2018. jan 21.

Kiborult a bili egy vloggernél - avagy kell-e nekünk az influencer marketing vagy sem?

írta: Klausz.Melinda
Kiborult a bili egy vloggernél - avagy kell-e nekünk az influencer marketing vagy sem?

26993468_10156171143281941_999908596843586511_n.pngNagyon sokszor nekiálltam, hogy leírjam gondolataimat a mai korban "influencernek" tartott médiacelebekről és sok lájkot maguknak tudó, ám semmilyen egyedi jellemzőkkel nem bíró bloggerekről, vloggerekről. De most jött el ez az alkalom.

Történt ugyanis, hogy a The White Moose Cafe-hoz bejelentkezett egy vlogger lány, Elle Darby, aki mivel Dublin felé vette az irányt barátjával, írt a hotelnek, hogy több napos szállásért és ellátásért cserébe, tartalmat állít elő róluk. A hotel viszont olyannyira nem látta az ötlet értelmét, hogy nyilvános Facebook posztban, névtelenül kérdezett vissza: "Ki fogja fizetni a személyzetet? A recepciósokat, akiknél becsekkol? Ki fogja kifizetni a takarítókat, akik lecserélik az ágyneműt? A pincért, aki a reggelijét tálalja? Ki fogja kifizetni a villany-, fűtés- és vízdíjat? Talán nekik is azt mondjam, hogy szerepelhetnek fizetésként a Te videódban?"

A bejegyzés végén pedig egyértelműen letette a voksát amellett a hotel, hogy a továbbiakban semmilyen blogger / vlogger ne keresse meg őket.

Bár a posztban nem nevezték meg konkrétan a vlogger lányt, ő maga egy videót készített a Facebook bejegyzésre válaszként, ahol egy nagyon szép érzelmi kitörést produkálva, könnyeivel küszködve közölte a hotellel, hogy ezt mégis hogy képzelik. 

No most a sztorinak itt nincs vége, hiszen ezt követően a hotel még egy bőrt lehúzott a történetről és egy újabb pikírt megjegyzést tett a bloggerek és a korábban már kitiltott vegánok irányába...

A sztoriban több dolgot is érdemes megvizsgálni.

Ad.1. Milyen bloggerekkel / vloggerekkel / influencerekkel érdemes együttdolgozni?

Nézd meg, hogy az adott blogger, meg tudja-e szólítani a célcsoportodat (vagy legalább egy olyan speciális részcélcsoportot) amiből vevőd lesz. Ugyanis ha csak mindenféle ok nélkül foglalkoztatsz celebet vagy rajongószámban - sokszor mesterségesen! - feltunningolt "influencereket", vagy nem lesz hatása a dolognak, vagy egy olyan célcsoportot szólítasz meg, akikből csak gondod lesz, mert nem a hosszú távon visszajáró vendégeid, akik könnyen lehet, hogy a törzsvendégeidet is eltántorítja. Tehát a megfelelő influencer kiválasztása nagyon fontos! Ne a lájkok száma alapján, hanem a stílus, a megjelenő tartalom és az influencer által megszólított célcsoport alapján dönts! Sokkal fontosabb egy kisebb rajongószámmal rendelkező, de valóban a Te célcsoportodhoz értékesen és értelmesen megszólító együttműködés, mint egy mindenkihez szóló, de saját személyiséggel, iránnyal nem rendelkező szórakoztató jellegű celebbel / bloggerrel / vloggerrel. 

Ad. 2. Az adott blogger / vlogger / influencer valódi aktivitással rendelkezik?

Mert hogy sok "influencer" sajnos időszakosan felpumpált aktivitással rendelkezik. Igen, külföldön és Magyarországon egyaránt! Ennek leellenőrzése pedig hihetetlenül egyszerű lenne, egész egyszerűen nézd végig a Facebook, Instagram tartalmaikat, blogbejegyzéseiket, hány lájk, kattintás, nézettség, hozzászólás stb. van az adott tartalomhoz kapcsolódóan? Milyen tartalmak kapják a nagy aktivitást? Az ilyen jellegű tartalmak a Te vevőiddel, tartalmaiddal, minőségeddel kompatibilisek? Az aktivitás folyamatosan magas vagy vannak olyan - fizetett hirdetéssel, esetleg hamis lájkokkal, kommentekkel - megtámogatott bejegyzések, amelyek csak és kizárólag azért pumpálódtak fel, mert egy fizető megrendelő felé számokat kellett produkálnia? Ha ugyanis aktív rajongóbázissal rendelkezik valaki, akkor bár lesznek rosszabbul teljesítő posztok - mert például nem találta el a rajongóbázis érdeklődését, rosszul lett időzítve vagy technikailag nem volt rendben - mégis egy nagyjából konstans szinten lesz a legtöbb poszt.

Ad. 3. Biztos, hogy nem egy médiahack-ről beszélünk ez esetben? 

Ugyanis minden ilyen hír önmagában is egy remek reklám. Gábor Zsazsa óta tudjuk, hogy mindegy mit, csak beszéljenek rólunk. És ebben az esetben hihetetlen nagy érdeklődést hozott mindkét félnek a sztori: a vlogger lány Youtube-videója immáron 1,2 millió(!) nézettség felett jár, a hotel pedig rengeteg hozzászólást kapott. És bár ezek között mindkét oldalon vannak szép számmal negatív hozzászólások is, a jelenlegi Facebook algoritmusok előnyben részesítik a parázs vitákat és a kommenteket, tehát az új algoritmusnak is tökéletesen megfelel ez az egész...

Te mit gondolsz az influencer marketing témáról és erről az esetről?

 

 

Ha további közösségi média híreket szeretnél kapni,a leggyorsabban és a legvagányabban chatbotunkon keresztül kapod, iratkozz fel ITT!

 

----------------------

 

nevtelen_2.jpgA cikk írója Klausz Melinda, a kozossegi-media.com vezetője. 

2006. óta foglalkozik céges közösségi média kommunikációval (igen-igen, az iwiw-en kezdte). 7 közösségi média különböző területeiről szóló szakkönyvet írt, cége a Magyar Marketing Szövetség négy KKV-Marketing Gyémánt díját, a Turizmus szakma 5 #TSMA  (Tourism Social Media Awards) szakmai díját kapta meg. Cégeknek átfogó közösségi média kommunikációt végez, illetve posztgarduális képzések és tréningek oktatója.

Szólj hozzá

blogger vlogger influencer