2017. nov 20.

Álhírekkel befolyásolni a választást?

írta: Klausz.Melinda
Álhírekkel befolyásolni a választást?

31948387700_7d1ab104eb_b.jpgAz álhírek terjedését a közösségi média idézte elő? Korántsem! Az álhírek használata a közéletben nem újkeletű. Az 1800-as években Thomas Jefferson és John Adams kampánya során az egyik jelölt azzal vádolta meg a másikat, hogy hermafrodita és emiatt alkalmatlan az elnökségre. Persze lehet egy hamis hírre rátenni egy lapáttal, ahogyan ebben az esetben is történt, így viszontválaszként érkezett, hogy a valóságban indián és mulatt szülők gyereke a jelölt és szolgálólányokkal alszik.

Trump kampánya során az álhíreknek volt nagy szerepe, ezzel kapcsolatban a BuzzFeed és az Ipsos Public Affairs közös kutatásban kérdezte meg az amerikaiakat a választási álhírekkel kapcsolatban 2016. novemberében.

A kutatásból kiderült, hogy ...

Tovább Szólj hozzá

közélet választás közösségi média

2017. nov 15.

Kanadában már átláthatóak a politikai hirdetések!

írta: Klausz.Melinda
Kanadában már átláthatóak a politikai hirdetések!

facebook-cnn-elections.jpgA Facebookot számtalan kritika érte a tavalyi amerikai elnökválasztás kapcsán, emiatt mindent megtesz annak érdekében, hogy javítson az imázsán.

2017. szeptemberében Zuckerberg egy videóban jelentette be, hogy a Facebook célja, hogy átláthatóvá tegye a platformon közzétett hirdetéseket - különös tekintettel a politikai hirdetésekre, s ez a mai nappal el is indult Kanadában.

Innentől ha megtekintjük egy adott oldal aktív hirdetéseit, az oldal által megjelenített összes hirdetést láthatjuk majd innentől, függetlenül attól, hogy a célközönségébe tartozunk-e vagy sem! Ezen kívül a  politikai hirdetőknek igazolniuk kell a tartózkodási helyüket, a személyazonosságukat, és a hirdetett posztokhoz oda lesz írva, kik fizettek érte. A ...

Tovább Szólj hozzá

politika választás

2017. sze 20.

Facebook célzási tippek a B2C kommunikációhoz

írta: Vértes Zsuzsanna
Facebook célzási tippek a B2C kommunikációhoz

34829729360_e4a3efc771_b.jpgAmikor a vállalatok rájöttek a Facebook üzleti célú használatára, megörültek annak, hogy itt aztán bárkit el tudnak érni. Legyen akár másik földrészen, nő vagy férfi, fiatal vagy idős, célzott kampányok hadát indíthatjuk útjára a megfelelő célcsoportnak. Ám sok vállalat mégsem tudja sikeresen használni ezt a lehetőséget, mert nem tudja, hogyan is érdemes céloznia.

Első lépésként mielőtt belevágnál az új követők felkutatásába a legfontosabb feladatod, hogy nem szabad elfeledkezni a már meglévő követőkről sem . Főként mivel fontos információval szolgálnak a későbbi potenciális ügyfelek megszerzésében. Ismerd ki a jelenlegi célcsoportot, miért követ, miket szeret megnézni, milyen jellemzőkkel rendelkeznek, milyen ...

Tovább Szólj hozzá

kommunikáció rajongó b2b elköteleződés követő tartalommarketing

2017. sze 18.

13 javítási mód a közösségi profilodon egy óra alatt

írta: Vértes Zsuzsanna
13 javítási mód a közösségi profilodon egy óra alatt

stopwatch-2648253_640.jpgA vállalati profilunk frissítése, naprakészen tartása nem hanyagolható el különösen manapság. Az emberek rengeteg időt töltenek a közösségi appokon és a nem megfelelő információ rombolja az imázsunkat. A következőkben 13 egyszerű módot mutatunk a fejlesztésre, melyek kevesebb mint egy óra alatt elvégezhetők.

  1. Megfelelő méretű képek használata: Győződj meg róla, hogy a borítóképeid, a posztképeid, a profilképed megfelelő méretű és optimálisan kialakított minden nézetre. A felhasználók ma nem csak számítógépen, hanem tableten és okostelefonokon is böngészik az internetet és a social media felületeket. Ha az egyes oldalak szabványméreteitől eltérő képeket használsz, akkor megeshet, hogy valamelyik nézetben nem lesz ...
Tovább Szólj hozzá

2017. sze 15.

4 Instagram titok, amit a márkák nem tudnak...

írta: Vértes Zsuzsanna
4 Instagram titok, amit a márkák nem tudnak...

maxpixel_freegreatpicture_com-woman-instagram-social-media-people-cellphone-girl-2570925.jpgA tinédzserek különös érzékkel rendelkeznek arról, hogyan használják tökéletesen a közösségi oldalakat. Lehet, hogy készült számukra valami titkos kézikönyv, amit mi nem láttunk? Nézzük meg, mit csinálnak a fiatalok, és mit leshetünk el vállalkozásunk számára az Instagram használatához!

Te tudtad, hogy mit jelentenek az Insta kommentekben az LB, CB, FB és First kifejezések? Ezek olyan rövidítések, melyek segítenek egy érdekes poszt fenntartásában, hogy még több emberhez jusson el.

  • LB= like back vagyis kedvelj vissza
  • CB= comment back vagyis írj vissza
  • FB= follow back vagyis kövess vissza
  • First= means first comment vagyis első komment

Ennek az elvnek nagyjából annyi a lényege, hogy a kommentelők kifejezik ...

Tovább Szólj hozzá

2017. sze 14.

Miért jók a közösségi média gombok?

írta: Vértes Zsuzsanna
Miért jók a közösségi média gombok?

banner-772x250.pngMegváltoztak a megosztási szokások. Manapság már nem várhatjuk el, hogy az emberek linkeket másolgassanak, illesszenek be az oldalukra, hogy utána megosszák az egész világgal az érdekes tartalmakat. Ha nem tud mindössze egy-két kattintásból megosztani valamit, akkor nem is fog megosztani semmit

A leggyakoribb social media gombok közé tartozik a „megosztás”, a „tetszik” és a „követés”. Platformonként eltér kissé a használatuk, és a nevük, de mindegyik azt teszi, ami a dolga:

  • a megosztás segítségével az emberek egy kattintással megoszthatják barátaik számára azokat a cikkeket, híreket, ajánlatokat, ami szerintük érdekes, hasznos, vicces, stb.
  • a tetszik gombbal kifejezhetik a véleményüket, érzelmeiket a ...
Tovább Szólj hozzá

2017. sze 12.

Így készíts videót a Facebook-ra borítókép helyett

írta: Vértes Zsuzsanna
Így készíts videót a Facebook-ra borítókép helyett

how-to-make-a-facebook-cover-video-step-2.jpgTudtad, hogy már videót is beállíthatsz a Facebook Cover fotó helyére? Ugye milyen szuper lehetőség ez vállalati szempontból? Hol tudnád jobban és gyorsabban bemutatni, folyamatosan láthatóvá tenni vállalatod profilját, tevékenységét, ha nem a kezdőkép tetején? Nézzük meg a következőkben, hogyan tudod beállítani!

Amikor egy potenciális ügyfél téved Facebook oldalunkra az első benyomások – akár csak a személyes találkozás során – nagyon fontosak a számára. Amivel legelőször fog találkozni, az a borítókép és a profilkép. Mennyivel jobb lenne, hogy nem csak egy képpel, de egy egész imázsvideóval is megfoghatnánk az érdeklődését? Ez a videó, akárcsak a bejegyzésekben közzétett tartalmak automatikusan indulnak el, nem kell ...

Tovább Szólj hozzá

videó beállítás profilkép

2017. sze 12.

Szenzációs újítások a LinkedIn-en

írta: Vértes Zsuzsanna
Szenzációs újítások a LinkedIn-en


linkedin.jpgA LinkedIn számos újítással rukkolt elő, hogy még izgalmasabbá tegye az oldal használatát, javítsa a közösségi élményt.

Az egyik ilyen újítás, hogy már nem csak egy képet tehetünk közzé egy bejegyzésben, hanem többet is. Miért hasznos ez vállalatok szempontjából? Aki használja a Facebook alkalmazást és annak lehetőségeit, az tudja, hogy ez ott már régóta működő opció. Előnye, hogy részletesebben bemutathatjuk a vállalat életét, eseményeit, átfogóbb képet adhatunk a működésről. Hiszen egy kép felér ezer szóval, akkor sok kép egy egész történetet mondhat
el.


A LinkedIn képes lesz natív videók készítésére, vagyis könnyedén tudunk majd rajta keresztül videót felvenni, és megosztani az egész világgal. Az ...

Tovább Szólj hozzá

LinkedIn

2017. sze 07.

A Z generáció közösségi média szokásai

írta: Vértes Zsuzsanna
A Z generáció közösségi média szokásai

zgen.pngHallottál már a Z generációról? Nem? Pedig ők az éppen a fogyasztói társadalomba illeszkedő csoport, akik a te potenciális célcsoportod is valószínűleg. A Z generációba tartozik mindenki, aki 1995 és 2005 között született, vagyis jelenleg 12 és 22 éves kora között van. Ők már a digitális világ szülöttei, akiknek a technikai újítások a vérében vannak. Miért kell velük foglalkoznunk vállalati szempontból?

A Z generáció szülöttei már a modern technológia gyermekei, tőlük nem idegen a közösségi média, az internet és a technológiai újítás, sőt ellenkezőleg, már jobban 12 évesen jobban otthonosan mozognak ezen a területen, mint az eggyel felettük lévő Y generáció tagjai, akik leginkább ezeknek a technikáknak a ...

Tovább Szólj hozzá

2017. aug 23.

Boldog 10. szülinapot #!

írta: Klausz.Melinda
Boldog 10. szülinapot #!

2571d3303897be1094a45220a1743b92692cb763.jpg10. szülinapját ünnepli a hashtag. A világtörténelem első hashtaget tartalmazó mondata 2007. augusztus 23-án hangzott el @factoryjoe, azaz Chris Messina "szájából", azaz billentyűzetéből: "how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?"

A hashtag-eket először az IRC chat-en használták a csoportok és a témák valamint az egyéni, ám mégis bizonyos csoportok érdeklődésére számot tartó üzenetek megkülönböztetésére és azonosítására. Ez a funkció inspirálta Chris Messina-t, hogy a Twitteren is hasonló elvben gondolkodjon és létrehozza a mai értelemben használt hashtag-eket.

A korai hashtaggelés kiemelkedő alakjának – milyen jó történelmi síkra emeljük, kedves Olvasó, a címkézés használatát, nem? – ...

Tovább Szólj hozzá

címke twitter # hashtag instagram Facebook #hashtag