2019. nov 18.

Előtte, utána, teljesítmény: A sikeres e-mail marketing három alappillére

írta: R Judit
Előtte, utána, teljesítmény: A sikeres e-mail marketing három alappillére

carlos-muza-hpjsku2uysu-unsplash.jpgAmikor az e-mail marketingre gondolunk és arra, hogy mi szükséges egy sikeres e-mail vagy hírlevél felépítéséhez, akkor hajlamosak vagyunk túl gyakran az elküldés előtti folyamatra koncentrálni. És bár az üzenet elküldése előtti folyamat elengedhetetlen a sikeres e-mailhez, a legjobb marketing szakemberek szerint a munka még nem fejeződött be azzal, hogy megnyomtad a küldés gombot. Szerintük az e-mail marketingnek három alapvető pillére van és csak akkor lehet teljesen sikeres a stratégiád, ha megpróbálod kihozni a legtöbbet mindháromból:

  • Előtte

Az üzenet megírásától a tervezésig, az együttműködésektől a kódolásig, ez az a lépés, amely tartalmazza az összes tevékenységet, ami ahhoz szükséges, hogy a kampány készen álljon az elküldésre és az üzenetedet kinyissák és elolvassák.

  • Utána

Tanulj és optimalizálj! Ez a lépés magában foglalja az feliratkozók aktivitásának és a kampányok teljesítményének elemzését, hogy még jobbá tehesd a jövőbeli e-mailjeidet.

  • Teljesítmény

Bontsd le a falakat és oszd meg a cégeden belüli többi csoporttal is azt, amit megtudtál az e-mail marketing során, hogy ők is használhassák azt a jobb teljesítmény eléréséhez!

Nézzük meg közelebbről is ezeket a lépéseket, hogy mindegyikből kihozhasd a legtöbbet!

Előtte: Tökéletesítsd az elküldés előtti folyamatot!

Egy nagyszerű e-mailt összehozni nem könnyű feladat. Az első kampányötlettől a küldés pillanatáig sok idő is eltelhet, hiszen a folyamat számos lépést, eszközt és érdekelt felet foglalhat magában. Egy olyan világban, ahol minden fogyasztó napi ezer marketing üzenetet kap, nehéz kitűnni a tömegből. Ha azt akarod, hogy az üzenetedet meghallgassák, akkor az e-mail kampányodnak célzottnak és tökéletesen végrehajtottnak kell lennie! Ha a csapatod gyakran késik a határidőkkel, küzd a kampány következetességével, vagy ha hibákat fedez fel, miután elküldte az e-maileket, akkor ezek erőteljes mutatók arra, hogy az elküldés előtti folyamatot kicsit rendbe kell szedni. Először is tudd meg, hol vannak a gyengeségei. Az e-mail kódolása túl sokáig tart? Az e-mail jóváhagyási folyamata lelassítja a munkát? Vagy a legnagyobb kihívás az, hogy egyszerűen nem tudod megállítani a hibák bekúszását? A fentiekhez hasonló problémákat gyakran kijavíthatjuk, és apró változtatásokkal javíthatjuk az automatizálást és az elküldés előtti folyamatot.

Utána: Használd az elemzéseket az e-maileid javításához!

A legjobb csapatok tudják, hogy munkájuk még nem fejeződik be, amikor elküldik az e-maileket. Folyamatosan hannah-olinger-8esrc43qdro-unsplash.jpgfigyelemmel kell kísérni a kampányok teljesítményét, majd ezeket a betekintéseket kell felhasználni a következtetések levonásához és a jövőbeli kampányok fejlesztéséhez. Ahhoz, hogy folyamatosan javíts kampányaidon jobb személyre szabással és célzással, alaposan meg kell értened, hogy mely üzenetek vonzzák valóban a közönséget, melyek azok, amik cselekvésre ösztönzik az embereket - és melyek nem. Ezért kulcsfontosságú az e-mail és a kampány elemzésre összpontosítani. A legutóbbi hírleveled túlszárnyalta a korábbiakat? Nézd meg alaposan az üzenet tárgysorát és tartalmát, hogy megértsd, mi válthatta ki ezt az erős teljesítményt. Hirtelen csökkent az e-mailek iránti aktivitás? Probléma lehet a tartalommal vagy az e-mail kézbesíthetőségével kapcsolatban, és meg kell tenned a szükséges lépéseket.

Teljesítmény: Lépj túl az e-maileken!

Azok a márkák, amelyek valóban elsajátították az e-mailek művészetét, nem csak tökéletes hírleveleket küldenek, figyelemmel kísérik teljesítményüket, és ezeket az adatokat felhasználják a következő kampány javítására – hanem ezeket az adatokat megosztják másokkal is, hogy így javítsák a többi marketing csatorna hatékonyságát.

A céged más tagja is betekintést nyújt az e-mailek teljesítményébe, és abba, hogy mit tanultál a feliratkozóktól? Rendszeresen megosztod-e a tudásodat másokkal? A marketing csapat értékes információforrásként ismeri el az e-mailre feliratkozókat és használja az információkat, arról, hogy a célközönség mi iránt érdeklődik? Ha ezekre nem a válasz, az azt jelzi, hogy ezen a folyamaton még van mit fejlesztened. Ha betekintést nyújtasz a hírlevelek elemzéseibe, azzal elősegítheted, hogy más csatornákon jobb döntéseket hozhassanak és ez működik fordítva is! Hozzatok létre egy marketing mixet, ahol egymást segítitek!

 

Forrás: https://litmus.com/blog/pre-post-perform-the-three-pillars-of-a-successful-email-program

Szólj hozzá

marketing e-mail