2018. jan 14.

Új hírfolyam-algoritmus jön a Fb-ra: csökkennek az elérések, növekednek a költségeid!

írta: Klausz.Melinda
Új hírfolyam-algoritmus jön a Fb-ra: csökkennek az elérések, növekednek a költségeid!

zuck.png2017-ben már kijelentette Mark Zuckerberg, hogy határozottabban felveszi a harcot az álhírek terjedése ellen és emiatt a hírfolyamot tudatosan figyelik innentől, azonban január 11-én magyar idő szerint hajnali 3-kor egy teljesen új hírfolyamot jelentett be, ami a vállalkozások életét igencsak meg fogja nehezíteni.

A Facebooknak mindig is érdeke volt, hogy az emberek minél több időt töltsenek az oldalon, hiszen ha folyamatosan visszatérnek és több órát jelen vannak a felületen, több értékesítést tud eszközölni az oldal. Na de ezt nem hirdetések számának növelésével tudja elérni, hanem az emberek számára érdekes tartalmak megosztásával. 

Honnan tudja a Facebook, hogy mi érdekli az embereket?

Ennek több fajta mérése lehetséges, a legegyszerűbb a látható interakció, azaz ha az illető lájkolja, kommenteli vagy megosztja a tartalmat. De van egy olyan láthatatlan rész, amit bár a cégek is csak a hátsó elemzési statisztikából látnak részlegesen, de a Facebook számára sokkal relevánsabb információ tud lenni az, hogy rá is kattint-e az illető a tartalomra, megáll-e felette az egérmutató (mert akkor valószinűleg olvassa / nézi a tartalmat, illetve az is fontos információ, hogy régebbi tartalmak között "molyol-e" az érdeklődő.

No de térjünk vissza ahhoz, hogy az új Facebook algoritmusa rontani fogja a céges kommunikációt. Legalábbis első pillanatra így tűnik. Ugyanis a változó algoritmus előtérbe kívánja helyezni a magánszemélyek tartalmait - így pedig a céges tartalmakat háttérbe sorolja majd, különös tekintettel azokra a céges tartalmakra, amelyek leginkább lájkokat gyűjtöttek. Az ilyen tartalmak többsége ugye a kattintásvadász címekkel megspékelt sztorik, a "Coelho Nórás" idézetek gyűjteménye vagy azon tartalmak, amelyek "csak úgy" kikerülnek a felületre, hogy valami mégiscsak legyen az oldalon. Azok a cégek tehát, akik nem figyeltek/figyelnek kellőképpen a rajongóikra, azok akik nem hangolódnak a potenciális vásárlóikra, nem az ő igényeinek megfelelő érdekes, hasznos és releváns tartalmakat hoznak létre, egyértelműen hátrányba kerülnek. 

Azok, akik korábban is aktív rajongóbázissal rendelkeztek, meg fogják ugyan érezni a változást, de sokkal kisebb mértékben. És most jönne megoldásként az, hogy akkor többet hirdetek! De ácsi, ha organikusan nem tudod olyan mértékben megszólítani a rajongóbázisodat, akkor hiába áll rendelkezésedre a világ összes pénze (bár ugye ez ritkán mondható el egy kisvállalkozásról ;) akkor sem fogsz tudni mindenkihez eljutni, mivel csak és kizárólag a hirdetési egységköltséged fog megnövekedni.

7110984325_22d1d9dd84_b.jpgÚj kommunikációs módszerekre, új stratégiára és új hirdetési koncepcióra van szükség a Facebookon, illetve az is egyre inkább fontosabb, hogy minél több adatot és információt "kimentsünk" a felületből, amit aztán hírlevélben, Instagramon vagy akár a Youtube-on is tudunk hasznosítani. Korábban sem volt elég csak úgy jelen lenni a felületeken, de innentől még fontosabb lesz, hogy stratégia mentén gondolkodjunk!

 

Ebben tudunk Neked segíteni Facebook kommunikációs és hirdetéskezelési tréningünkön! Szánj rá 1 napot és sokkal jobb, organikus közösséget fogsz tudni működtetni a felületen és a hirdetési technikákkal - köztük a vásárlási szintnek megfelelő remarketing technológiák használatával - sokat spórolhatsz is hirdetési költségeiden! Érdekel a lehetőség? Akkor most jelentkezz, mert január 17-ig AJÁNDÉK KÖZÖSSÉGI MÉDIA KÖNYVET is adunk a képzés mellé! Az oktatásokon nem használunk Powerpointot, mindent a Facebookon mutatunk, így érdemes hoznod laptopodat! Részletekért kattints ide!

Szólj hozzá

hirdetés változás algoritmus hírfolyam Zuckerberg