2018. ápr 09.

A színek ereje a marketingben

írta: BDóra.
A színek ereje a marketingben

the-background-1911670_640.jpgSokat szoktunk beszélni arról, hogy milyen fontos a frappáns szöveg a hirdetésnél és milyen hashtageket és emojikat használjunk a bejegyzéseknél, hogy minél látványosabb és szembetűnőbb legyen egy poszt vagy hirdetés. Viszont a színek erejéről viszonylag keveset beszélünk. Most nézzük ezt kicsit közelebbről!

Bizony a színeknek is van pszichológiája és pszichológiai ereje, így fontos, hogy ezt megfelelőképpen használjuk akár online vagy offline megjelenésről van szó. Sokszor bizony az utcán sétálva vagy a neten barangolva, egy szín fog befolyásolni téged a döntésedben, hogy melyik termék vagy szolgáltatás mellett teszed le a voksod. Továbbá a színek ereje bizony a politikában is nagy hatással bír.

Ha jól használod a színeket, akkor akár sikerülhet is ezzel a tényezővel növelned a bevételeidet!

Határozd meg a célközönséged és választ ki a számodra legmegfelelőbb színt!

Piros

1920px-coca-cola_logo_svg.pngA piros színt kedvelők energikusak, felszabadultak és nyitott személyiségek. A piros szín árnyalataival többféle érzelmet is ki lehet váltani. A sötétebb árnyalata bátorságot, vágyódást, dühöt és haragot is sugallhat. Világosabb színben, leginkább a szerelem és szenvedéllyel lehet azonosítani. Ha megfigyeljük a legtöbb tiltótábla színe is piros, illetve a boltban az akciós feliratok színe szintén ilyen. Erős érzelmeket vált ki az emberből és rögtön felkapod rá a fejed.

Sárga

A sárga szín fiatalságot, optimizmust és jókedvet áraszt, pozitívan befolyásol. Gondoljunk csak arra, hogy a napsütés miként befolyásolja a hangulatunkat. Sok vállalat használja ezt a színt logójában és a piros szín mellett egy másik, figyelemfelkeltő megjelenést tud biztosítani. Exkluzív és drága termékekhez nem javasolják a sárga szín használatát, mert túl gyermeteg benyomást kelthet.

Kék

featured_facebook_1.jpgÁltalában a gyermekek és a fiatalok kedvelik ezt a színt. A kék égboltra, a vízre és a békére asszociálunk leginkább a szín láttán. A piroshoz hasonlóan itt sem mindegy, hogy milyen árnyalatú kék színről beszélünk, hiszen a világosabb tónus derültséget és optimizmus, míg a sötétebb bölcsességet és tudást szimbolizál. A kék színt szintén gyakran használják az egészség megőrzés témakörben is a fehér és a zöld mellett. Érdekesség viszont, hogy csökkenti az étvágyat és nyugtató hatással bír, így irodába is tökéletes választás.

Zöld

A kékhez hasonlóan békét szimbolizál, de a nyugalommal, egészséggel, természettel és pénzzel hozható még összefüggésbe. A kórházak egyik alapszíne a zöld és a természetben is a leggyakrabban előforduló szín. Az emberi szem számára kifejezetten pihentető. Leginkább a sárga színnel harmonizál, de a megfelelő árnyalat kiválasztásával, a kék színnel is párosítható. Biotermékekkel és egészségmegőrzéssel foglalkozó cégek, illetve a pénzügyi szektor is előszeretettel használja a zöldet.

Narancssárga

Cselekvésre buzdító szín, de nagylelkűséget és fiatalos lendületet is áraszt. Melegséget sugároz, viszont a sárga és piros keverék színeként figyelemfelkeltő hatással bír, agresszíven hathat. A piroshoz hasonlóan cselekvésre buzdító és figyelemfelkeltő hatású. „Gyerünk, nehogy lemaradj!”, „Vásárolj most!” Élelmiszereken és online térben is gyakori színválasztás. 

Lila

milka_logo_with_cow.pngA lilát az egyik legszexibb színnek tartják. Ezzel a színnel leginkább a hölgyeket célozzák meg, például a parfüm cégek, kozmetikumokat gyártó cégek. Gazdagsággal, sikerrel és bölcsességgel szokták leginkább párosítani. Erőteljes szín, királyi színként is szimbolizál. Webes felületen viszonylag ritka a használata.

Fekete

A fekete szín önmagában egyszerre sugall eleganciát és ridegséget, merevséget és erőt. Más színekkel kombinálva hihetetlen erőket lehet vele megmozgatni. A piros-fekete egy kifejezetten jó kombináció, hiszen erőt és tiszteletet eredményez. Fehérrel viszont egy klasszikus megjelenést érhetünk el. Arannyal és ezüsttel luxus hatást érhetünk el és kifejezetten a gazdagságot jelképezi. 

Fehér

Pozitív érzelmekkel párosítjuk a fehér színt, ami a fényt, tisztaságot, őszinteséget, megbízhatóságot, tökéletességet sugallja. A feketéhez hasonlóan a luxussal is összefüggésbe hozható és egyben eleganciát is tükröz. Az egészség témakörében is tökéletesen megállja a helyét. A fehér szín is könnyen kombinálható más árnyalatokkal, akár arannyal, ezüsttel is, így erősítve az elegancia és luxus vonalát. Online és offline térben egyaránt megállja a helyét. Különböző iparágak is előszeretettel használják, hiszen felhasználóbarát, letisztult és könnyű kezelhetőséget ígér.

Szürke

1024px-apple_gray_logo.pngEzt a színt leginkább a semlegesség, komolyság, állandóság és bölcsesség jellemzik. A fehér és fekete között egy átmentet képez. A szürke széles árnyalatai igen kedveltek, legfőképpen az autóiparban. Sokszor krómozott formában tűnik fel a szín, ami szintén eleganciát sugároz.

 

Egy gyors összefoglaló, hogy melyik színhez milyen jellemzők társíthatóak leginkább:

  1. Piros - A piros színt kedvelők energikusak, felszabadultak és nyitott személyiségek.
  2. Sárga - Fiatalságot, optimizmust és jókedvet sugároz.
  3. Kék – A világosabb tónus derültséget és optimizmus, míg a sötétebb bölcsességet és tudást szimbolizál.
  4. Zöld - Békét szimbolizál, de a nyugalommal, egészséggel, természettel és pénzzel hozható még összefüggésbe.
  5. Narancssárga - Cselekvésre buzdító szín, de nagylelkűséget és fiatalos lendületet is áraszt.
  6. Lila – Az egyik legszexibb szín.
  7. Fekete - Egyszerre sugall eleganciát és ridegséget, merevséget és erőt.
  8. Fehér - Fényt, tisztaságot, őszinteséget, megbízhatóságot, tökéletességet sugallja.
  9. Szürke - Semlegesség, komolyság, állandóság és bölcsesség jellemzik.

 

Megtaláltad a cégedhez leginkább illő színt?

Érdemes használnod a logódban és ez a szín köszönjön vissza a weboldaladon is!

 

Forrás: http://cegarculat.hu/hogyan-hatnak-a-szinek-a-marketingben/

 

Szólj hozzá

színek szín színterápia színelemzés