5 brainstorming technika a jobb PR-ért
Néhány szövegíró órákat tölt egyedül azzal, hogy kitalálja a megfelelő témát, majd olyan szöveget írjon hozzá, ami magával ragadó. Azonban, ha hatékonyabb stratégiát szeretnénk, akkor alkalmazzuk a brainstorming technikát, ami segíthet új irányba terelni a gondolatainkat!
Vedd elő a tollat és a papírt!
Csukd be a laptopot és halkítsd le a telefonod, majd írj le mindent, ami eszedbe jut, még akkor is, ha nem a jelenlegi projekthez tartozik. Ha úgy érzed, nem tudsz koncentrálni, akkor állíts be időzítőt 5 vagy 10 percre, és csak ennyi ideig gondolkodj a szövegen. Ez a módszer régimódinak tűnhet, de meghozza a kreatív lelkiállapotot.
Öntsd szavakba az értékeket!
Gondold át, hogy a céged vagy vállalatod, milyen értékekkel rendelkezik. Ezután próbáld meg ezt 3-5 szóba összefoglalni. Ezzel meg tudsz fogalmazni egy jól működő, kulcsfontosságú üzenetet, amit használhatsz a célközönségeddel folytatott kommunikáció során.
Nézz a cégre kívülről!
Mivel a szervezet dolgozója vagy, így másképpen gondolkodsz, mint egy ügyfél vagy vásárló. Ami számodra egyértelmű, nem biztos, hogy a közönségnek is az. Ha megírsz egy szöveget, akkor készíts egy listát, milyen kérdések merülhetnek fel az olvasóban, amit meg kell majd válaszolni. Gondold át, ők mit szeretnének hallani, és próbáld a cégedet ebből a szempontból bemutatni!
Készíts listákat!
Szánj rá néhány percet, hogy leírd azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyek vállalkozásodra jellemzőek, vagy kapcsolódnak a tevékenységedhez. Ha van egy terméked, akkor gyűjtsd össze a paramétereit, a jellemző mondatokat róla. Írhatsz két listát is: az egyik a negatív szavakat és kifejezéseket tartalmazza, a másik a pozitív döntéseket. Ezek új utakat mutatnak meg akkor, amikor írni szeretnél a termékedről, szolgáltatásodról vagy a cégedről.
Hűha!
Ha elkészültél egy szöveggel, akkor mindenképpen olvasd át, hogy sikerült-e olyanra megírnod, amire azt mondják: „Hűha!” Ezzel a folyamattal kiszűrheted a felesleges és unalmas részeket, és segíthet azonosítani a helyet, ahova el kell helyezni még valamit, hogy hangsúlyosabb legyen.
Sokan kritizálják a brainstorming technikát, mert régimódinak gondolják a folyamatot. Azonban ha kizökkentjük magunkat a megszokott rutinból, akkor új perspektívákat találhatunk, így mindenképpen érdemes kipróbálni.