2019. nov 13.

Vond be követőidet is az Instagram-tevékenységedbe!

írta: Sáringer Viktória
Vond be követőidet is az Instagram-tevékenységedbe!

vond_be_ko_veto_idet_3.jpgA felhasználók által készített tartalmak remek lehetőséget kínálnak a márkáknak, hogy megerősítsék online jelenlétüket és növeljék ismertségüket, követőbázisukat egyaránt. Ez egy megfizethető, kedvező módszer, hogy jó minőségű tartalmakat ossz meg, amik vásárlásokat hozhatnak cégednek. A tények oldaláról közelítve: a vásárlók 55%-a bízik jobban a felhasználók által létrehozott tartalmakban, mint bármilyen más marketing formában. Ezáltal ez az opció egy biztos lehetőséget jelent számodra, hogy növeld a márkahűséget.

Pontosan miről van szó?

Dióhéjban a felhasználók által létrehozott tartalmakhoz tartozik minden egyes tartalom, amit a márka követői, a termékek felhasználói, fogyasztói, a szolgáltatás használói produkálnak. A legorganikusabb formában ez nem fizetett hirdetés, Neked semmibe sem kerül: ha ügyfeleid elégedettek, önszántukból megosztanak képet, videót, szöveget közösségi média oldalaik bármelyikén cégedről és tapasztalataikról. Persze, ha nem elégedettek, ez akkor is így van, de most nekünk, ennél a marketing eszköznél a pozitív vélemények a központiak. Ez általában egy őszinte, nyílt ajánlás, amit követőid osztanak meg saját platformjukon. 

Milyen formái vannak?

Megvalósulhat a legegyszerűbb formában is, például ha egy átlagfelhasználó vagy egy influencer megoszt egy vond_be_ko_veto_idet_2.jpgInstagram történetet (Sztorit), amiben megjelöl egy márkát vagy ha felkerül a Youtube-ra egy sminkvideó, amiben a márka legújabb termékeit próbálják ki.
Ritkán van olyan szerencséje egy márkának, hogy egy influencer, nagy követőbázissal rendelkező véleményvezér “csak úgy” posztoljon a termékekről, ez általában már fizetett együttműködések kapcsán valósulhat meg, viszont nem ajánlatos “átlagos”, normál követettségű rajongóidat sem háttérbe szorítanod - az ő ajánlásaik éppoly fontosak, mint egy influenceré! Sőt, sokan jobban adnak egy átlagos ember véleményére, mint egy hiteltelen influencerére.

Nézzük az előnyöket!

Mindegy a forma, a lényeg, hogy rengeteg előnnyel jár a márkák számára:

  • Könnyen összegyűjtheted, megoszthatod az őszinte véleményeket
  • Hűséges követőbázist hozhatsz létre és közösséget építhetsz
  • Ezek a posztok látogatókat szereznek weboldaladra és erős indíttatást ébresztenek a vásárlásra
  • Egy megfizethető marketing módszer

Miért ilyen hatásos?

Az AdWeek egyik friss jelentése szerint a fogyasztók 85%-a állítja, hogy a felhasználók által létrehozott vizuális tartalmak befolyásosabbak döntéshozásnál, mint a márkák által kreált fényképek és videók.
Most már biztosan kíváncsi vagy, mi a titka ennek a marketing típusnak, amiért ennyire sikeres: a válasz egyáltalán nem bonyolult. A személyes ajánlások mindig is a marketing leghatásosabb formái közé tartoztak. Míg ez korábban még csak szájról szájra terjedt, most az internet és a közösségi média segítségével ez leegyszerűsödött: kezdve a Google-értékelésektől a Facebook kommenteken át a fórumokig, ha az emberek rákeresnek márkádra vagy termékedre, szinte teljesen biztos, hogy fognak vásárlói véleményeket találni. Azonban a felhasználók által létrehozott tartalmak nem ilyen helyzetben segítenek elsősorban, hanem meghozzák az ember kedvét az általad kínált termék vagy szolgáltatás kipróbálására. Nyilván mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a mi kezeink sem tiszták az utánzás kérdésében. Ugye Veled is volt már, hogy azért vettél meg valamit, mert láttad egy ismerősödnél vagy akár egy influencernél és megtetszett? Jól állt neki a ruha, szuper volt a táskája, érdekesnek hangozott a könyv, amiről beszélt a videójában, esetleg csodás képeket töltött fel a nyaralásáról és annyira megragadott a szálloda látványa, hogy Neked is foglalnod kellett pár éjszakát? Ez semmiben sem különbözik attól, mintha egy ismerősöd személyesen, szóban ajánlott volan egy neki bevált terméket. Ebben nincs semmi szégyellnivaló, ez alapvető emberi természet, amire épít ez a marketing taktika.

Neked is megéri kipróbálnod?

vond_be_ko_veto_idet_1.jpgA válasz egyértelmű: Igen! Ha kisebb márkád van és nem igazán szeretnéd megnövelni a költségvetést, hogy influencerekkel dolgozz - ami egy nagyon komplex feladat, így ha kevés az időd és a pénzügyi kereted, inkább bele se kezdj - bíztasd követőidet, hogy osszák meg tapasztalataikat!
Ossz meg Facebook-oldaladon posztot vagy Instagramon történetet, amiben arra kéred a Téged követőket, hogy ha posztolnak képet/videót termékedről/szolgáltatásodról, jelöljenek meg Téged, amennyiben szeretnének kikerülni oldaladra! Az Instagramon van a legegyszerűbb dolgod, hiszen ha a @ jellel megjelölik profilodat, akkor történeteid között megoszthatod mások feltöltött tartalmait: mind a képfolyamból, mind a történetek közül.
Plusz egy tipp: készíts Instagramon egy külön Fókuszt (Highlight), ahová a követőid által készített, általad pedig továbbosztott tartalmakat mented, így bármikor hozzáférhető lesz a profilodra látogatók számára. Ha Fókuszba helyezed a történeteket, nem fognak eltűnni 24 órán belül: sajátod sem és másoké sem.

Te kipróbálod?

Forrás: https://later.com/blog/user-generated-content/

Szólj hozzá

marketing követő