2018. feb 23.

Hogyan tudjuk mérni a hirdetés sikerességét?

írta: BDóra.
Hogyan tudjuk mérni a hirdetés sikerességét?

fb-utm-1.pngA Google Analytics megbízható statisztikát készít weboldalunkról, de ha nincs minden jól beállítva, akkor a rendszer sem képes mindenre. Hallottál már a paraméterezett url-ről?

A Google Adwords, ha össze van kötve az Analytics fiókkal, akkor azzal már nincs több teendő, a hirdetések eredményei jól jelennek meg az analyticsben. Azokat a forgalmakat, paraméterezés nélkül hivatkozó források közt tüntetni fel a rendszer, amelyek e-mail kampányból, display hirdetésből, fizetett hirdetésből vagy affiliate marketingből származnak. Ha a paraméterezés korábban nem történt meg, akkor több marketingcsatorna hatékonysága is torzulhat az eredmények áttekintésekor.

Mi is az az UTM paraméterezés?

Olyan egyedi url-eket tudunk létrehozni, amelyekkel követni tudjuk az analyticsben, hogy melyik csatornához köthető az eredményesség. Ezzel lényegében be tudjuk azonosítani a forgalmak eredetét.

Ezen a linken érhető el az url készítő: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

A következőképpen kell kitölteni, hogy megkapjuk azt a linket, amit majd be kell helyeznünk az adott hirdetés elkészítésénél az erre szánt mezőbe:

Website url: Ezt a mezőt kötelezően ki kell tölteni. Annak az aloldalnak a linkje lesz, amelyet hirdetni szeretnél.

Campaign Source (Kampányforrás): Ez azt jelöli, hogy hol fog futni a hirdetés, például ha facebookon akarjuk a kurzusainkat hirdetni, akkor ide facebookot írunk.

Campaign medium (Kampánymédium): Jelen esetben, mivel facebookon szeretnénk hirdetni, így cpc, azaz cost per click kerül ide.

Campaign name (Kampány neve): ide érdemes egy beszédes, de rövid elnevezést adni, hogy ha később is megnézzük, akkor is tudjuk melyik kampányról volt az korábban.

Campaign term (Kampánykulcsszó): kulcsszavaakt adhatunk meg fizetett hirdetésekhez.

Campaign content (kampántartalom): A/B tesztelések és tartalmi célzású hirdetésekhez ajánlott. Az utóbbi kettőnek a kitöltése már nem szükséges.

 utm.png

 

Tippek

  • Logikusan nevezzük el és használjuk a paramétereket, hogy a későbbiekben is értelmezni tudjuk majd őket.
  • Ha a Campaign mediumnál a cpc elnevezést használtuk, akkor ennek a mintájára a későbbiekben is ezt használjuk a fizetett hirdetéseknél és ne ppc-t.
  • Gépelési és helyesírási hibák elkerülésére érdemes figyelni.
  • A Google Analytics érzékeli a kis és nagybetűk közti különbséget, így egységesen használjuk ezeket. Az olyan url-eknél, ahol megegyezik a forrás, kampány vagy a médium egységesen használjuk a kezdőbetűk méretét.
  • A kampányok nevét inkább alulvonással (_) válasszuk el, mint szóközzel.
  • Ne használjunk ékezetes betűket, ezzel elkerüljük a hosszú url-eket.

 

Ahogy a blog bejegyzés elején írtuk is, az Adwords-el nincs dolgunk, ha össze van kötve az analyticsal, azonban a facebooknál be kell szúrni ezt a paraméterezést a hirdetésekbe. Elegendő csak a ?-jel utáni részt beszúrni. Ezt követően nincs más dolgunk, mint az Analyticsban nyomonkövetni az eredményeket.

Ezt itt lehet megtenni: Ügyfélszerzés / Minden forgalom / Forrás/médium

Sok sikert! 

 

 

Szólj hozzá

google hirdetés adwords utm hirdetéskezelés