2014. nov 11.

5 tipp a tökéletes twitter-csiriphez

írta: Klausz.Melinda
5 tipp a tökéletes twitter-csiriphez

TwitterSokak szerint a Twitteren szinte lehetetlen értelmesen kommunikálni a 140 karakteres küszöb miatt. Természetesen ez nem így van, csupán kreativitás kérdése az egész. (A beszélgetések száma a végtelenségig növelhető.)

Ugyanakkor nem minden felhasználó használja ugyanúgy a felületet: egy kisvállalkozó valószínűleg nem úgy kommunikál, mint egy magánszemély, vagy híresség.

A kisvállalkozóknak csupán jó stratégiára és kitartásra van szükségük. De milyen is a jó stratégia? Íme, néhány ötlet:

  1. Megfigyelés
Az első feladat a Twitter meghódítása előtt az első és legfontosabb feladat a „játékszabályok” megfigyelése. Érdemes megvizsgálni, hogy a hasonló vállalatok milyen típusú bejegyzéseket készítenek és persze azt is, hogy milyen sűrűn és ezekre mik a reakciók. Jól jöhet még az adott területhez tartozó #hashtagek tanulmányozása, persze azért ne túl sokat. A twitterezés megkezdése előtt, ha megtanuljuk az alapokat, akkor csökken a hibázások esélye.
  1. @Megjelölés
Fontos, hogy mikor beszélgetést kezdeményezünk, vagy válaszolunk, mindig használjunk @megjelölést. Így biztosan eljut a címzetthez.
  1. Stratégia megválasztása kisvállalkozóként
Sok felhasználó még mindig tartózkodik attól, hogy a vállalatokkal, márkákkal, tehát el kell érni, hogy a követő valós emberként tekintsenek ránk. Fontos, hogy a követők fejével is gondolkodjunk, és olyan tartalmakat hozzunk létre, amik érdekelhetik őket. Mindemellett persze lehet az üzletről is beszélni, például különböző akciókat hirdetni, kedvezményeket felajánlani. Sokszor hálásak a felhasználók is a céggel, termékekkel kapcsolatos jó tanácsokért is.
  1. Udvariasság és profizmus
A twitteren a beszélgetések folyamatosan áramlanak és a témák változatosak. Kisvállalkozóként is részt tudunk venni ezekben a beszélgetésben, viszont kulcsfontosságú az udvariasság. Például, ha csatlakozunk egy beszélgetéshez, a mondanivalónk mindig tartalmazzon hozzáadott értéket is és ne szakítsunk félbe egy privát beszélgetést. A felületen a vállalkozást képviseljük, tehát a profizmus sosem lehet rossz döntés.
  1. Túlzott önreklámok elkerülése
Toby Rosenbloom ezt írja könyvében a Twitterről:

„Twitter az a hely, ahova az emberek azért mennek, hogy kitombolják magukat, és kapcsolatba lépjenek egymással – nem kíváncsiak a túlzott önreklámra. Az egyetlen módja itt a márka és cég népszerűsítésének, ha valódi értéket képviselünk.

Összességében a Twitteren a siker titka, hogy légy önmagad és gondolkodj a követőid fejével is!

Ha szeretnéd, hogy együtt tervezzük meg tudatosan felépített karácsonyi közösségi média kampányodat és hirdetéseidet, tarts velünk közösségi média oktatásunkon!

Szólj hozzá