9 tipp, hogy hogyan növeljük az organikus elérést a Facebookon!
Facebook algoritmus változás ide vagy oda, törekedni kell az organikus elérések növelésére, hogy ne kelljen minden pénzünket a hirdetésekbe ölni. Erre hozunk most néhány tippet, miként is lehet ezt egy kicsit felpörgetni anélkül, hogy hatalmas összegeket költenénk el a kampányokra
- Kérdezz! – olyan kérdést tegyél fel, amivel válaszra ösztönzöd az olvasót. Például egy étteremnél, „Te is imádod a palacsintát?”, a bejegyzés szövegét még ki lehet egészíteni azzal, hogy „Várjuk szeretettel a Te kedvenc édességed képét is hozzászólásban!” Ez, ha jól sikerül, interakciót lehet generálni az oldalon.
- Együttműködések – érdemes keresni olyan céget, akivel ki tudjátok egészíteni egymás szolgáltatását, ezzel egymás népszerűségét erősíteni. Pl.: nyereményjátékhoz keresel céget, aki felajánl valami olyat, ami a Te közönségednek is hasznos lehet, vagy épp ezt fordítva, Te ajánlasz fel valamit. Ezeket körbe lehet küldeni hírlevélben és facebook bejegyzésekben is lehet átvezető link a Te oldaladra, ezzel minimális anyagi és időráfordítás hatására generálhatsz új érdeklődőket.
- Új képek használata – frissítsd a fotóidat, hogy ne mindig ugyan azokat futtasd, mert elfáradnak a kreatívok egy idő után.
- Hashtagek használata a facebook posztokban – ez nagyon hasznos keresés szempontjából is, de arra is tökéletes, hogy ezzel kiemelj bizonyos szavakat a sorok közül, így könnyebben megakad az ember szeme rajta a hírfolyamban.
- Emotikonok – a hashtaghez hasonlóan ez is fontos kiemelés szempontjából.
- Oldal elemzése, időzítések – nézd meg, hogy az oldalad közönsége mikor a legaktívabb és abban az időszakban posztolj, így nagyobb elérést szerezhetsz az oldaladnak.
- Instagram – Kösd össze az Instagram fiókodat a facebook fiókoddal és, amit közzéteszel Instagramon, azt néha közzéteheted facebookon is, illetve megszólíthatod az egyik oldalon lévő közösséget, hogy kövessen a másikon is.
- Stories funkció használata – tavaly ősz óta a facebook üzleti oldalán is elérhető már ez a lehetőség, itt történeteket oszthatsz meg a követőiddel, ezzel is interakciót generálva.
- Beágyazás – ágyazd be például a facebook bejegyzéseidet, így akár a blogodból is azonnal elérhető a social média felületed.
- Videó – próbáld ki az élő videó funkciót vagy készíts videót és azt tedd közzé a célközönségnek szóló tartalommal.
- Ne hirdess állandóan! – nem szabad állandóan hirdetni, kellenek időszakok, amikor van benne egy kis szünet, így nem csak hirdetések hatására fognak látogatók érkezni a facebook oldalra.
Érdemes mindegyik tippet kipróbálni és együttesen még inkább sikert lehet elérni az organikus elérés növelésében. Sok sikert kívánunk ebben a változó algoritmus világban! ;)