2019. ápr 09.

Jön a minőségi rangsorolás és még több új mutató a Fb-on!

írta: Klausz.Melinda
Jön a minőségi rangsorolás és még több új mutató a Fb-on!

Tűpontos mérések level 3.0

bloom-blooming-blossom-979927.jpg2019. április 30-ától kezdve néhány mérőszám nem lesz már elérhető a Hírdetéskezelőben, ám nem a mérési módszerektől koszönünk el, hanem azok jobbított változatai fognak - elvileg - megjelenni a felületeken, ami még tűpontosabb hirdetési elemzéseket tesznek majd lehetővé.

  • Relevancia-pontszám

    Az egyik legfontosabb mutató, amit eddig a hirdetések optimalizálására használtunk a relevancia-pontszám mutatója volt. 

    A relevancia-pontszámot egy sor új, egyértelműbb és hasznosabb diagnosztikai adattal fogja helyettesíteni a Facebook, ezek pedig a minőségi rangsorolás, az aktivitási arányszám, az aktivitási arányszám szerinti rangsorolás és a konverziós arány szerinti rangsorolás. Ezek alapján pontosabban diagnosztizálhatjuk majd, hogy hirdetéseink relevánsak voltak-e az általunk elért célközönség számára.

    A minőségi rangsorolás megmutatja, milyen a hirdetésed érzékelt minősége az ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest. A hirdetések minőségének mérésekor a hirdetést megtekintő vagy elrejtő emberek visszajelzéseit, valamint a kattintásvadászatra, az aktivitásvadászatra és a rossz felhasználói élményre irányuló vizsgálatokat vesszük figyelembe.

    A minőségi rangsorolás lehetséges értékei (ahol az átlag a 35–55. percentilissávot jelenti):

    • Átlag feletti
    • Átlagos
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 35%-a)
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 10%-a)

    Az „Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)” besorolás például azt jelenti, hogy a hirdetésed érzékelt minősége az azonos célközönségért versengő hirdetések mezőnyében a leggyengébb 20%-ba tartozott. Az ugyanazon célközönségért egymással versenyző hirdetések legalább 80%-a jobb érzékelt minőséget tudott felmutatni.

    Ezeket a pontszámokat a legjobb együtt használni, és további útmutatást is összeállítottunk a különböző eredmények értelmezéséhez és gyakorlati felhasználásához. A hirdetésrelevancia-diagnosztikát fokozatosan fogjuk bevezetni, a funkció pedig a 2019. március 19-e óta történt hirdetési licitfolyamatokon fogja megmutatni a hirdetéseid teljesítményét.

    Az aktivitási arányszám szerinti rangsorolás megmutatja, milyen a hirdetésed várható aktivitási arányszáma az ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest. A várható aktivitási arányszám meghatározza annak valószínűségét, hogy valaki kattint vagy reagál egy hirdetésre, hozzászól egy hirdetéshez, illetve megoszt vagy kibont egy hirdetést. Az aktivitásvadászat (például kedvelés, hozzászólás és hasonlók kérése) nem javít a hirdetésed teljesítményén.

    Az aktivitási arányszám szerinti rangsorolás lehetséges értékei (ahol az átlag a 35–55. percentilissávot jelenti):

    • Átlag feletti
    • Átlagos
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 35%-a)
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 10%-a)

    Az aktivitási arányszám szerinti rangsorolás nem áll rendelkezésre a következő optimalizálási célok esetében: hirdetés-visszaemlékezés növekedése, megjelenések, elérés, egyéni konverziók.

    Az aktivitási arányszám szerinti „Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)” besorolás például azt jelenti, hogy a várt aktivitási arányszámod alapján a hirdetésed az ugyanazon célközönségért versengő hirdetések között a leggyengébb 20%-hoz tartozott. Az ugyanazon célközönségért versengő többi hirdetés 80%-a jobb várható aktivitási arányszámmal rendelkezett.

    A konverziós arány szerinti rangsorolás megmutatja, milyen a hirdetésed várható konverziós aránya az ugyanazon optimalizálási céllal, ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest. A várható konverziós arány meghatározza annak valószínűségét, hogy a hirdetésedet megtekintő személy az optimalizálási célodnak megfelelően reagál. Vegyünk példaként egy Videómegtekintések optimalizálási céllal futó, 10 másodperces videómegtekintéseket elérni kívánó kampányt.

    A konverziós arány szerinti rangsorolás lehetséges értékei (ahol az átlag a 35–55. percentilissávot jelenti):

    • Átlag feletti
    • Átlagos
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 35%-a)
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)
    • Átlag alatti (a hirdetések alsó 10%-a)

    Egyes termékek és szolgáltatások esetében természetes adottság az alacsonyabb konverziós arány az ugyanazon hirdetési licitfolyamatban részt vevőkhöz képest. A magas árú vagy jelentős megfontolást igénylő termékek (például ékszerek) esetében várható, hogy a konverziós arány alacsonyabb az alacsonyabb árú vagy kevesebb megfontolást igénylő termékekhez (például pólókhoz) képest.

    A konverziós arány szerinti rangsorolás nem áll rendelkezésre a következő optimalizálási célok esetében: hirdetés-visszaemlékezés növekedése, megjelenések, elérés, egyéni konverziók.

    A konverziós arány szerinti „Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)” besorolás például azt jelenti, hogy a várt konverziós arányod alapján a hirdetésed az ugyanazon optimalizálási célú, ugyanazon célközönségért versengő hirdetések között a leggyengébb 20%-hoz tartozott. Az ugyanazon optimalizálási célú, ugyanazon célközönségért versengő hirdetések legalább 80%-ának magasabb volt a várható konverziós aránya.

Mi a teendő, ha a hirdetéseid nem úgy teljesítenek, ahogyan szeretnéd, ehhez a Facebook egy kíváló útmutatót készített, letöltéséhez kattints IDE.

  • Mentett ajánlatok és Ajánlatmentésre vetített költség

    A Mentett ajánlatok és az Ajánlatmentésre vetített költség mérőszámokat fokozatosan eltávolítja a rendszer és bevezeti ezek helyett az új Bejegyzésmentések mérőszámot, amely inkluzívabb adatként fogja mérni a hirdetések mentését.

    Az új „Bejegyzésmentések” mérőszám azt méri majd, hogy hányszor mentették a hirdetéseidet, az ajánlatról szóló hirdetések mentését is beleértve. A „Bejegyzésmentések” mérőszámot fokozatosan vezetik be 2019. március 12-től, a szám pedig a 2019. február 4. óta történt bejegyzésmentéseket fogja tükrözni.

  • Válaszok üzenetváltásban és Egy üzenetváltási válaszra jutó költség

    A Válaszok üzenetváltásban és az Egy üzenetváltási válaszra jutó költség mérőszámokat kivezeti a Facebook, helyettük pedig az Új üzenetváltási kapcsolatok és az Üzenetváltásban indított beszélgetések mérőszámot vezetik be.  

    A válaszok azokat az új vagy meglévő beszélgetésekben adott válaszokat foglalják magukban, amelyek a hirdetésednek tulajdoníthatók. Az új üzeneváltási kapcsolatok csak az új beszélgetéseket számlálja – az olyanokkal folytatott beszélgetéseket nem, akik korábban már üzentek a vállalkozásodnak. Az üzenetváltásban indított beszélgetések mérőszám azt méri, hogy az emberek hány alkalommal küldtek üzenetet a vállalkozásodnak legalább 7 inaktív nap után.

  • Mobilalkalmazásbeli vásárlási hirdetésmegtérülés és Webes vásárlási hirdetésmegtérülés

    A különböző csatornákra vonatkozó hirdetésmegtérülési mérőszámainkat összevonjuk. A hirdetésmegtérülési mérőszámok alapján a hirdetési ráfordításaid megtérülését ismerheted meg. Korábban a hirdetésmegtérülési mérőszámaink csatornaspecifikusak voltak (mobil, webhely, Facebook). Mivel egyre inkább jellemző, hogy az ügyfelek több csatornán jutnak el a vásárlásig, a csatornákon átívelő módon kell vizsgálnunk a hirdetési ráfordítás megtérülését. A csatornaspecifikus hirdetésmegtérülési mérőszámokat ezért egyetlen átfogó mérőszámban vonjuk össze – ez lesz a Vásárlási hirdetésmegtérülés.

    Ezek a változások elég izgalmas lehetőségeket jelentenek, így személy szerint mi várjuk az új lehetőségeket! Te hogy vagy vele?

     

    Forrás: https://business.facebook.com/business/help/

Szólj hozzá

mérés elemzés optimalizálás