2018. már 23.

Hogyan elemezd az Instagram sztorijaidat az „Insight-on” keresztül?

írta: andisipiczki
Hogyan elemezd az Instagram sztorijaidat az „Insight-on” keresztül?

img_5706.jpgAz Instagram sztoridat használod marketingnek? Vajon hol találhatóak a mutatói? Ebben a bejegyzésben kiderül, hogy hogyan használhatod az elemzéseidet a történeteidnél.

Miért követi nyomon a KPI az Instagram sztoridat?

A történetek az Instagram szerves részeivé váltak. 800 millió aktív felhasználó közül naponta 300 millión készítenek saját sztorit. Nem meglepő módon a márkák is.

A történetek azonnal megjelennek és 24 órán belül eltűnnek (kivéve, ha kiemeld őket) úgy tűnhet, hogy nincs szükség teljesítménymutatóra. Ha azonban időt és energiát fektetsz a bele akkor nem árt tisztában lenni a teljesítményekkel.

Íme 4 mutató, amivel felmérheted az Instagram történeteid hatékonyságát az Insight segítségével.

  1. Elérés és megjelenés

Ez a két mutató segít megbecsülni, hogy mekkora közönség látta a sztoridat. Általában több emberhez jut el a történet, mint a profilodra feltöltött kép.

Mi a különbség az elérés és a megjelenítés között? Az elérés azoknak az embereknek a száma, akik megnézték a sztoridat míg a megjelenítés azt mutatja, hogy hányszor nézték meg. Tehát, ha egy ember ötször nézi meg akkor ennyiszer fogja mutatni. Ezért normális, hogy magasabb a megjelenések száma és alacsonyabb az elérésé.

Milyen magasnak kell lennie ezeknek a mutatóknak? Ez függ a közösség méretétől és elkötelezettségétől is, de ha több követőd van akkor alacsonyabb a történet elérés száma. Ez a szabály a legtöbb mutatóra vonatkozik Instagramon.

Például nekem 3200 követőm van és a rátám 8.57% míg Kim Kardashiennek 108,5 millió követővel 1.97%-os aránya van.

Hogyan használhatod ezeket a mutatókat?

Nézd meg a történeteid közzétételeinek a gyakoriságát és utána ütemezd őket. Használd ki a geotagot és a hashtagot.

Ha látod, hogy csökkennek a megjelenések gondold végig a sztorijaid minőségét. Ha a történeket például homályosak előfordulhat, hogy javítanod kéne a helyzeten. Figyelj arra, hogy olyan sztorikat tegyél közzé, ami arra ösztönzi a nézőidet, hogy újból megnézzék azt. Lehet ez humoros, meglepetés, vagy bennfentes.

  1. Sztori kiegészítések

A geotag és a hashtag is segíthet a növelni az elérésedet.

Hogyan használd?

Ha a sztorid kikerül kezd el nyomon követni a nézők számát. Próbáld megjegyezni, hogy kiket vonzott oda a tag és kik használják a tiédet később.

  1. Lépj előre, lépj vissza, kilépés

Ezek azt a számot mutatják az Instagramon, hogy hányan kattintottak a sztorid tovább- vagy visszaléptetésére. Ha magas az előre lépési szám azt nem jó. Valószínűleg unalmas, hosszú a sztorid. Vigyázz arra, hogy a geo/hashtagok illetve a szavazás ne legyen túl közel egyik szélhez se. Ez fals eredményt csinálhat.

A magas visszalépés jó KPI, mert ez azt jelentheti, hogy az emberek szeretik a sztoridat és újra megnézik.   

Kilépésről akkor beszélünk, ha balra húzzák, bezárják a sztorid.

Hogyan használd?

Minél kevesebb a kilépés annál jobb. Ha ez a szám emelkedik használj olyan elemeket amik interaktívabbá teszi a sztoridat.

  1. Hashtag és geotag matrica használata

A kihasználtság mellett megmutatja azt is, hogy mennyire vagy sikeres a közösségedben és könnyebben nyomon követheted a kattintásokat.

Hogyan használd?

Kövess minden matricát amit a sztoridhoz adsz és így megnézheted, hogy melyik a leghatékonyabb.

Szólj hozzá