2021. nov 26.

Te már használod az Instagramon a Highlight-okat?

írta: Sáringer Viktória
Te már használod az Instagramon a Highlight-okat?

airfocus-dowrnum2di0-unsplash.jpgAz Instagram történetek funkciója egy nagyszerű eszköz a közönség bevonására a közösségi média platformon. De mivel a történetek mindössze 24 óráig tartanak, első pillantásra nagyon sok munkának tűnik a történetek megtervezése, megszerkesztése és posztolása, ilyen rövid ideig látható tartalom létrehozása.

 

Itt jönnek be a képbe a Highlight-ok!

Mit jelent az Instagram Highlight?

Ez lehetővé teszi, hogy elmentsd és kategorizáld történeteidet a profilodon, így az új és a régi követők továbbra is megtekinthetik a korábbi történeteket, és aktivizálhatják magukat még jóval az első 24 óra lejárta után is.

Tulajdonképpen ez egy eszköz, ami meghosszabbítja a sztorik élettartamát, így bizony a belefektetett munkánk kifizetődő lesz. Az pedig egy plusz, hogy a megjelenés után, a profilra mentve a sztorik továbbra is gyűjtik a kattintásokat, megtekintéseket, link megnyitásokat, válaszokat, egészen amíg ki nem töröljük a Highlight-ok közül.

Hogyan tudod használni?

Ennél mi sem egyszerűbb: ha feltöltötted a sztorit, tekintsd meg, majd klikkelj az alul látható körre, aminek a közepén egy szív ikont látsz. Így máris felveheted a történetet a Highlight-ok közé. Válassz neki mappát vagy ha még nincs, hozz létre újat. Ezt később is testreszabhatod és bármikor módosíthatod, hogy hol jelenjen meg a történet, vagyis az egyik mappából kiveheted, a másikba beletehed vagy akár mindenhonnan törölheted.

airfocus-llu3pbdmdj0-unsplash.jpgHa nem a már meglévő mappákat töltenéd fel, hanem most hoznál létre Highlight-okat a korábbi tartalmaknak, akkor menj profilodra. Itt a bemutatkozás alatt látni fogsz egy kört plusz jellel, ami a Highlight mappa létrehozását jelenti. Az elkészítéskor nem elég egy borítóképet és címet megadni, meg is kell töltenünk a mappát tartalommal, tehát üresen nem tudunk Highlight-ot készíteni. Ilyenkor látni fogjuk az összes korábban megosztott történetünket, ezek közül pipálással szemezgethetünk, mi jelenjen meg az adott mappában.

Ha elmentettük, akkor meg is fog jelenni profilunkon a Highlight, kiemelt helyen, a bemutatkozás alatt, de a feed bejegyzések felett.

Rendszerezés

Jó taktika, ha nem egyetlen névtelen Highlight-ba ömleszted be az összes tartalmat, mert az nem lesz átlátható az emberek számára. Ehelyett inkább kategorizálj és hozz létre több, specifikusabb mappát, hogy az érdeklődők könnyedén megtalálják a keresett információkat.

Néhány ötlet ehhez:

  • Kulisszatitkok
  • A csapat
  • Visszajelzések, felhasználói tartalmak
  • Blogcikkek, tippek, tanácsok, kutatások
  • Termékek, szolgáltatások
  • Kedvezmények
  • Rendezvények
  • Gyakran Ismételt Kérdések

Igazából márkádtól függ, mi az, ami megállja a helyét. Ha például fodrászszalonod van, akkor legyen egy Highlight az alapvető tudnivalóknak, mint nyitva tartás, elhelyezkedés, árlista, egy másik, ahol bemutatkoznak a fodrászok, egy harmadik, ahol előtte-utána képeket mutatsz az embereknek a munkákról, egy olyan mappa, ahol továbbosztod elégedett vendégeid posztjait, amiben megjelöltek és így tovább, ami csak eszedbe jut.

A design fontossága

Mivel a Highlight-ok kiemelt helyen jelennek meg oldaladon, ezért lényeges, hogy jól mutassanak. Az Instagramon számít a vizualitás, a látvány, az esztétika.

befunky-collage_26.jpgTöbb verzióból is választhatsz borítóképek tekintetében. Alapvetően az Instagram az első Highlight-ban szereplő képet fogja behúzni borítóképnek, de ez ritkán mutat jól és ha több Highlight is van, akkor bizony nem lesz egységes összképed.

Már számtalan ingyenes vagy fizetős alkalmazással, design programmal lehet borítóképet gyártani az Instagram Highlight-okhoz. Rajtad áll a döntés, milyen irányba indulsz el!

Mondunk pár ötletet:

  • A borítóképre egy logó, szimbólum kerül, ami utal a tartalmára, a Highlight címe pedig szövegesen árulja el, mire számíthatnak a felhasználók
  • A borítóképre kerül a szöveg, a címhez pedig egy emoji
  • A borítóképen csak különböző színek jelennek meg, a lényeg a szövegből olvasható ki

Igazából a lényeg az, hogy jól nézzen ki az összhatás. Lehet, hogy mindegyik szín más és más, de árnyalatban vagy a szimbólum stílusában mégis egyeznek a Highlight borítóképek. Ha az arculati színeket használod, akkor még jobban tudatosíthatod a felhasználókban márkádat.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stories-highlights/ 

Szólj hozzá

történet sztori történetek sztorik stories rendszerezés Fókusz borítókép Highlight Insta sztorik Fókuszba helyezett tartalom