2019. nov 11.

Minden, amit tudnod kell az Instagram legújabb trendi nyereményjátékairól

írta: Sáringer Viktória
Minden, amit tudnod kell az Instagram legújabb trendi nyereményjátékairól

nyereme_nyja_te_k_2_1.jpgHa rendszeresen görgeted az Instagramot és követsz influencereket, akkor szinte biztos, hogy belefutottál már egy új típusú nyereményjátékba. Na jó, nem annyira új, de mostanában kezdett el rohamosan terjedni és már az influencerek nagy részénél megtalálható.

Miről van szó?

Angolul úgy hívják "Loop Giveaway", ami azt jelenti, hogy nem csak egy ember posztja alatt kell jelentkezni a nyereményért, hanem több profilon is.
Ilyenkor általában az a sablonszöveg, hogy menj át XY nevű másik felhasználó profiljára és ismételd meg a lépéseket amíg vissza nem érsz hozzám. Vagy: kövesd be az összes felhasználót, akit ez az adott profil követ és megad egy külön, erre a célra létrehozott profilt.

Hány profilt kell bekövetni?

A követendő oldalak száma általában a nyeremény nagyságától függ, de ez sok esetben nincs egyenes arányosságban. Ezeknél a nyereményjátékoknál általában nagyobb nyereményeket kínálnak, hiszen több influencer dobja be a közösbe az adott termékeket vagy az összeget, amit a nyereményre fordítanak. Teljesen egyedi a résztvevő profilok száma, de teljesen átlagosnak számít, ha 50 influencer/márka bekövetése a feltétele a nyereményjáték részvételének.

Honnan indult az egész és hová tart?

2019 májusában Kylie Jenner kihirdetett egy nyereményjátékot, amiben 9 luxus táskát és 20.000 dollárt ajánlott fel díjként. Az vehetett részt a sorsoláson, aki bekövet minden profilt, amit egy erre a célra létrehozott felhasználónévről követnek. Ez összesen 70 ember/márka bekövetését jelentette. Ez egy szponzorált nyereményjáték volt a Curated Businesses cég által, akik állították, hogy a résztvevő márkák 230.000 új követővel, rengeteg új weboldal látogatóval és kiugróan magas online eladásokkal gazdagodtak.
Ugyanez a cég hasonló nyereményjátékokat vitt véghez Kourtney Kardashian, Kris Jenner, Khloe Kardashian, Nadia Bartlet & Rebecca Judd, és Emily Skye szponzorálásával is.
Szóval a  Kardashian családtól indult, de mára már a legtöbbek által követett influencerek is előszeretettel alkalmazzák, például Jake Paul, amerikai vlogger, aki 19.6 millió Youtube feliratkozóval és 12.4 millió Instagram követővel rendelkezik. Márkák, mint az Architectural Digest, NastyGal, és PrettyLittleThing is ráugrottak a trendre. Ezek fényében elmondhatjuk, hogy nagyon gyorsan terjed ez a módszer, aminek oka a gyors hatékonyságában rejlik.

Miért éri meg?

A követőkért. Sok követőért, rövid idő alatt. Kevés ember tud ellenállni a valóban nagy nyereményeknek, így sokan játszanak, ami sok új követőt jelent az összes résztvevő profilnak. Pedig sokszor ha megnézzük, nem is olyan nagy a nyeremény: nyerhetünk valamit 100 ezer forint értékben és ezért be kell követnünk 50 profilt? Ez azt jelenti, hogy minden résztvevő influencer/márka csak 2000 Forintot költött a nyereményjátékra, amiből rengeteg követőt profitált. Sok esetben a sorsolás tárgya olyan termék vagy termékek, amiket az influencerek ajándékba kaptak támogatóiktól, a cégektől, akikkel együttműködnek - így nekik semmibe sem kerül elindítani a nyereményjátékot. Sok követő gyorsan és kevés belefektetett energia és pénz? Erre nyilván mindenki igent mondana.
A legtöbb játéknál azonban valóban drága ajándékokkal próbálják a márkák és influencerek rávenni a felhasználókat, hogy részt vegyenek és kövessék be a profilokat. Lehet a díj valamilyen designer termék, laptop vagy akár egy iPhone.

Mennyibe kerül egy ilyen nyereményjáték?

Már egy kicsit belementünk ebbe a témába, hogy nagyon olcsón is meg lehet úszni, de ez esetben nem biztos, hogynyereme_nyja_te_k.jpg hajlandóak a felhasználók rengeteg, számukra egyébként érdektelen profilt bekövetni.
Ha céged van és követőid számát ilyen módon növelnéd, át kell gondolnod, hogy a kiadások fejében ez mennyire éri meg Neked. A korábban leírt, Kylie Jennerhez kötődő példánál maradva: ha felkérsz egy influencert, hogy vegyen részt a nyereményjátékban, az nyilván nem lesz ingyen. Jennerről például azt pletykálják, hogy akár 1 millió dollárt is elkér egy szponzorált Instagram posztért. Persze magyar viszonylatban nem ennyiben kell gondolkodni, de hidd el, itthon is megvan az ára az influencereknek fizetett hirdetéseknek. Minél több és minél népszerűbb influencer vesz részt a nyereményjátékban, annál több emberhez jut el és annál nagyobb az esélye, hogy sokan indulnak a nyereményekért és sok új követőt szerezhetsz.
Az influencerek kérhetnek nagyon magas összeget - hiszen náluk a labda, a márkáknak szükségük van az ő követőbázisukra. Állítólag a Jake Paul által szervezett, 100.000 dollár nyereményt kisorsoló játékba minden márkának 40.000 dollárt kellett befizetnie, hogy részt vehessen.

Neked megéri kipróbálni?

Nézzük meg, hogy hosszútávon tényleg működik-e ez a módszer, hogy több követőt szerezz. Árthat ez a fajta nyereményjáték márkádnak? A célja az, hogy valódi, érdeklődő követőket szerezz, akik a későbbiekben ügyfelekké, vásárlókká válnak. Természetesen itt is vannak buktatók.
Előfordulhat, hogy a követőket azonnal elveszted, miután véget ért a nyereményjáték vagy ők teljesen passzív követők lesznek.
Egy fő állásban bloggerként dolgozó lány, Maria például 500 dollárt fizetett 2017-ben, hogy részt vehessen egy bekövetésen alapuló nyereményjátékban, más hasonló témájú bloggerek társaságában. A díjak között volt egy Macbook Pro, egy pár Louboutin cipő és pénznyeremény is. Eleinte a lány azonnal látta az eredményeket, hiszen jött a rengeteg követő, de amint végetért a nyereményjáték, ez egyértelműen lecsökkent. Állítása szerint az elérése még sosem volt olyan jó, mint amíg tartott a játék, azonban ahogy végetért, rosszabb lett, mint a játék előtt volt. Mennyi követőt szerzett? Néhány nap leforgása alatt +10.000 követőt tudhatott magáénak, így 58 ezer követője lett. Nem azonnal, de szép lassan elkezdtek eltűnni a követők és két évvel később visszaesett 45 ezer követőre.
Ez a hatalmas követőingadozás miért probléma? Az influencereknek egyértelműen az, hiszen a legtöbb márka leellenőrzi, kivel dolgozik és egy ilyen hirtelen növekedés egyértelműen gyanús. A cégek nem akarnak olyanokkal dolgozni, akik követőket vásárolnak, passzív követőbázisuk van.

Összegzés

A nyereményjátékok lehetnek nagyon drágák és általában rövidtávon hoznak jó eredményeket. Néhány márkának azonban valóban pozitív tapasztalata van, ehhez azonban kell, hogy jól targetálják a játékot. Akkor jó befektetés résztvenni egy közös nyereményjátékban más márkákkal és influencerekkel, ha ezáltal a célközönségednek megfelelő embereket tudod elérni, mert így lehet jó eredményeket megvalósítani.

Forrás: https://later.com/blog/instagram-loop-giveaway/

Szólj hozzá

nyereményjáték követő