerek: a tízujjas gépelést, vagy a kézírást
Egyre több mesekönyvet készítenek táblagépre, sőt készült már tablet kifejezetten tipegők számára. A géphasználat miatt az oktatási rendszernek is változnia kell. Ma már egyre több speciális oktatóprogramot fejlesztenek, amely a számítógépes játékokat veszik alapul, míg a mindennapokban a gamifikáció elvei alapján ösztönzik a diákokat tanulásra.
Számos iskola próbálkozik az új technológiák meghonosításával. Belgiumban például 2012-ben (Index, 2012.) két iskola tette kötelezővé az iPad-ek beszerzését és használatát a tanulásban. A kezdeményezést ott a szülők tiltakozása miatt végül elvetették, pedig a táblagépes oktatás például Dél-Korea és Szingapúr egyes iskoláiban teljesen normálisnak számít. Sőt lassan már hagyományossá válik, hogy az oktatásba mobilkommunikációs eszközöket is bevonnak. De nem kell kontinenseket sem ugranunk, a szomszédos Szlovákiában is lassan tablettel mennek a gyerekek iskolába. Csehország után ugyanis már Szlovákia is rendelkezik elektronikus tantervekkel (Kurir, 2013.).
Ma már szinte természetes, hogy mindenkinek szinte készségszerűen el kell sajátítania a gépírást. Az Egyesült Államokban már a negyvenkettedik állam általános iskoláiban kezdtek el kézírás helyett gépírást tanítani. Fontos, hogy a gyermekek minél előbb tanulják meg a tízujjas gépelést, mert ha a kétujjas gépelés rögzül, később már nem lehet átszoktatni őket.
Hogy mi az előnye a táblagépek használatának a könyvekkel szemben? A diákok gerincét egyértelműen óvja, hiszen nem kell nap, mint nap magukkal vinniük az átlagosan nyolc kilogrammnyi tankönyvet. A táblagép mellett természetesen szükség van néhány füzetre és írószerre is, de ezek súlya a korábbiakhoz képest elenyésző. Ha változik a tananyag, új tanár jön az iskolába, vagy a minisztérium új tankönyvet tesz kötelezővé, nem szükséges leváltani az adathordozót, mint korábban a tankönyveket, tankönyvcsaládokat, elég új szoftvert tölteni a gépre, és azonnal használhatóvá válik az eszköz.
Az előnyök tehát kézzel foghatóak, azonban egyelőre nem megjósolható, hogy mindezek elterjedéséhez mikorra áll rendelkezésre minden iskolában megfelelő anyagi forrás. És persze szükséges a minisztériumok, az oktatók és az iskolák által egyaránt elfogadott metodika, módszertan és persze az elektronikus tananyag is.