2013. nov 11.

Egész nap csak Facebook-ozik...

írta: Klausz.Melinda
Egész nap csak Facebook-ozik...

[caption id="attachment_5524474" align="alignleft" width="350"]Forrás: megthemediamaven.com Forrás: megthemediamaven.com[/caption]

…mondják sokszor a közösségi média menedzserekre. De nézzük, mivel is foglalkozik egy közösségi média menedzser (nem)csak a Facebook-on!

Felkelést követően gyors oldalellenőrzés, melyik felületen (és itt csak a leggyakoribbakat soroljuk fel: Facebook, twitter, Instagram, Pinterest, Foursquare, Google+, Youtube oldalakon) mi történt az éjszaka folyamán, volt-e hozzászólás, üzenet, kérdés, új lájk. Ezek megválaszolását, lereagálását követően a soron következő posztok és bejegyzések megfogalmazása és időzítése következik. Ehhez jellemzően keresünk egy jogtiszta képet az adott cég archívumából, CC licence kereséssel és/vagy készítünk egyet. Az aktuális platformra igazítottan méretezzük, dizánoljuk, effektezzük, majd az adott platformra szabott hosszúságban szöveget írunk hozzá hashtaggel, ha szükséges rövidített linkkel. Feltöltjük, - ahol lehet - időzítjük, mivel mindegyik célcsoport más elvek szerint működik, más időpontban elérhető (ehhez persze mérünk, de erről később!). A délelőtt további szakaszában ellenőrizzük a konkurenciát – ki, hol tart, mit és hogyan kommunikál. Megnézzük mit érdemes ellesni tőlük és mit nem.

Ebédet követően jöhetnek a statisztikák, az ellenőrzések és az érzelemmérések, azaz melyik oldalon milyenek a jelenlegi rajongók, kiket érünk el még belőlük, melyik volt a legjobb posztunk és miért. Melyik városban látnak minket, melyikben nem? Melyik korosztályt szólítjuk meg, melyiket nem és melyiket kellene? Az oldalak leépítő algoritmusai miatt (amilyen például a Facebook-on az EdgeRank), megfogalmazzuk a hirdetéseket majd targetáljuk. Ha szükséges, új promóciókat, játékokat hirdetünk, rajongótoborzásra pedig további kampányokat hozunk létre.

Ezt követően megnézzük, mit beszélnek rólunk az emberek az oldalainkon kívül. Van-e valami olyan pletyka, negatív hír, amit meg kell cáfolnunk, van-e valami olyan pozitív visszacsatolás, amit eddig nem tudtunk. Fejlesztettek-e velünk kapcsolatban alkalmazást, hoztak-e létre tudtunkon kívül új rajongói oldalt, töltöttek-e fel más platformra rólunk képeket? Kell-e valakit/valamit megóvnunk, megvédenünk, erőszakmentes kommunikációval a magunk oldalára állítani vagy éppen feljelenteni az adott oldalon?

A délutánba belefér egy-két alkalmazás-, platforminstallálás és update, mert már megint változtak a promóciós és egyéb felületeket befolyásoló szabályok, így módosítanunk kell a felületeket és megfeleltetni az új szabályoknak. Emiatt persze tájékozódnunk kell az új szabályok és programnyelvek felől, tehát jöhet az új információk és technológiák feltérképezése. Az újdonságokat azért is fel kell fedeznünk, mert a közösségi média felületeken az elsők nyernek. A tegnapi MÉM már nem vicces, így meg kell keresnünk holnap dolgait, például egy új alkalmazás lefejlesztésében!

De mindez még nem minden! A legfontosabb a 24 órás szolgálat, a rendelkezésre állás, az ügyfélkezelés. A belevaló közösségi média menedzser ugyanis állandóan elérhető, telefonja állandóan be van kapcsolva, mert bármelyik ügyfél oldalán egy rajongó hozzászól egy bejegyzéshez, vagy éppen üzenetet küld, fél órán belül válaszolnia kell. Ha nem, a rajongó úgyis küld egy újabb üzenetet, hogy megkapták-e az előbbi üzenetet, mert még nem jött rá válasz… Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 22-06h között a rajongók elnézőbbek, de ezért cserébe szombat és vasárnap is levelekkel, kérdésekkel és hozzászólásokkal bombázzák a menedzsert.

Mindezek alapján Te is szeretnél csak Facebook-ozni egész nap?

Szólj hozzá