2018. feb 03.

Milyen felületeket használj webáruház-tulajdonosként?

írta: BDóra.
Milyen felületeket használj webáruház-tulajdonosként?

 

depositphotos_31395529_l-2015-760x400.jpgEgyre többen készítenek webáruházat és állnak tanácstalanul, hogy legyen-e facebook vagy instagram oldal vagy sem és, ha van is, mit kezdjenek vele? A következőkben erre adunk néhány ötletet, miként lehet ezt megvalósítani.

Kezdjük a legnépszerűbbek egyikével a facebookkal. Nagyon szoros manapság a verseny a közösségi médiában, így nagyon oda kell figyelni, hogy mit csinálunk. Mindenképpen érdemes jelen lenni, de az elején nehéz lesz, hiszen a nulláról kell elindítani a profilt.

Hogy mire figyeljünk a Facebookon?

  • névjegypanel kitöltése
  • profilkép, coverkép mindenképpen legyen, de jó minőségű
  • megfelelő minőségű képállomány, hogy a posztok igényesek legyenek
  • heti legalább 4-7 poszt
  • #hashtag használata, ez kiemelésre is tökéletes szövegen belül, csak ne legyen belőle 2-3 darabnál több
  • emitconok használata, ez feldobja a bejegyzést és figyelemfelkeltőbb lesz
  • interakció generálása – olyan poszt írása, amiben valamilyen kérdést teszünk fel, ezzel hozzászólást generálva
  • ne csak képes bejegyzést használjunk, hanem legyen változatos az oldal. Használjuk a diavetítést, csináljunk élő videót, kollázst, ajánlat létrehozását.
  • nem csak a hirdetésnél lehet célzást beállítani, hanem a posztoknál is, az alsó ikonok között. Ezt érdemes használni például a 18-as tartalomnál.
  • a képen lévő szöveg mennyisége ne lépje túl a 10-20%-os keretet, mert rosszabb elérést fog különben eredményezni
  • akciók promózása
  • legyünk mindig adminként hozzáadva a profilhoz és a hirdetési fiókhoz is

 

Mit érdemes csinálni a Facebookon?

  • nyereményjátékok – ezzel nagy mennyiségű interakciót lehet generálni, így fizetett hirdetés nélkül is a sok hozzászólás hatására előrébb kerülnek a bejegyzéseink a hírfolyamban és nagyobb elérést fognak generálni

 

  • konkurencia figyelése ötletmerítés céljából – https://sociograph.io ez a felület tökéletes arra, hogy megnézzük a koncurenciáink oldalait és átbogarásszuk a legjobban sikerült posztjaikat. A keresőbe be kell másolni a megnézni kívánt facebook oldal linkjét és entert nyomni. Utána a kattintható oldalnévre kell nyomni, ami kékkel van kiemelve. Majd a következő oldalon elemzéseket fogunk látni, amit mi is állítgathatunk kedvünkre, hogy mit is szeretnénk megtudni.

 

  • hirdetések indítása – oldal likeok szerzése, bejegyzés kiemelése, forgalom növelő hirdetések indítása, dinamikus hirdetés, remarketing. Ezeket természetesen nem mind egyszerre és az adott budgetnek megfelelően elosztva.

 

  • cahtbot – nagyban segíti az ügyfélszolgálat munkáját és eladásokat generál

 

 Instagram használata webshop-tulajdonosoknak

A facebbok testvére az Instagram, ami egyre népszerűbbé válik már hazánkban is. Közvetlen vásárlást ezzel nem igazán lehet generálni, viszont a facebookon keresztül ezen is futtathatóak hirdetések, ezzel népszerűbbé téve a Instagram oldalunkat.

 

Hogy mire figyeljünk az Instagramon?

  • a képek minősége itt kimagaslóan fontos. Segítségünkre van a felület, hiszen lehet benne használni különböző szűrőket, ami segít széppé varázsolni a fotókat.
  • #hashtag használata itt még jelentősebb, nyugodtan lehet 10-15 darabot is betenni egy fotóhoz.
  • emoticonok használata
  • itt nem feltétlen szükséges annyit posztolni, mint a facebookon, heti 2-3 alkalom elegendő
  • a bejegyzések legyenek változatosak, videók, gif-ek, kollázsok, albumok
  • likeoljunk és kövessünk, hogy a mi bázisunk is gyarapodjon
  • ha azt vesszük észre, hogy csökken a követőink száma, az azért lehet, mert korábban bejelölt minket valaki, azzal a céllal, hogy mi visszakövetjük, majd pár nappal később kikövetett minket.

 

Mit érdemes csinálni az Instagramon?

  • nyereményjátékot, ezt mindenhol szeretik
  • a képek nem menthetőek le a felületről, de egy alkalmazás segítségével, néhány kattintással le lehet őket szedni: https://www.dinsta.com/photos/ A képek nem jogtiszták, így azok felhasználásával vigyázni kell!

 

Youtube használata webshop-tulajdonosoknak

Ha már annyit emlegettük a videókat, akkor ejtsünk néhány szót a youtube fiókról. Egy webáruháznál érdemes termék bemutató jelleggel videókat készíteni, amit több platformon is közzé lehet majd tenni. Ezeket általában nagyon szokta szeretni a közönség, főleg, ahol nincs közvetlen bolt, hogy a terméket személyesen is meg lehessen nézni. A videó hossza a tartalomtól függ, hiszen egy nagyon jó videót képesek akár 20-30 percig is nézni az emberek, de többségében feladják, így próbáljuk 10 perc alá szorítani a videó hosszát. A youtube hirdetéseket adwords fiókban lehet elkészíteni.

Ha még nincs youtube fiókod, akkor ezt itt megcsinálhatod: https://support.google.com/youtube/answer/161805?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=hu

 

Pinterest webshop-tulajdonosoknak

Aminek itthon még van létjogosultsága, az a Pinterest, tulajdonképp egy képmegosztó oldalról beszélünk. A regisztrált felhasználók témák szerint csoportosíthatják képeiket és oszthatják meg. Ez egy webáruháznak is tökéletes, hiszen termékcsoportjait itt összeszedetten tudja közzétenni. Az oldal elsősorban a nőket célozza meg, népszerű témák a főzés, divat, szépségápolás, család, kreatív ötletek. Mint felhasználó követhetsz itt is oldalakat, pinelhetsz (képeket tűzöl ki az oldaladra) és boardot (táblát) készíthetsz.

Ha még nincs Pinterest fiókod, itt létre tudod hozni: https://hu.pinterest.com/

 

A fent említett felületeken kívül érdemes blogot írni, mert ezt is szokták szeretni. Ezeket meg lehet osztani a social mediaban is. Illetve a másik a hírlevél, aminek azt hiszik sokan, hogy már leáldozóban van, de ez nem így van. Hetente egy hírlevél, valamilyen aktuális akcióval, újdonsággal bőven belefér.

 

Reméljük sikerült néhány hasznos ötlettel szolgálnunk!

Szólj hozzá

pinterest