Álláskeresés a Facebookon?
Igen, ma már ezt is lehet! J Eddig külön csoportokhoz kellett csatlakozni, amelyek akár szakmára lebontva lettek létrehozva, azért, hogy a kereslet és a kínálat minél gyorsabban megtalálja egymást. Ma már ez még könnyebbé vált…
A megfelelő szakember megtalálása sosem egyszerű, ezért ezt a folyamatot szeretné megkönnyíteni a Facebook és bevezettek egy olyan új funkciót, ami nagyon kedvezően hathat a vállalkozások munkaerő bővülésére.
Az új álláskönyvjelző https://www.facebook.com/jobs vagy a Marketplace „Állások”-nál lehet keresgélni és a bal oldalsó sávban szűrőket is be lehet állítani, hogy könnyebben megtaláljuk az érdeklődésünknek és képzettségünknek megfelelő pozíciót. Az álláshirdetések ugyan úgy megjelennek a hírfolyamban is és a vállalkozások oldalain is, más posztjaik mellett. A jelentkezőnek a jelentkezés gombra kattintás után megjelenik egy űrlap, amit a Facebook profilján szereplő adatokkal fel is tölt a rendszer. A jelentkezési lap beküldése előtt bármikor szerkeszthetőek és ellenőrizhetőek a megadott adatok.
Az álláshirdetés létrehozása pedig szinten hasonlóan egyszerű művelet:
Az álláshirdetési bejegyzés közzétételére kell kattintani első lépésben, majd a felugró mezők értelemszerű kitöltése után közzé kell tenni az álláshirdetést.
Az oldaladminisztrátorok néhány kattintással létrehozatnak egy álláshirdetést, közvetlenül kommunikálhatnak a pályázókkal és a jelentkezéseket is nyomon tudják követni. Messengeren keresztül fel tudja venni a pályázóval a kapcsolatot, ami nagyban meggyorsítja a kommunikációt, hiszen telefonon nem biztos, hogy valaki olyan könnyen elérhető, mint szöveges üzenetben. A bejegyzésekhez hasonlóan, az álláshirdetés is kiemelhető, így szélesebb közönséghez tudjuk eljuttatni a meghirdetett pozíciónkat.
Miért éri meg?
- ingyenes
- gyors és egyszerű
- a bejegyzés kiemelhető is
- könnyű kapcsolatteremtési lehetőség a jelentkezővel
Kinek nem ajánljuk?
Akik inkább középkorú munkavállalót keresnek, mert ezt a korosztályt nehezebben lehet elérni a social médiában, mint a hagyományos álláshirdetési portálokon.
Érdemes kipróbálni ezt az új lehetőséget is, amit nyújt a facebook, hiszen lehet, hogy sokkal rövidebb időintervallumon belül fog tudni növekedni a vállalkozás.
Forrás: https://www.facebook.com/business/news/take-the-work-out-of-hiring-II