Milyen felületeket használj webáruház-tulajdonosként?
Egyre többen készítenek webáruházat és állnak tanácstalanul, hogy legyen-e facebook vagy instagram oldal vagy sem és, ha van is, mit kezdjenek vele? A következőkben erre adunk néhány ötletet, miként lehet ezt megvalósítani.
Kezdjük a legnépszerűbbek egyikével a facebookkal. Nagyon szoros manapság a verseny a közösségi médiában, így nagyon oda kell figyelni, hogy mit csinálunk. Mindenképpen érdemes jelen lenni, de az elején nehéz lesz, hiszen a nulláról kell elindítani a profilt.
Hogy mire figyeljünk a Facebookon?
- névjegypanel kitöltése
- profilkép, coverkép mindenképpen legyen, de jó minőségű
- megfelelő minőségű képállomány, hogy a posztok igényesek legyenek
- heti legalább 4-7 poszt
- #hashtag használata, ez kiemelésre is tökéletes szövegen belül, csak ne legyen belőle 2-3 darabnál több
- emitconok használata, ez feldobja a bejegyzést és figyelemfelkeltőbb lesz
- interakció generálása – olyan poszt írása, amiben valamilyen kérdést teszünk fel, ezzel hozzászólást generálva
- ne csak képes bejegyzést használjunk, hanem legyen változatos az oldal. Használjuk a diavetítést, csináljunk élő videót, kollázst, ajánlat létrehozását.
- nem csak a hirdetésnél lehet célzást beállítani, hanem a posztoknál is, az alsó ikonok között. Ezt érdemes használni például a 18-as tartalomnál.
- a képen lévő szöveg mennyisége ne lépje túl a 10-20%-os keretet, mert rosszabb elérést fog különben eredményezni
- akciók promózása
- legyünk mindig adminként hozzáadva a profilhoz és a hirdetési fiókhoz is
Mit érdemes csinálni a Facebookon?
- nyereményjátékok – ezzel nagy mennyiségű interakciót lehet generálni, így fizetett hirdetés nélkül is a sok hozzászólás hatására előrébb kerülnek a bejegyzéseink a hírfolyamban és nagyobb elérést fognak generálni
- konkurencia figyelése ötletmerítés céljából – https://sociograph.io ez a felület tökéletes arra, hogy megnézzük a koncurenciáink oldalait és átbogarásszuk a legjobban sikerült posztjaikat. A keresőbe be kell másolni a megnézni kívánt facebook oldal linkjét és entert nyomni. Utána a kattintható oldalnévre kell nyomni, ami kékkel van kiemelve. Majd a következő oldalon elemzéseket fogunk látni, amit mi is állítgathatunk kedvünkre, hogy mit is szeretnénk megtudni.
- hirdetések indítása – oldal likeok szerzése, bejegyzés kiemelése, forgalom növelő hirdetések indítása, dinamikus hirdetés, remarketing. Ezeket természetesen nem mind egyszerre és az adott budgetnek megfelelően elosztva.
- cahtbot – nagyban segíti az ügyfélszolgálat munkáját és eladásokat generál
Instagram használata webshop-tulajdonosoknak
A facebbok testvére az Instagram, ami egyre népszerűbbé válik már hazánkban is. Közvetlen vásárlást ezzel nem igazán lehet generálni, viszont a facebookon keresztül ezen is futtathatóak hirdetések, ezzel népszerűbbé téve a Instagram oldalunkat.
Hogy mire figyeljünk az Instagramon?
- a képek minősége itt kimagaslóan fontos. Segítségünkre van a felület, hiszen lehet benne használni különböző szűrőket, ami segít széppé varázsolni a fotókat.
- #hashtag használata itt még jelentősebb, nyugodtan lehet 10-15 darabot is betenni egy fotóhoz.
- emoticonok használata
- itt nem feltétlen szükséges annyit posztolni, mint a facebookon, heti 2-3 alkalom elegendő
- a bejegyzések legyenek változatosak, videók, gif-ek, kollázsok, albumok
- likeoljunk és kövessünk, hogy a mi bázisunk is gyarapodjon
- ha azt vesszük észre, hogy csökken a követőink száma, az azért lehet, mert korábban bejelölt minket valaki, azzal a céllal, hogy mi visszakövetjük, majd pár nappal később kikövetett minket.
Mit érdemes csinálni az Instagramon?
- nyereményjátékot, ezt mindenhol szeretik
- a képek nem menthetőek le a felületről, de egy alkalmazás segítségével, néhány kattintással le lehet őket szedni: https://www.dinsta.com/photos/ A képek nem jogtiszták, így azok felhasználásával vigyázni kell!
Youtube használata webshop-tulajdonosoknak
Ha már annyit emlegettük a videókat, akkor ejtsünk néhány szót a youtube fiókról. Egy webáruháznál érdemes termék bemutató jelleggel videókat készíteni, amit több platformon is közzé lehet majd tenni. Ezeket általában nagyon szokta szeretni a közönség, főleg, ahol nincs közvetlen bolt, hogy a terméket személyesen is meg lehessen nézni. A videó hossza a tartalomtól függ, hiszen egy nagyon jó videót képesek akár 20-30 percig is nézni az emberek, de többségében feladják, így próbáljuk 10 perc alá szorítani a videó hosszát. A youtube hirdetéseket adwords fiókban lehet elkészíteni.
Ha még nincs youtube fiókod, akkor ezt itt megcsinálhatod: https://support.google.com/youtube/answer/161805?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=hu
Pinterest webshop-tulajdonosoknak
Aminek itthon még van létjogosultsága, az a Pinterest, tulajdonképp egy képmegosztó oldalról beszélünk. A regisztrált felhasználók témák szerint csoportosíthatják képeiket és oszthatják meg. Ez egy webáruháznak is tökéletes, hiszen termékcsoportjait itt összeszedetten tudja közzétenni. Az oldal elsősorban a nőket célozza meg, népszerű témák a főzés, divat, szépségápolás, család, kreatív ötletek. Mint felhasználó követhetsz itt is oldalakat, pinelhetsz (képeket tűzöl ki az oldaladra) és boardot (táblát) készíthetsz.
Ha még nincs Pinterest fiókod, itt létre tudod hozni: https://hu.pinterest.com/
A fent említett felületeken kívül érdemes blogot írni, mert ezt is szokták szeretni. Ezeket meg lehet osztani a social mediaban is. Illetve a másik a hírlevél, aminek azt hiszik sokan, hogy már leáldozóban van, de ez nem így van. Hetente egy hírlevél, valamilyen aktuális akcióval, újdonsággal bőven belefér.
Reméljük sikerült néhány hasznos ötlettel szolgálnunk!