2019. okt 25.

Chatbotok a vállalkozásodban, avagy a termelékenység, a kapcsolatok és a költségmegtakarítás új szintje

írta: K.Klarissza
Chatbotok a vállalkozásodban, avagy a termelékenység, a kapcsolatok és a költségmegtakarítás új szintje

african-3385072_1280.jpgMiért szeretjük a chatbotokat? Mert nagyon kényelmes a használatuk. Megkérhetjük Siri-t, hogy válaszolja meg a kérdéseinket, vagy játsszon le egy zenét, útmutatásokat kérhetünk a Google-tól, vagy felhívhatunk bárkit, aki szerepel a névjegyzékünkben.
Ezek mind példák a chatbotok működésére. Olyan eszközökre, melyeket úgy programoztak, hogy bizonyos dolgokat tudassanak a felhasználókkal. Például Kínában a WeChat robotok felhívják a taxikat, ellenőrzik az utazók járatait, és találkozópontokat állítanak be. A Taco Bell's Tacobot élelmiszer rendeléseket fogad, és javaslatokat tesz további termékek megvásárlására.

Amint a chatbot technológia életképessé vált kereskedelmi használatra, különös tekintettel a mesterséges intelligencia (AI) infúziójára, a robotok is képesek lettek a megtanulására. A vállalkozások pedig elkezdték benne látni azokat a lehetőségeket, amelyek javíthatják a termelékenységet, elősegíthetik a jobb ügyfélkapcsolatok kialakítását és sok olyan funkciót korszerűsíthetnek, amelyek költségmegtakarítást eredményeznek. Manapság a chatbotok használata olyannyira elterjedt, hogy a Gartner szerint az ügyfelekkel folytatott interakciók 85 % - át 2020-ig biztosan a chatbotok teszik ki.
Persze az ügyfél-interakció nem csak a chatbot technológia használatában merül ki. Egyre több olyan üzleti funkció működik, amely ezeket a rendszereket használják: adatgyűjtésre az ügyfelekről, diagnózisok elvégzéséhez, valamint a betegekkel és a szolgáltatókkal való kapcsolattartásra, találkozók szervezéséhez, csak hogy néhányat említsünk. Nem mellékesen a chatbot technológia globális piaca exponenciálisan növekszik.

A chatbot a legegyszerűbb számítógépes program. Úgy tervezték, hogy egyfajta (szöveges vagy szóbeli) kommunikációt folytasson az interneten keresztül a felhasználókkal. Egy cégtulajdonos számára egy újabb és meglepően csodálatos eszközre kell gondolni, amely valóban segítheti a vállalkozását az ügyfelek jobb kiszolgálásában.
Ahogy a felhasználók megszokják a chatbotokat, egyre inkább magukénak érzik és bátran alkalmazzák. Egy 2017-ben közzétett Research Gate tanulmány szerint a felhasználók az alábbi okok miatt használják és kedvelik leginkább a chatbotokat:

  • Gyors válaszok

A botok lehetővé teszik számukra, hogy gyors válaszokat kapjanak a kérdéseikre, vagy legalábbis a megfelelő helyre irányítsák őket, hogy megkapják ezeket a válaszokat, ha a kérdés összetettebb. A mai világban a felhasználók egyre elfoglaltabbak és türelmetlenebbek, és ha nem kapják meg a kívánt információt, könnyen a konkurenciához vándorolhatnak.

  • Szórakozás és információk

A felhasználók szeretnek fontos információkhoz jutni, mindeközben pedig jól szórakozni. Így kimondottan népszerűek azok a botok, melyek kellő humorral csepegtetnek értékes információkat a használóknak.

  • Szükséges feladatok elvégzése

Vissza kell küldeni egy terméket? A chatbottal ez is lehetséges, hiszen egyszerűen végig tudja vezetni a vásárlókat egy megadott folyamaton, anélkül, hogy ez különösebben megterhelő lenne a vásárló számára.

  • Csak a kíváncsiság

Vannak, akik csak kíváncsiak, és mindent fel akarnak fedezni a chatbotokkal kapcsolatban.

A chatbot típusai

A chatbotok esetében beszélhetünk „egyszerűbb” és „okosabb” botokról. Az egyszerűbb chatbotok előre be vannak programozva, hogy a felhasználók által feltett kérdések alapján konkrét válaszokat adhassanak. Az intelligens chatbotokban viszont már a mesterséges intelligencia (AI) is szerepel. Ezek a botok a természetes nyelvfeldolgozásból tanulnak. Emlékeznek a szavakra és a szavak kombinációjára, és ezeket az információkat cserélgetik, hogy intelligensebb módon reagáljanak.
Az AI természetesen nem tökéletes, és a fejlesztők folyamatosan dolgoznak a technológia tökéletesítésén. Vegyünk egy olyan alkalmazást, mint például a Google Translate. Kezdetben mindent szó szerint, szóról szóra fordított, és ez természetesen hiányos fordításokat eredményezett. Idővel azonban a robotok megtanulták a nyelvi árnyalatokat és az idiomatikus kifejezések feldolgozásának képessége is folyamatosan javul.

Üzleti felhasználás a chatbotok számára - még csak az elején járunk

A legtöbb cégtulajdonos azonban még nem érti a chatbotok teljes potenciálját. Míg sokan csak az egyszerű botokat építették be, hogy megválaszolják a céggel és annak termékeivel / szolgáltatásaival kapcsolatos leggyakoribb ügyfélkérdéseket, a legtöbben nem léptek túl ezen a szinten. Az AI-Chatbotok lehetőségei azonban szinte korlátlanok, különösen, ha a technológia kifinomultabbá válik.

1. Ügyfélkapcsolat-menedzsment

Ezt a funkciót már lefedik az egyszerűbb chatbotok is, de érdemes hangsúlyozni, hogy a chatbotok nemcsak a gyakran ismételt kérdések (GYIK) megválaszolására alkalmazhatóak. A robotok programozhatók úgy, hogy emlékezzenek a korábbi látogatásokra, a megtekintett termékekre és a már megvásárolt árucikkekre. Ezután új javaslatokat tehetnek a látogató/vásárló webhelyen történő előzetes viselkedése alapján. A H&M Clothing például a chatbotokkal már feltérképezi a látogatókat a stílus, ruházat stb. alapján, majd ezt az információt felhasználja a potenciális termékek megjelenítéséhez.

2. Kommunikáció az értékesítési tölcsérmozgással

A legtöbb vállalkozás szegmentálja célközönségét annak alapján, hogy hol történik meg a vásárlás döntéshozatala. A chatbotok beprogramozhatók úgy, hogy a felhasználókat konkrét beszélgetésekbe vonják be az egész vásárlási útjuk során, így személyre szabottabb élményt tudnak számukra nyújtani.

3. Fordítások

A gépi fordítások folyamatosan javulnak. Így a chatbotok a nemzetközi felhasználókkal rendelkező vállalatok számára már több nyelven is képesek segítséget nyújtani, ami nagyon nagy előnyt jelent a cégeknek.

4. Belső képzés

Amikor új alkalmazottak érkeznek a céghez, akkor rendszerint egy tanulási görbén mennek keresztül, mely során sok kérdésük van a számukra új feladatokat illetően. A chatbotok programozhatóak úgy, hogy válaszoljanak ezekre a kérdésekre, időt és pénzt takarítva meg a cég számára.

5. HR

A legtöbb ember nem gondolja, hogy a toborzás és foglalkoztatás a chatbotok területe. Noha ez manapság nem gyakori, a vállalkozások a jövőben a szűrési folyamatok során chatbotokat vehetnek igénybe, különösen akkor, ha az AI elég kifinomult lesz ahhoz, hogy értékeléseket készítsen azokról a jelöltekről, akik később kitűnő alkalmazottakká váltak.

A jövő

A chatbotok üzleti lehetőségei tehát szinte korlátlanok, amíg az AI technológiát folyamatosan továbbfejlesztik. Tanulnak, döntéseket hoznak, és az üzleti életben versenyelőnyt és jelentős költségmegtakarítást eredményeznek a cégek számára.


Neked van már chatbotod?

Nézd meg a mi variációinkat itt!

Forrás:
https://chatbotnewsdaily.com/chatbots-for-your-business-a-new-level-of-productivity-relationships-
and-cost-savings-c59040686139

Szólj hozzá