2017. sze 15.

4 Instagram titok, amit a márkák nem tudnak...

írta: Vértes Zsuzsanna
4 Instagram titok, amit a márkák nem tudnak...

maxpixel_freegreatpicture_com-woman-instagram-social-media-people-cellphone-girl-2570925.jpgA tinédzserek különös érzékkel rendelkeznek arról, hogyan használják tökéletesen a közösségi oldalakat. Lehet, hogy készült számukra valami titkos kézikönyv, amit mi nem láttunk? Nézzük meg, mit csinálnak a fiatalok, és mit leshetünk el vállalkozásunk számára az Instagram használatához!

Te tudtad, hogy mit jelentenek az Insta kommentekben az LB, CB, FB és First kifejezések? Ezek olyan rövidítések, melyek segítenek egy érdekes poszt fenntartásában, hogy még több emberhez jusson el.

  • LB= like back vagyis kedvelj vissza
  • CB= comment back vagyis írj vissza
  • FB= follow back vagyis kövess vissza
  • First= means first comment vagyis első komment

Ennek az elvnek nagyjából annyi a lényege, hogy a kommentelők kifejezik tetszésnyilvánításukat az adott bejegyzéshez, amit az ő követőik látnak, így terjedni kezd a poszt, vagyis folyamatos érdeklődést tartanak fent, mindezt annak reményében, hogy majd feléjük is viszonzásra kerül egyszer az a szívesség. Így új követőkre lehet szert tenni. Hátránya, hogy egy idő után a már megszerzett követők, barátok számára nem jelennek meg a hozzászólások, így azokat lényegében elveszíti az új bejegyzések megosztásánál. Ez egy trükk az organikus találatok növelése érdekében.

A tinédzserek a felnőttekkel ellentétben nem félnek kimutatni az érzéseiket, legyen az bármilyen túlzás is, hiszen nagyon sokat ingadoznak a két szélsőség között. Az #extra jelöléssel ellátott posztok valamilyen extrém, szélsőséges érzelmet fejeznek ki. Az #extra címkére kattintva az összes népszerű bejegyzés megtekinthető. Az érzelmek jelentős befolyásoló erővel hatnak a döntésekre. Ha valami extra az felkelti az érdeklődésüket, így növeli a megtekintők és akár a követők számát is. A vállalatának előnyére válik, ha egyszerre becsületes és személyes posztot ad hírcsatornájához.

Fontos szempont a tinédzserek – mint jövőbeli potenciális célcsoport – számára, hogy a megjelenített tartalom illeszkedjen az Instagram stílusához. Szeretik a letisztult, egyszerű, azonos méretű képeket, saját oldalaikon csakis olyat osztanak meg, ami beleillik a profiljukba. Ellenkező esetben törlik is a bejegyzést. A fiatalok számára a külső megjelenés nagyon sokat számít a hétköznapi életükben is, erre a közösségi oldalaikon is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezért célszerű az egyszerűségre törekedni, a posztok ne legyenek csicsásak és mindig sablon méretekkel dolgozzunk! Lehetőség van a posztokat megtekinteni egy előképben, ahol látjuk, hogy fog majd kinézni, miután megosztottuk. Itt azt is megnézhetjük, hogy más eszközökön történő használat esetén hogyan változik a megtekinthető nézet.

Hallottál már a titkos POD-okról? Nem vagy tagja egy ilyennek sem? Nagy hiba! A fiatalok ugyanis így biztosítják egymásnak, hogy mindig népszerűek legyenek a posztjaik. A tinik, amikor posztolnak egy új szelfit vagy megosztanak valamit, értesítik a POD-jukban lévő társakat az újdonságról, akik mennek és szívekkel, lángokkal, vagy emotikonokkal fejezik ki tetszésüket, kommenteket írnak hozzá. Ez nem csak a fiatalok körében bevett szokás, ezt csinálják a bloggerek, hírcsatornák, egyre inkább a vállalatok is! Mi is itt a lényeg? Kvázi van egy belső titkos csoportod, akikkel tudatod az új bejegyzést, ők pedig készséggel mennek és reagálnak rá, hogy fenntartsák a posztod. A te kollégáid erre rávehetők?

Ezek a tippek mind az organikus megjelenést teszik lehetővé. Amire a tinik már rájöttek annak érdekében, hogy népszerűek legyenek a külvilág szemében, azt mi, a vállalatok képviselői is nyugodt szívvel alkalmazhatjuk annak érdekében, hogy népszerűsítsük a bejegyzéseinket!

Vedd rá te is kollégáidat, hogy a vállalati célok elérésében az ő közbenjárásuk segítsen megadni a kezdő lendületet!

Forrás: Hootsuite

Szólj hozzá