2019. nov 17.

Instagram trendek, amelyekkel 2020-ban is számolnunk kell!

írta: Sáringer Viktória
Instagram trendek, amelyekkel 2020-ban is számolnunk kell!

2020.jpgMár novembert írunk, közeledik az ünnepi hajtás, az év vége. Azonban nem dőlhetünk hátra, előre kell terveznünk a jövő évre és figyelembe venni az előrejelzéseket, milyen trendek, esztétikai szempontok lehetnek fontosak 2020-ban.

Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak és megújulnak. A platform egyre kreatívabbá válik és érdemes tartani a lépést. Akár márkádról, cégedről van szó vagy akár influencer vagy, hasznos lehet számodra ez a cikk, amiben a jövő évi Insta-trendeket igyekszünk megjósolni. Már nem csak profilod kinézetére kell figyelned, hanem a történetekre, Fókuszba helyezett tartalmakra, feltöltött videókra és az IGTV lehetőségére is. Hogy kitűnj a tömegből, ne hagyd figyelmen kívül a trendeket.

1. Instagram = Home Page?

Manapság ha rákeresnek egy cégre, már nem feltétlenül a Google keresőjében kezdik a kutakodást, hanem inkább Facebookon vagy Instagramon. Ezáltal az Instagram-profilodnak épp olyan meggyőzőnek és tetszetősnek kell lennie, mint weboldalad kezdőoldalának. Mint ahogy a weboldalad célja, hogy a látogatókból ügyfelek váljanak, Instagram oldalad célja legyen, hogy a látogatók követni kezdjenek.
Először is, válassz egy profilképet (lehetőleg márkád logóját), majd írj egy rövid, tömör bemutatkozást és adj meg webcímet is. Fontos, hogy oldaladra érkezve azonnal tudják, mivel foglalkozol. Minden, amit közzéteszel, kapcsolódjon a márkádhoz és áruljon el róla valamit.

Törekedj arra, hogy mély, pozitív első benyomást keltsen profilod a látogatók számára. Ha kell, mutasd meg kollegáidnak, ismerőseidnek a profilt és az ő építő kiritkájukat is vedd figyelembe. Légy közérthető, lényegretörő és próbáld megragadni az emberek figyelmét. Esztétikus képekkel, amik passzolnak egymáshoz és szép, rendezett és összeillő Fókuszba helyezett tartalmakkal nagyobb esélyed van arra, hogy követni kezdenek.

2. Szerkesszük a képeket vagy ne?

Már rég lejárt az ideje az agyonszerkesztett, feltűnően manipulált képeknek. 2020-ban meghatározó lesz az a típusú szerkesztési módszer, amikor a végeredményen nem látszik, hogy bármit is módosítottunk rajta. Ez a szerkesztés lehet a fényviszonyok javítása, a képminőség emelése, a háttérbe belógó tárgyak vagy emberek eltűntetése, de ennek nem kell szembetűnőnek lennie. Az emberek közelebb érzik magukat a természetes, szimpla tartalmakhoz. Sokkal őszintébb, autentikusabb kapcsolat jöhet létre a felhasználók és márkák vagy influencerek között, ha egy kis hétköznapi bájt csempészünk a posztjaink közé. Például ha az influencerek nem csupán tökéletes, beállítottan pózoló fotókat tesznek fel magukról, amikkel egy átlagos ember nem valószínű, hogy egy hullámhosszra tud kerülni. Néha az egyszerűbb több.

3. Használd fel követőid tartalmait!

Ez nem a legújabb trend, már most is nagyban zajlik és sikeres, de folyamatos növekedése arra enged következtetni, hogy 2020-ban is meghatározó lesz. A márkák mindig újításokon gondolkodnak, hogyan tűnhetnek ki, mivel tudják közelebb hozni termékeiket, szolgáltatásaikat vásárlóikhoz. A követők által közzétett tartalmak (Képfolyamba töltött képek, videók, képgalériák, illetve történetek) továbbosztása sok lehetőséget tartogat, amit javasolt megragadni.

Korábban erről már született egy cikkünk, amit itt olvashatsz el: https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2019/11/13/s_v_vond_be_kovetoidet_is_az_instagram-tevekenysegedbe

4. Középpontban a hitelesség

Már a képszerkesztések, videómanipulációk minimalizálása is a következő sarkalatos pontunkra mutat, ami nem 2020_1.jpgmás, mint a hitelesség. A mai telített piacon elengedhetetlen a bizalmi, közeli kapcsolat a közönséggel, ami hitelesség nélkül nem valósulhat meg. Ne félj megmutatni márkád őszinte, valódi, nyers mivoltát. Sokan a felmerülő problémákról is nyíltan beszélnek.
Semmi sem fekete és fehér és egyre könnyebb információkat megtudni akár magánszemélyekről, influencerekről vagy márkákról az interneten. Ne légy Te is egy botrány áldozata, amiért elferdíted a valóságot. Hidd el, egy apró kis hazugság egy jelentéktelen dologról is megrendíti a bizalmat, és ebből újra felállni nagyon nehéz.

5. Változatosság

Nyilvánvaló, már tavaly sem akartunk, idén sem és jövőre se tervezünk unalmas profilt fenntartani. Már rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy feldobjuk Instagram-oldalunkat és mindig valami újat mutassunk követőinknek. Mivel csempészhetsz egy kis extrát Instagramodra? Például Grid-ek felhasználásával, hogy szebb profilt hozz létre, dolgozhatsz együtt influencerekkel, akik tartalmakat gyártanak saját oldalukra és márkád profiljára is, esetleg átadhatod a történeteid irányítását egy-egy napra valakinek, betekintést nyújthatsz a kulisszák mögé, és a lista megy tovább. Te milyen módszerrel igyekszel fenntartani követőid érdeklődését és új felhasználókat bevonzani?

6. Mozgásra fel!

Ne félj a videós tartalmaktól, Boomernagoktól, GIF-ektől. Ezzel is egy kis extrát, valami pluszt csempészhetsz oldaladra. Ha megfontolt vagy, nem teszik tönkre a videók profilod kinézetét sem! Az Instagramon egy sorban három kép fér el egymás mellett profilodon, ami remek lehetőséget nyújt, hogy keretes szerkezettel emeld ki különleges tartalmaidat, így például érdemes a videókat, képgalériákat középre helyezni vagy a két oldalra szimmetrikusan, hogy akkor is jól nézzen ki az összkép, ha valaki csak végiggörget profilodon.

7. Rajzok előnyben

2020_2.jpgAz Insragram trendek megteremtője, Kim Kardashian West osztott meg egy képet profilján, amit a PicsArt nevű applikáció szponzorált. Ezen a fotón rajzolt hatással volt szerkesztve a képe, ami annyira elnyerte mindenkinek a tetszését, hogy rettentően hamar elterjedt ez a divat. Ma már rengeteg profilt találnuk az alkalmazásban, akik azzal foglalkoznak, hogy ilyen képeket készítenek, aminek a „sketch” vagy „outlines” nevet adták.

8. Doodles

A GIF-ek, matricák, cuki kis kiegészítők nagyon fel tudják dobni posztjaidat, történeteidet is. A Sztoriknál például a GIF-keresőbe kulcsszavakat beírva találhatsz kapcsolódó rajzokat, feliratokat, amivel egy kis színt, humort, érdekességet csempészhetsz tartalmadba. No, nem csak komolytalan dolgokat találsz itt, vannak szép, elegáns rajzok is és még egy komoly, idősebb célcsoportra specializálódott profilt is feldobhat esetleg néhány csillogást imitáló GIF.

9. Eljött a képgalériák ideje

Már most is rendkívül népszerűek, úgyhogy kíváncsian várjuk, 2020 mit hoz az Instagramra feltölthető képgalériák számára! Egyetlen poszt, amivel egyszerre több képet, videót is megoszthatsz a felhasználókkal? Nem csoda, hogy2020_4.jpg közkedvelt. Amellett, hogy egyszerre több terméket is megmutathatsz az embereknek, olyan tartalmak is kikerülhetnek, amik egyébként nem illeszkednének esztétikailag profilodhoz. Arra kell csak ügyelned, hogy az első kép színvilága, stílusa passzoljon a megálmodott összképhez – hiszen csak ez fog látszódni.

10. Készítettél már mémet?

Először is szögezzük le, nem minden márkához passzolnak a mémek, szóval nem biztos, hogy ez a trend Neked való. Amennyiben fiatalos célközönséged van, márkád közvetlen, humoros, próbáld ki a mém-készítést! Rendkívül könnyen, pár perc alatt összeállíthatsz egyet, rengeteg ingyenesen letölthető program áll ehhez rendelkezésedre. Fontos, hogy figyeld a visszajelzéseket és csak akkor gyárts többet, ha túlnyomóan pozitív eredményeket tapasztalsz!

+1. Éljen a retro!

Te is szoktad applikációkkal szerkeszteni az Insta-történeteidet? Akkor már biztos feltűnt, hogy például a nyomtatott fényképek vagy a régi Windows számítógépről ismerős ablakok designja megtalálható a kínálatban. Valószínű, hogy a retro stílus jövőre is hódítani fog!

Ismersz még trendeket, amik szerinted 2020-ban népszerűek lesznek?

Forrás: https://later.com/blog/instagram-aesthetic-trends/

Szólj hozzá

tippek