2018. már 18.

9 tipp, hogy hogyan növeljük az organikus elérést a Facebookon!

írta: BDóra.
9 tipp, hogy hogyan növeljük az organikus elérést a Facebookon!

nextgov-medium.jpgFacebook algoritmus változás ide vagy oda, törekedni kell az organikus elérések növelésére, hogy ne kelljen minden pénzünket a hirdetésekbe ölni. Erre hozunk most néhány tippet, miként is lehet ezt egy kicsit felpörgetni anélkül, hogy hatalmas összegeket költenénk el a kampányokra

  • Kérdezz! – olyan kérdést tegyél fel, amivel válaszra ösztönzöd az olvasót. Például egy étteremnél, „Te is imádod a palacsintát?”, a bejegyzés szövegét még ki lehet egészíteni azzal, hogy „Várjuk szeretettel a Te kedvenc édességed képét is hozzászólásban!” Ez, ha jól sikerül, interakciót lehet generálni az oldalon.

 

  • Együttműködések – érdemes keresni olyan céget, akivel ki tudjátok egészíteni egymás szolgáltatását, ezzel egymás népszerűségét erősíteni. Pl.: nyereményjátékhoz keresel céget, aki felajánl valami olyat, ami a Te közönségednek is hasznos lehet, vagy épp ezt fordítva, Te ajánlasz fel valamit. Ezeket körbe lehet küldeni hírlevélben és facebook bejegyzésekben is lehet átvezető link a Te oldaladra, ezzel minimális anyagi és időráfordítás hatására generálhatsz új érdeklődőket.

 

  • Új képek használata – frissítsd a fotóidat, hogy ne mindig ugyan azokat futtasd, mert elfáradnak a kreatívok egy idő után.

 

  • Hashtagek használata a facebook posztokban – ez nagyon hasznos keresés szempontjából is, de arra is tökéletes, hogy ezzel kiemelj bizonyos szavakat a sorok közül, így könnyebben megakad az ember szeme rajta a hírfolyamban.

 

  • Emotikonok – a hashtaghez hasonlóan ez is fontos kiemelés szempontjából.

 

  • Oldal elemzése, időzítések – nézd meg, hogy az oldalad közönsége mikor a legaktívabb és abban az időszakban posztolj, így nagyobb elérést szerezhetsz az oldaladnak.

 

  • Instagram – Kösd össze az Instagram fiókodat a facebook fiókoddal és, amit közzéteszel Instagramon, azt néha közzéteheted facebookon is, illetve megszólíthatod az egyik oldalon lévő közösséget, hogy kövessen a másikon is.

 

  • Stories funkció használata – tavaly ősz óta a facebook üzleti oldalán is elérhető már ez a lehetőség, itt történeteket oszthatsz meg a követőiddel, ezzel is interakciót generálva.

 

  • Beágyazás – ágyazd be például a facebook bejegyzéseidet, így akár a blogodból is azonnal elérhető a social média felületed.

 

  • Videó – próbáld ki az élő videó funkciót vagy készíts videót és azt tedd közzé a célközönségnek szóló tartalommal.

 

  • Ne hirdess állandóan! – nem szabad állandóan hirdetni, kellenek időszakok, amikor van benne egy kis szünet, így nem csak hirdetések hatására fognak látogatók érkezni a facebook oldalra.

 

Érdemes mindegyik tippet kipróbálni és együttesen még inkább sikert lehet elérni az organikus elérés növelésében. Sok sikert kívánunk ebben a változó algoritmus világban! ;)

 

Szólj hozzá