2018. feb 20.

Miért csökkent le a Fb oldalad organikus elérése?

írta: Klausz.Melinda
Miért csökkent le a Fb oldalad organikus elérése?

facebook-3157981_640.jpgA Facebook megváltoztatta az oldalak organikus elérésének számítását, és mostantól hasonló módon mérik, mint a hírfolyamban a hirdetéseknél a fizetett elérést. Így pontosabban összevethetjük az oldal bejegyzéseinek fizetett és organikus elérési számát.

Miért csökkent le az oldalad organikus elérése?

A Facebook átalakította az organikus elérés számítási módját, így azt már a fizetett eléréssel azonos módon számolja. Az új definíció szerint akkor számol organikus elérést, amikor egy nem fizetett bejegyzés megjelenik valakinek a képernyőjén.
Korábban organikus elérést akkor számláltak, amikor a nem fizetett bejegyzést a rendszer elhelyezte az illető hírfolyamában, függetlenül attól, hogy az megjelent-e a képernyőn, vagy sem. (Szóval betöltött az oldal, de a felhasználó nem is görgetett le a tartalomig...)
Ez a változtatás nem érinti a bejegyzések megjelenítési módját, illetve azt sem, hogy ki látja a bejegyzéseket, és ki végez valamilyen műveletet azzal (kedvelés, hozzászólás vagy megosztás útján). Bár a változtatás nyomán oldal organikus elérése csökkenhet, pontosabban összehasonlíthatóvá válnak a fizetett és az organikus bejegyzések.

Mi a különbség az organikus elérés, a fizetett elérés és a bejegyzés elérése között?

A bejegyzés elérése azoknak az embereknek a száma, akiknek a képernyőjén bármilyen tartalom megjelent az oldaladról.
Az organikus elérés azoknak az embereknek a száma, akiknek a képernyőjén az oldaladról származó, nem fizetett bejegyzés jelent meg. A fizetett elérés azoknak a száma, akiknek a képernyőjén az oldaladról származó fizetett bejegyzés jelent meg.
Ha a bejegyzésed valakihez fizetett és organikus terjesztés útján is eljutott, akkor azt mindkét kategóriában elszámolják(!). Fontos tudni, hogy az organikus és a fizetett elérés összege nem mindig lesz egyenlő a bejegyzés elérésével. Ha például valaki organikus és fizetett terjesztés útján is látja a bejegyzésedet, akkor az 1 organikus és 1 fizetett elérésnek számít, és a bejegyzés elérését is 1-gyel növeli.
Az alábbi grafikon egy konkrét Facebook oldal korábbi és jelenlegi organikus elérését mutatja. 
organikus.png

Hol találhatom meg az oldalam organikus elérését a korábbi mérési módszer szerint?

Így találhatod meg az oldalad organikus elérését a korábbi mérési módszer szerint:
  1. Kattints az oldal tetején az Elemzések hivatkozásra.
  2. Kattints jobbra fent az Adatok exportálása pontra.
  3. Az Adattípus pont alatt válaszd az Oldal adatai, az Elrendezés pont alatt pedig Az összes oldaladat módosítása lehetőséget.
  4. Felül a keresősávba írd be a „kiszolgált” szót, majd válaszd ki, hogy napi, heti vagy 28 napos jelentést szeretnél az oldalbejegyzéseid kiszolgált organikus eléréséről.
  5. A választás után görgess le a jobb oldali oszlop aljára, kattints az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése pontra, és húzd az oszlop tetejére, a Fő mérőszámok pont alá. Ezt végezd el az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése mérőszám összes választott típusa esetén. Ezzel megakadályozhatod a hibák előfordulását.
  6. Kattints az Alkalmazás pontra, majd az Adatok exportálása gombra.
  7. Nyisd meg a számítógépre letöltött dokumentumot, majd keresd meg az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése mérőszámot (ez az organikus elérés korábbi típusú mérőszámának elnevezése).
Szólj hozzá