2014. feb 02.

Marketingstratégiák 2014-re

írta: Klausz.Melinda
Marketingstratégiák 2014-re

connect-social-media-sA rengeteg rémhír hatására, miszerint - a Facebook csillaga leáldozóban van, Zuckerberg pedig az utcára kerül - a Mashable megnézte, milyen változások várhatóak a 2014-es évben a közösségi média terén. Egy dolgot a megkérdezett vállalkozók véleményei alapján biztosra állíthatunk: a közösségi média még sokáig marad a marketingesek egyik legfőbb „fegyvere”.

A látványos értékesebb

Laura Pepper Wu szerint a fotókkal ellátott Facebook posztok 53%-al több lájkot, 104%-al több kommentet és 84%-al több kattintást érnek el. A Pinterest és a Tumblr használatának elterjedésével rendkívül fontossá válik, hogy az adott termékünk minél látványosabb legyen. Ezt megtehetjük akár egy jól megszerkesztett infógrafikával vagy egy sokatmondó szöveges képpel is. Nem mellesleg egy jól megszerkesztett vizuális tartalom megoszthatóbbá válik a közösségi médián belül is.

A sikeres eladás kulcsa a kapcsolatápolás

Charles Gaudet elmondásai alapján az emberek imádnak vásárolni, viszont nem szeretik, ha árucikként kezelik őket. A cégek számára jóval fontosabbá válik az értékek megosztása, az elkötelezettség és a kapcsolatok ápolása, mint maga az eladás. Ezzel a vásárlóknak is azt sugallva, hogy az elsődleges cél az ő kényelmük, szórakoztatásuk és segítésük, nem pedig csak a profit növelése. Ami persze az elégedett ügyfelek visszatérését eredményezheti és ezzel a profitnövekedést. ;)

Az automatizálás berobbanása

Brennan White elmondásai alapján nagy súly nehezedik a közösségi média marketingeseinek vállára. Ők az adott márka „hangjai”, levezényelik a különböző marketing kampányokat, szervezik és irányítják a különböző közösségi platformokon való megjelenést. Ez rendkívül sok időt és energiát igényel. Ezt könnyíti meg például a posztok időzítése, előre szerkeszthetősége és ez valószínűleg 2014-ben egyre csak automatizáltabbá válik majd.

A LinkedIn jelentősége egyre csak nő

Trevor Sumner szerint a LinkedInben van a jövő. Képzeljünk csak el egy kiadványt, amely több 100 millió olvasóhoz juthatna el! A LinkedIn egy prémium platform a vállalati hírek számára, ahol nyomon követheted a gazdasági változásokat. A magánszemélyek és a vállalatok egyaránt jelen vannak az oldalon és természetesen kapcsolatba is tudnak lépni egymással. (A LinkedInről bővebben az előző cikkünkben is olvashatsz.)

A cikket folytatjuk!

Szólj hozzá