2019. feb 19.

7 pszichológiai tényező, ami ügyes marketingtrükk is egyben! - 1. rész

írta: K.Klarissza
7 pszichológiai tényező, ami ügyes marketingtrükk is egyben! - 1. rész

social-media-3758364_960_720.jpgMi a közös a pszichológiában és a közösségi médiában?

Sokkal több, mint gondolnád! Hiszed vagy sem, nagyon sok tudományos oka van annak, hogy az emberek milyen tartalmakat szeretnek, mit osztanak meg, milyen posztok alá kommentelnek, mire kattintanak, és milyen tényezők hatására vásárolnak online.

Ahhoz, hogy megértsük ezeket a pszichológiai tényezőket, tudnunk kell, hogy a közösség, hogyan gondolkozik a közösségi média felületeken. Az első lépés a jobb tapasztalatok, erősebb kapcsolatok és még hűségesebb ügyfelek hosszútávú megteremtése.

Mely 7 pszichológiai tényezők befolyásolnak minket, és mi hogyan alkalmazhatjuk őket?

1. Átláthatóság és bizalomépítés az ügyfelekkel

Először is, az egyik legjobb módja annak, hogy bizalmat és hitelességet teremts a márkád számára, hogy áttekinthető legyen, és ne rejtsd el a hibákat.

Nem titok, hogy az emberek hajlamosak kételkedni azokon a területeken, ahol a marketing jelen van. Ez nem véletlen, hiszen sok marketinges állítás egyszerűen nem hiteles.

Tehát a bizalom megszerzéséhez az út az átláthatóságon vezet, aminek fontos tényezője, hogy mutass rá a hibáidra, vagy a terméked hiányosságaira is!

Az ügyfél kapjon egy tiszta képet arról, hogy mit tud, és mit nem tud a terméked. Megteheted ezt a közösségi médián keresztül, hirdetésekben, vagy az ügyfelek kérdéseire válaszolva. Röviden, sok lehetőség nyílik arra, hogy nyitottabbak legyünk és elkezdjünk bizalmat építeni a közösséggel.

volkswagen_lemon_hires1.jpgÍme, egy 1949-es példa erre:

1949-ben a Volkswagen egy olyan hirdetéssel jelent meg, amely a saját hibáikat helyezte a középpontba. Ez azóta Lemon hirdetésként ismeretes.

A főcím alatt egy Volkswagen bogár képe szerepel, és alatta ez olvasható:

„Ez a Volkswagen kihagyta a hajóutat. A kesztyűtartó króm szalagja hibás, és ki kell cserélni. Lehet, hogy nem vetted észre; Kurt Kroner felügyelő viszont igen. „

A hirdetés további részében pedig kihangsúlyozták, hogy mennyire fontosak a részletekek a Volkswagen számára. A Lemon hirdetés egy híres példa arra, hogyan lehet optimalizálni a hitelességet.

 2. Manapság az érzelmek erőteljes eszközök és még ragályosak is

A Psychological Science jelentése szerint az erős érzelmek megjelenése növelheti annak valószínűségét, hogy valami megosztásra kerüljön. Bár minden érzelmi tartalom befolyásolja a közösséget, a Pennsylvani Egyetem megállapította, hogy a pozitív tartalmak érték el a legjobb eredményeket. Minél pozitívabb tehát a posztunk tartalma, annál több megosztásra számíthatunk.

Ennek az az oka, hogy pozitívabbá és boldogabbá teszi azt a személyt, aki kölcsönhatásban van ezekkel a tartalmakkal, ezért sokkal nagyobb valószínűséggel szeretné megosztani és elterjeszteni a boldogságot.

Továbbá az emotikonok is nagyon lényeges helyet foglalnak el. Így tudjuk ugyanis a leginkább leutánozni azt a beszélgetést, amit személyesen, szemtől szembe folytatnánk egymással. Ez az egyik módja annak, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz.

A tudósok azt is megállapították, hogy egy hangulatjel alkalmazása során ugyanazokat az agyi részeket használjuk, és ugyanazt a tapasztalatot ismerjük fel, mint a személyes interakciók során.

Nem véletlen, hogy az Apple új emotikonjai már a pontos arckifejezéseinket másolják le.

Hogyan fordíthatod mindezen információkat az előnyödre?

Egyszerűen csak próbálj meg több érzelmi tartalmat megosztani az ügyfeleidről, vagy egyéb történésekről. Néhány további dolog, amit tehetsz, ha humort csempészel a tartalmaidba, és természetesen pozitív és boldog emotikonokat adsz a bejegyzéseidhez.

3. A halo effektus, és ahogy befolyásolja az érzéseinket

A halo effektus egyfajta azonnali megítélésbeli eltérés vagy kognitív torzítás, amikor egy benyomás valamely személyről, vagy márkáról befolyásolja a vele kapcsolatos érzéseinket, gondolatainkat és így az adott személyről, márkáról alkotott teljes ítéletünket. Tehát, amikor egy pozitív vagy negatív tulajdonság alapján következtetünk egy személy, vagy márka többi tulajdonságára.

Ez olyan, mint az a kifejezés, miszerint „Soha nem kapsz rá második esélyt, hogy nagyszerű első benyomást kelts!”

Amit még lényeges itt kihangsúlyozni, hogy a hírességek mennyire befolyásolhatják a márka megítélését, ahol a közösség hajlamos a celeb vonásait a márkanévvel vagy a termékkel azonosítani. Tehát azt mondhatjuk, hogy a befolyásoló marketing működik, és ezt a pszichológia támogatja.

Így használhatod a halo-effektust a közösségi média marketingben:

  • előtérbe helyezhetsz egy ismert ügyfelet,
  • dolgozhatsz ismert influencerekkel,
  • továbbá csatlakozhatsz olyan menő vállalatokhoz, melyek növelik a márkád értékét.

 

Érdekel a folytatás?

Kattints ide!

 

Forrás: https://blog.bufferapp.com/social-media-psychology-facts

Szólj hozzá