2019. nov 12.

Sajátítsd el Te is a hatékony marketing szövegírás fortélyait!

írta: Sáringer Viktória
Sajátítsd el Te is a hatékony marketing szövegírás fortélyait!

aida1.jpgA mai felgyorsult világban nehéz megragadni az emberek figyelmét. Nap mint nap bombáznak minket minden irányból a figyelemfelkeltés céljából kitalált hatásvadász címekkel. Akik internetes szövegírással foglalkoznak, biztosan használtak már clickbait elnevezéseket, hogy több kattintást szerezzenek. Ez főleg a marketing világában népszerű fogás.

A hirdetések világában egyre jobban kiéleződik a verseny, így minél választékosabb és stílusosabb szövegekkel kell előállnunk. Minden szövegnek kiemelten jónak kell lennie, hogy kellő figyelmet kapjon.

Még megmaradtak a régi alapelvei a reklámozásnak: a legfontosabb a figyelem megragadása és a rábeszélés a cselekvésre, amit el akarunk érni: ez legtöbb esetben azonnal a vásárlás vagy a weboldal felkeresése. Ez az elképzelés még mindig hatásos, mivel az emberi természet nem nagyon változik.

Az angol AIDA mozaikszó egy hasznos segítség, ami segíti szövegírói munkánkat. Lássuk, mi rejtőzik a betűk mögött:

A – Attention, a figyelem felkeltése

A mai médiával telített világban gyorsnak kell lenned és direktnek, ha fel akarod kelteni az emberek figyelmét. Használj erőteljes, meghökkentő vagy kíváncsiságot keltő szavakat illetve olyan képeket, amik megragadják az olvasók figyelmét. A figyelemfelkeltő címekkel elérheted, hogy kattintsanak vagy elkezdjenek olvasni, ami mellé segítség a kép, ami megtartja az olvasót és érdeklődővé teszi aziránt, amit még mondanál.

Mindenki rengeteg e-mailt kap, ugye? Sőt, sokszor a reklámok már alapból elvesznek a SPAM mappában.aida2_1.jpg Mindenképpen olyan címet kell adnunk tárgyként az e-mailben, ami elég érdekes ahhoz, hogy az embereket rávegyük a kattintásra és szövegünk elolvasására. Érdemes kérdést megfogalmazni és visszairányítani az e-mail fogadójára. Például ha egy céges továbbképzést tervezünk, küldjük ki az e-maileket a következő címmel: Mennyire hatásos a Te céged az online marketingben? Ezzel biztosan több ember kíváncsiságát felkeltjük, mintha azt írnánk, hogy: Az eheti szemináriumon az online marketing lesz a téma. Ugyanazt mondjuk, igaz? Nem mindegy hogyan!

Rendkívül fontos a fogalmazásmód, legyünk kreatívak! Hiába van egy szuper termékünk, ha a napi 15 beérkező reklám e-mail miatt az emberek nem szűrik ki a mi e-mailünket, így igazából nem fognak tudni termékünkről.

Legyünk meglepőek, meghökkentőek, ajánljunk megoldásokat a problémákra és ne féljünk megszólítani potenciális vevőinket.

I – Interest, az érdeklődés felkeltése

Ez az AIDA modell legnehezebb szakasza. Már felkeltetted a célközönséged figyelmét, de vajon rá tudod venni őket, hogy szánják rá a drága idejüket arra, hogy többet megtudjanak termékedről/szolgáltatásodról?

Fenntartani az olvasó érdeklődését sokkal nehezebb, mint felkelteni a figyelmét. Tördeld a szöveget és használj kiemeléseket - így mindenki megtalálja a számára releváns részt szövegedben. Kevesen vannak, akik hajlandóak végigolvasni egy teljes írást, így azonban segíthetjük vásárlóinkat, hogy könnyen és gyorsan megtalálják, ami érdekli őket.

aida3_1.jpgKépekkel és videókkal is színesíthetjük üzenetünket.

D – Desire, a vágy felébresztése

Részletezzük tovább az előnyöket, hogy miért a miénk a jó megoldás. Lehet, hogy az olvasó még nem is tudja, mire van szüksége? Ránk hárul a feladat, hogy tudassuk, miért járna jól termékükkel és miért is kell neki. A személyes szükségletekre és vágyakra appellálva kell megfogalmaznunk üzenetünket.

Például ahelyett, hogy szimplán annyit írnánk: A továbbképzésünk megtanítja neked a visszajelzés-adás minden fortélyát, magyarázzuk el, hogy: Ahhoz hogy a helyes útra irányítsd munkatársaidat, időt spórolj magadnak és kevesebb stresszes hétköznapod legyen, tanuld meg, hogyan adhatsz jó visszajelzéseket! Segítünk megkönnyíteni a mindennapjaidat!

Itt máris elmondtuk, hogy miért is van szüksége az olvasónak arra, hogy eljöjjön a továbbképzésünkre. Lehet, hogy erre korábban nem is gondolt, de szövegünk után eszébe jut, hogy talán tényleg könnyebb dolga lenne, ha megtanulhatná, hogyan érdemes visszacsatolást adnia munkatársainak.

Ne hagyatkozzunk csak a puszta tényekre, emeljük ki a jellegzetességeket és az előnyöket!

A fogalmazásmód itt is elengedhetetlen: ahelyett, hogy elmondanánk, hogy a laptop tartó milyen anyagból készült, mondjuk azt, hogy stílusos kialakítása van, ami kevésbé terheli a hátat és a vállakat. Nem ugyanaz, igaz?

A – Action, mint aktiválás

Ide tartozik a call to action, azaz a cselekvésre ösztönzés is, ami a marketing szövegírók egyik leghatékonyabb fegyvere. Legyél tiszta és egyértelmű azzal kapcsolatban, mit vársz el az olvasótól.

Például: További információkért keresd fel oldalunkat a http://kozossegi-media.com/ címen! Vagy: Vedd meg jegyedet még ma!

Fontos lépés, hogy pontos linkeket csatoljunk, például ha több infót ígérünk, mehet a weboldalunk főoldala, de ha azt írjuk, Jegyekért kattints! akkor a jegyvásárlás oldalát linkeljük, mert az emberek nem szeretnek kutakodni. Ha valaki gyapjúpulcsit keres és mi a kabátok oldalára irányítjuk, nem lesz elégedett, nem fog keresgélni, szimplán kilép.

Ez az a négy lépés, amivel maximálhatod marketing szövegeid hatékonyságát.
Te is kipróbálod?

Forrás: https://www.mindtools.com/pages/article/AIDA.htm

Szólj hozzá

marketing szövegírás e-mail