2018. már 07.

Vége a kettős hírfolyamnak a Facebook-on!

írta: BDóra.
Vége a kettős hírfolyamnak a Facebook-on!

exp.pngKettős hírfolyam? A Facebookon szinte napról napra tapasztalhatunk változtatásokat, ami leginkább annak érdekében történik, hogy a felhasználóknak valamilyen formában kedvezzenek. Most egy olyan funkcióról írunk, ami végül nem került ki a Facebook teljes hírfolyamába. Na, de mi is az a kettős hírfolyam?

Az Explore Feed azt a célt szolgálta a teszt időszakban, hogy két külön hírfolyamot hoztak lére, ahol az egyik hírfolyamban a saját családi, baráti, ismerősi kör szerepelt, a másikban pedig a cégek oldalai és reklámjai. Ezt a lehetőséget a felhasználók visszajelzései miatt kezdték el tesztelni, mert nem szerették volna, hogy az emberi kapcsolataik háttérbe szorítkozzanak továbbra is a hirdetések hatására.

 

Az alábbi 6 országban volt tesztelésen ez a lehetőség:

Szlovákiában, Srí-Lankán, Szerbiában, Bolíviában, Guatemalában és Kambodzsában

Adam Mosseri, a hírfolyam vezetője szerint, folyamatosan próbálnak ki új funkciókat annak érdekében, hogy mindenki számára hasznosabbá és jobbá tehessék a Facebookot. Néhány ilyen változás - például a reakció gombok, az élő videók és a GIF-ek - jól működnek, és globálisan is elérhetővé váltak. Azok az ötletek, amelyek nem lesznek sikeresek, végül elvetik őket, ez történt az Explore Feed-el is.

A Explore Feed használói válaszaiból egyértelműen kiderült, hogy nem szerették ezt a funkciót, ezért a tesztet leállították néhány napja. A közösségi média szakértők tetszését sem nyerte el a két hírfolyam lehetősége, mivel tartottak attól, hogy erősen vissza fog csökkeni a kampányok elérése Facebookon.

Ehhez a témához kapcsolódik egy érdekes jelenség, ami az úgynevezett szűrőbuborék effektus, ami szerint a Facebook csak azt láttatja a felhasználóval, amit az látni szeretne, így idővel beszűkül a hírfolyamán megjelenő információk iránya és a végén csak olyan emberektől lát tartalmakat, akikkel egyet is ért, így építő jellegű viták és a társadalmi látásmód sokszínűsége csökkenhet. Emiatt az algoritmus beállítások tehetőek felelőssé és ez az, ami tulajdonképp elvezethetett szépen lassan az Explore Feed bevezetéséhez is. Bár a szűrőbuborék effektust Mark Zuckerberg cáfolta, de mégis létrehozta az alternatív hírfolyamot, ahol az ő kutatási eredményeik szerint is a legkülönbözőbb nézetek jelentek meg...

Zuckerberg-ék kutatása szerint egy felhasználó hírfolyamában mindig lesz 5-15% ellenkező állásponttal rendelkező egyén, és ez a szám már elég nagy ahhoz, hogy meg is jelenjen a News feedben. Ellentétben a hagyományos médiával, ahol a szerkesztőség dönti el, hogy mi az, amit megmutatnak a nézőknek.

 

 

Forrás: https://newsroom.fb.com/news/2018/03/news-feed-fyi-ending-the-explore-feed-test/

 

Szólj hozzá