2019. feb 28.

23 érdekesség a Facebookról és az Instagramról, amiket eddig még nem tudtál...

írta: Csoma Dániel
23 érdekesség a Facebookról és az Instagramról, amiket eddig még nem tudtál...

facebook-internet-login-267482.jpgKözel lehetetlen kiismerni teljes mértékben a közösségi médiát, mivel havonta változnak a trendek. Amikor úgy érzed, kitapasztaltad a felületet, jön egy újabb update vagy algoritmusváltozás. A Sprout Social azonban összegyűjtött néhány adatot és információt, amelyből a legfontosabbakat mi is elhoztuk!

Érdekes adatok a Facebook kapcsán:

  1. A közösségi reklámozók 97%-a tekinti a Facebookot a leghasznosabb platformnak.
  2. Továbbra is a legtöbb aktív felhasználóval rendelkező oldal a közösségi médiában.
  3. Az amerikai felnőttek 68%-a használta az oldalt 2018-ban.
  4. A jelenlegi használók két harmada napi szinten látogatja az oldalt.
  5. Az oldalt használó tinédzserek száma hatalmasat zuhant az elmúlt 3 évben.
  6. Videók megtekintésének szempontjából a Youtube után a Facebook a második legkedveltebb oldal.
  7. A közösségi marketinggel foglalkozók 70%-a választja a Facebook felületén történő reklámozást a legsikeresebbnek.
  8. Így nem meglepő, hogy 83% fizet a reklámozásért az oldalon.
  9. A platform megduplázta az egy felhasználóra eső bevételét az elmúlt 3 évben.
  10. A helyi business profilok száma kb. 65 millió.
  11. 0,16%-al nőtt az elérések száma.

Az Instagram felhasználó bázisa továbbra is növekedni látszik. 2017 szeptembere és 2018 júniusa között a havi szinten aktív felhasználók száma 200 milliót ugrott. Jöjjenek hát a statisztikák az Instagrammot illetően!

  1. A havi szinten aktív felhasználók száma 1 milliárdot ugrott a legutóbbi felmérések szerint.
  2. A tinédzserek 72%-a állítja, hogy használja a platformot.
  3. 2016. óta 7%-al nőtt a felnőtt felhasználók száma, közülük 35% most is használja az oldalt.
  4. Az elérések szempontjából az Insta 1,73%-al jobban áll, mint a Facebook.
  5. A marketingesek körében viszont még mindig csak a második az Insta.
  6. Ennek ellenére a reklámozásra kifizetett pénzösszeg 23%-kal magasabb, mint Facebookon.
  7. A felhasználók több mint 100 millió fotót töltenek fel napi szinten a platformra.
  8. 2 milliárd „lájkolás” történik napi szinten.
  9. A csütörtök a legideálisabb nap a posztolásra az oldalon.
  10. Az Insta profilok követésének száma 33%-ot növekedett 2018-ban.
  11. A videók 21%-kal nagyobb aktivitást váltanak ki, mint a képek az oldalon.
  12. Az Insta stories használóinak száma 300 millióval nőtt 2016 óta.

Hihetetlen mekkora ütemben növekednek egyes közösségi média platformok és mennyi lehetőséget rejtenek magukban. Te is maradj képben az aktuális trendekkel kapcsolatban, hamarosan hozzuk a folytatást!

 

Szólj hozzá