2018. jan 29.

Miért követnek bizonyos hirdetések?

írta: BDóra.
Miért követnek bizonyos hirdetések?

what-is-remarketing.jpgBiztosan észrevetted már, hogy vannak hirdetések, amik akárhova mész, megjelennek és utána hetekig követnek. Röviden és tömören ez a remarketing, de nézzük kicsit részletesebben.

Lényegében a remarketingen keresztül lehet elérni azokat az embereket, akik korábban jártak már a weboldalunkon és újból meg szeretnénk célozni valamilyen hirdetéssel. Működhet ez a Google-ön keresztül, de a Facebookon is.

 

Google Adwords

A Google Awords fiókunkban a következőként néz ki ez a lehetőség:

A Display Hálózaton történő remarketinghez válaszd a „Csak Display Hálózat” > „Marketingcélok” > „Cselekvés elősegítése” > „Vásárlás a webhelyen” típust a kampány létrehozásakor.

Keresési hálózati kampányoknál az alábbira lesz szükség:

Ha keresési hirdetésekhez szeretnéd használni a remarketinglistákat, kampánytípusként válaszd a „Csak Keresési Hálózat – összes szolgáltatás” lehetőséget. Ha „Csak Keresési Hálózat – normál” vagy „Keresési Hálózat és választott Display – normál” kampánnyal rendelkezel, akkor nem adhatsz hozzá remarketinglistákat a kampányához.”

Ahhoz, hogy a remarketing sikeres legyen, a weboldal valamennyi oldalát fel kell címkézni, ez az Adwordsből egy rövid kódrészlet lesz, amit be kell illeszteni a weboldal forráskódjába.

Például az egyik remarketinglistánk az újdonságok lesznek, így aki meglátogatja azt az oldalt a látogató cookie azonosítója hozzáadódik a listához. Remarketinglisták pedig szabadon létrehozhatóak korlátozás nélkül.

 

Facebook

A facebook hirdetési lehetőségei között is van egy olyan opció, hogy remarketing és itt is hasonlóan a Google Adwordséhez az a lényege, hogy olyan látogatókat érjünk el, akik már korábban jártak a weboldalunkon.

Létre kell hozni egyéni célközönséget egy adott aloldalra, amihez képpontra lesz szükség. Ezt az eszközök menüpont képpontok menüjében lehet megtalálni. Minden fiókhoz egy követőkód tartozik, így ezt a kódot kell a weboldal forráskódjába beilleszteni. A listák lehetnek konkrét aloldalak vagy szólhat azoknak, akik egy bizonyos ideje nem jártak weboldalunkon és őket szeretnénk emlékeztetni, akik nem jutottak el a vásárlás végéig.

celk.png

Már lehetőség van arra is, hogy e-mailes vagy telefonszámos adatbázist töltsünk fel a rendszerbe. Ez azért jó, mert a meglévő adatbázisunkban lévő embereket ilyen formába is el tudjuk érni.

Maximum 180 nap adható meg a remarketingnél, hogy ilyen hosszú legyen a tárgyidőszak, ez az az időszak, ameddig a látogatókat nyomon lehet követni.

Fontos, hogy olyan névvel lássuk el a listát, hogy az számunkra később is egyértelmű legyen, kiket tartalmaz.

Készíts Te is hasonló hirdetéseket és győződj meg magad a sikerességéről!

 

Forrás: https://support.google.com/adwords/answer/2454000?hl=hu

Szólj hozzá

hirdetés remarketing