2018. ápr 04.

Marketing az egészségügyben?

írta: BDóra.
Marketing az egészségügyben?

blogstat_2.jpgIgen, ma már egy magára valamit is adó magánrendelő figyelmet fordít a marketing tevékenységére, hiszen napról napra nő az egészségközpontok száma, akikkel fel kell tudni venni a versenyt, nem csak szaktudásban, hanem marketing szempontból is.

Lássuk, hogy mivel lehet felpörgetni egy magánrendelő forgalmát:

  • Közösségi média jelenlét – Facebook, Instagram

Ezeken a felületen is fontos a megfelelő pácienskommunikáció, nem csak a rendelőben kell előtérbe helyezni. A megfelelő szöveges és képi tartalom relevanciája elengedhetetlen az oldal működéséhez. A szolgáltatásoknak megfelelően kell tájékoztatást és információt nyújtani az érdeklődőknek. A közösségi térben gyakran kell szembesülni különböző konfliktusokkal, ami ezen a területen se fog elmaradni. Sőt! Ezeknek a hatékony kezeléséről ezen blog bejegyzésünkben olvashattok: ITT

  • Megosztásra buzdító tartalom

Olyan jellegű tartalmat kell előállítani, ami a szöveg elolvasása után megosztást eredményez az olvasótól. Tehát érdemes hangsúlyt fektetni azokra az éppen ”népszerű” egészségügyi problémákra, amelyek nagyobb erővel bírnak. Ilyen például a cukorbetegség, mozgásszervi problémák, súlyproblémák, szív és érrendszeri megbetegedések, gasztroenterológiai panaszok, nőgyógyászati betegségek. Érdemes a Facebookon belüli jegyzeteket is használni a tartalmak előállítására. Azonban, ha nincs a rendelőnek szakmai blogja, akkor ezt a hiányát mielőbb pótolni kell! Ebben a bejegyzésünkben segítséget nyújtunk, hogyan is fogj hozzá a blogoláshoz:

  • Keresőoptimalizálás

A magas hirdetési keret ma már nem elegendő ahhoz, hogy az organikus keresések közt értékes helyen szerepeljünk, ha SEO szempontból az oldalunk nincsen megfelelően karbantartva. Mi is az a SEO pontosan? A lényege az, hogy nem fizetett hirdetések által minél előkelőbb helyen szerepeljünk az organikus keresések között. A cél az oldal látogatóforgalmának a növelése, releváns érdeklődőkkel. Erről korábban írtunk egy blogbejegyzést, amiről bővebben ITT olvashatsz.

  • Reszponzivitás fontossága

Emellett sajnos nem lehet elmenni, hiszen ma már nem csak asztali gépről böngésznek az emberek, hanem leginkább a mobiltelefonjukat használják, mert az van kéznél napi szinten. A keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható a mobilra való adaptálás. A korábbi reszponzivitás bejegyzésünket itt találod.

  • Hirdetés: hely alapú célzás

Ennél a szektornál fontos, hogy nem feltétlen országszerte kell hirdetni, ha csak nem elérhető az egészségközpont országszerte több helyen is. Általánosságban egy vagy csak néhány rendelőről van szó egy cégnél, így lényeges, hogy a hirdetés az adott régióra legyen célozva, illetve annak a 20-40 km-es körzetre. Hiszen ez az a távolság, amit még az ember kényelmesen meg tud tenni, akár tömegközlekedéssel is. Az ország egyik végéből a másikba csak nagyon indokolt, orvosi vizsgálatok és beavatkozások esetén utaznak át a páciensek.

  • Videómarketing az egészségügyben

Ezen területen is előretörnek a videók, élővideók, hiszen ezek időtálló megjelenések a közösségi térben. Rövid időn belül, hasznos információkat lehet átadni a betegek felé, amelyek elköteleződéshez vezethetnek irányunkban. Ha a célközönségünk számára releváns videókat tudunk készíteni, akkor ezzel a rendelő forgalmát is nagyban tudjuk majd növelni. A videók készítéséről korábban ebben a blogbejegyzésünkben írtunk bővebben.

  • Chatbot az egészségmarketingben is!

A chatbot, mint marketing lehetőség még egy viszonylag gyerekcipőben járó dolog, amit még kevesen aknáztak ki. Miért ne mi legyünk azok, akik leteszik a mérföldkövet? A chatbot nagyban tudja segíteni az ügyfélszolgálat munkáját, nyereményjátékokat készíthetünk vele és közben edukálhatjuk is a célközönségünket. Hát nem szuper?

A chatbot röviden és tömören egy előre programozott beszélgető partner, azaz mesterséges intelligencia. Információval lehet szolgálni az érdeklődőnek cégünkről, szolgáltatásainkról, termékeinkről, elérhetőségeinkről, mindezt egy messenger beszélgetésen belül, előre megtervezett és felépített struktúrával, tulajdonképp egy irányított beszélgetésre kell gondolni. A weboldal alapján egy könnyen kezelhető menürendszert is ki lehet alakítani a beszélgetésen belül, így néhány kattintás után az érdeklődő már a weboldalunkon böngész tovább.

Részben, a hírlevélküldő rendszerek funkcióját is át tudja venni. Viszont nem érdemes ennek a használatát túlzásba vinni, mert könnyen visszájára sülhet el és megnövekednek a leiratkozók. Hetente körülbelül egy üzenet küldése javasolt, tehát nagyjából, úgy kell kezelni, mint egy hírlevelet. A mi chatbotjainkat ITT találjátok, köztük bizony egészségmarketinggel foglalkozó botot is! ;)

  • + Tippek

Ne feledkezzünk meg a csomagajánlatokról vagy bérletkedvezményekről se, hiszen ezeknek mindig bevonzó ereje van! Például nőgyógyászati csomag, senior csomag, szűrővizsgálati csomagok. Érdemes online - offline kuponokat is használni, aminek a beváltását mérni tudjuk, hogy sikerességét könnyen nyomon tudjuk majd követni.

Reméljük sikerült adnunk néhány hasznos tanácsot, amivel fel lehet kicsit pörgetni a rendelő népszerűségét. Érdemes a bolgcikkeink között barangolni, hiszen számos olyan ötletet lehet találni köztük, ami egyszerűen átültethető az egészség marketing területére is!

Szólj hozzá

marketing egészségügy egészségmarketing