2019. már 24.

A digitális marketing jövője

írta: Csoma Dániel
A digitális marketing jövője

adult-beard-colour-2007647.jpgÉvtizedekig a marketing taktikák elsősorban a figyelem felkeltésre és az eladásra koncentráltak. Amikor a Google megszületett a 2000-es évek elején, az AdWords kifejlesztésével beindították a versenyt a tartalommarketing területén. 2004-ben elkezdtek algoritmus változásokat integrálni, ami arra kényszerítette a cégeket, hogy személyre szabják digitális marketing törekvéseiket.

Néhány éve még nem léteztek digitális PR ügynökségek. Ma már a PR cégek kénytelenek szélesíteni látókörüket és a digitális PR-al is foglalkozni, mert elengedhetetlen a teljes média stratégia szempontjából. Az igazán nagy áttörést azonban a Facebook megszületése hozta el 2004-ben. Akkor nőtte ki magát igazán a közösségi média egy hatékony kommunikációs eszközzé. 

A tartalommarketing több alapelven alapul: a fogyasztó megértése, érdekeik feltárása, valamint a megfelelő, következetes, vonzó és értékes tartalmak szolgáltatása. A cégeknek már el kell nyernie fogyasztói figyelmét értékes tartalmakkal és tartalmas beszélgetésekkel.

Szóval mi a digitális marketing jövője? A múlt alapján mire lehet számítani? Ezeket foglaltuk össze a Socialbakers cikke alapján.

Személyre szabás

Bár a digitális magánélet egy időben nagy sláger volt, ma már inkább az érdekli az embereket, hogy hol és milyen célból tárolják a cégek a róluk gyűjtött információkat. A Salesforce legutóbbi kutatásában a fogyasztók 57%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó adatokat megadni magáról, amíg a cég személyre szabott tartalmakat, ajánlatokat és kedvezményeket nyújt neki. 

Tartalom, ami megragadja a tekinteted

A közösségi média igazi harctérré kezd alakulni. Már nem olyan nagy mértékben számíthatunk az organikus elérésekre (bár ha a rajongóbázisunkra hangolódunk, akkor azért így is még akár 10-40% közötti eléréseket tudunk pordukálni), ám valamivel ki kell tűnni a tömegből. Ehhez ott vannak például a 360 videók, a 3D fotók vagy a különleges Insta, Facebook vagy Messenger sztorik. Viszont ne feledkezzünk meg arról, hogy a minőség mindig fontosabb, mint a mennyiség.

Chatbotok

A cégek mindig új módszereket keresnek, amikkel a mesterséges intelligenciákat felhasználhatják a fogyasztókkal való kapcsolattartásban. A népszerűsége ezeknek a chatbotoknak az elmúlt években jelentősen megnőtt. A legegyszerűbben úgy tudjuk kiismerni a chatbotok működését, ha mi magunk is használjuk őket és a használat közben figyeljük magunkat: hol válik unalmassá számunkra a bot, mi miért működhet benne. Ha szeretnéd megnézni a chatbotokat működés közben, ajánljuk hogy kattints IDE. Hogy miért fontos a chatbot, arról már több bejegyzést írunk. Amiket mindenképpen javaslunk olvasásra:

Chatbot trendek 2019-re

Chatbot vs. e-mail: 1:0

Így lehet ütősebb a chatbotod

Történetmesélés

Manapság túl sok a tartalom a neten, így valamivel ki kell tűnni. Egyik módja a történetmesélés, hiszen az ember örökké mesél - a gyerekének, barátjának, ismerőseinek, barátainak, főnökének... Egy jó, hatáskeltő sztori mindig nagy értékkel bír az emberek számára.

E-mail

A hiedelmekkel ellentétben, az e-mail még mindig a leghatékonyabb digitális marketing eszközök egyike. A cégeknek viszont meg kell találniuk az egyensúlyt az akciók híresztelése és a releváns tartalom megosztása között. Próbálj meg mókás, kreatív és értékes e-mail tartalmakat küldeni!

Influencer marketing

Az Influencer marketing hatalmas szerepet játszik. Az influencerek konkrétan meghatározhatják, hogy hogyan szemléli a fogyasztó az adott terméket. Viszont tudni kell, hogy sok influencer nem megfelelő eszközökkel "turbózta" fel rajongóbázisát, így sose higyjünk a követő-/rajongószámnak, mindig nézzük a dolgok mögé. Azzal pedig különösen érdemes számolni, hogy egyre több influencer kifejezetten követelőzővé vált az elmúlt időszakban, erről Elle Darby és egy dublini hotel esete vagy a magyar Wellamarin Hotel esete is jó példa, ahol mindkétszer az influencerek ártani akartak, videót, Insta Storiest gyártottak, követőiket feltüzelték, hogy negatív hírét keltsék a hoteleknek, azonban a hotelek sem hagyták magukat...

Erről részletesebben itt:

Wellamarin Hotel

Elle Darby esete

Nagyon sok eszköz áll ma már rendelekzésünkre, azonban fontos azt a közösségi média marketingben is megfogalmazni, hogy sajnos nem minden arany, ami fénylik. Mindig nézzük meg, hogy a mi célcsoportunknak megfelel-e az adott tartalom / influencer / platform, folyamatosan fenn tudjuk-e tartani az érdeklődést az adott eszközzel és nézzük meg, hogy a valóságban mennyit is hozott a konyhára. Tehát mérjük, elemezzünk, gondolkozzunk!

 

 

Szólj hozzá

influencer