2019. nov 26.

15 tipp az Instagram marketinghez

írta: Sáringer Viktória
15 tipp az Instagram marketinghez

15_tipp.jpgHa már ismered az Instagram felépítését, tudsz tartalmat feltölteni és vállalkozásodnak üzleti fiókja is van, az alapokkal tisztában vagy. Több cikkünk is született, amiben részletesen bemutatjuk, milyen marketing lehetőségeket nyújt az Instagram és ezeket hogyan érdemes kihasználni. Ebben az írásban röviden, tömören összefoglaljuk tippjeinket.

1. Hashtag marketing – az alapok

Ugye nem felejtesz el minden bejegyzésnél 30 hashtaget használni? Ez az egyik legeredményesebb módja az Instagramon, hogy eljuss az érdeklődőkhöz! Az egyes posztoknál az „Elemzések” lehetőségnél ellenőrizd, hogy jól teljesítenek-e a kitalált keresőcímkék és ha nem vagy elégedett, módosíts.

Részletes leírásért, hogyan csináld, kattints: http://bit.ly/5modszerInstagram

2. Hashtag-marketing 2.0

Mindenképp találj ki egy saját hashtaget a márkádhoz: legyen benne márkád neve vagy egy rövidített, egyszerűsített, könnyen megjegyezhető változat. Ezt használd minden posztodnál és követőidet is buzdítsd a keresőcímkéd használatára, ha cégeddel kapcsolatos tartalmakat osztanak meg, így könnyen rátalálhatsz ezekre a bejegyzésekre 15tipp.jpgés a megosztók ismerőseit is visszavezeti hozzád.

3. Hashtag-marketing 3.0

Keresőcímkékkel aktivizálhatod követőbázisodat is: csinálj például kihívásokat! Kérd követőidtől, hogy osszanak meg adott témában, termékedhez kapcsolódó tartalmat és használják az általad kitalált hashtaget. Például, ha étrendkiegészítőkkel foglalkozol, találj ki egy „Ősszel is energikusan!” kihívást, buzdítsd a felhasználókat arra, hogy posztoljanak vitaminjaiddal és említsék meg a leírásban az #ősszelisenergikusan keresőcímkét. Így könnyen továbboszthatod a létrehozott tartalmaikat, hogy mindenki lássa, mennyien használják elégedetten termékedet.

4. Influencer marketing

Az influencerek, vagyis véleményvezérek segíthetnek követőbázisod növelésében, márkád hírének terjesztésében és ügyfelek szerzésében. A márkáknak fontos presztizsük megtartása, így alaposan meg kell gondolniuk, kikkel dolgoznak együtt. A minőségi tartalom és a megfelelő influencer kiválasztása kulcsfontosságú, ehhez pedig tisztán látnunk kell, milyen célt szeretnénk elérni az influencer-marketinggel.

Erről bővebben itt olvashatsz: https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2019/07/29/influencert_keresel_ezeket_a_szempontokat_gondold_at

5. Reklámok az Instagramon

Márkád nevének ismertebbé tételéhez remek módszer az Instagramon is reklámokat elhelyezni. Fotót, videót, és képgalériát is használhatsz a Képfolyamba elhelyezett hirdetésekhez és természetesen a történetek között is megjelenhetsz. Meghirdetheted a kiemelkedően jól teljesítő posztjaidat, de Facebook-hirdetéseidnél is kiválaszthatod, hogy helyezzen el hirdetéseket az Instagram alkalmazásban is.

6. Használd fel ügyfeleid tartalmaid is!

15tipp_2.jpgBuzdítsd követőidet arra, hogy ha történetet osztanak meg márkáddal, termékeiddel kapcsolatban, jelöljék meg profilodat a @ előtaggal. Így üzenetben értesítést kapsz az említésről és egyszerűen továbboszthatod saját történetedben. Ennek hála követőid láthatják, a többiek hogyan használják a termékeket és ösztönzést érezhetnek, hogy ők is posztoljanak. Vásárlóid saját profiljára feltöltött bejegyzéseket is továbboszthatsz a történetedben, de akár saját Képfolyamodban is – ebben az esetben használd a Regram, Repost vagy bármely hasonló alkalmazást, amivel megjelölheted a képen a forrást. Ne felejts el engedélyt kérni a tartalmak felhasználására a készítőktől.

7. Speciális akció Instagramon

Ha a célcsoportod egybeesik az Instagram-felhasználók átlag életkorával, akkor az alkalmazás nagyon jó lehetőség Számodra, hogy közösséget építs és egy erős, aktív követőtábort hozz létre. Próbáld meg különlegessé tenni a felhasználók számára, hogy követnek Téged: hirdess meg olyan akciót, amit csak az Instagram-felhasználóidnak szánsz! Például csak ott oszd meg a linket vagy találj ki egy kuponkódot, amit beválthatnak vásárlásnál: „Használd az INSTA kuponkódot november 10. és 14. között és 15% kedvezményt kapsz vásárlásod végösszegéből!”

8. Tanulj másoktól!

Ne rejtsd el az Instagram reklámokat profilodon! Érdemes tanulmányoznod, mások hogyan csinálják – hidd el, rengeteget lehet tanulni belőle. Természetesen, ha látsz egy remek ötletet, ne utánozd le, de használd inspirációnak és szabd személyre célcsoportod igényei, saját üzleti célod és márkád stílusa szerint.

9. Posztolj jó időpontban!

Nem csak az számít, mennyire jó a tartalmad, hanem az is, mikor teszed közzé, hiszen az algoritmust ez is ke_pernyo_foto_2019-11-15_20_52_47.pngbefolyásolja és döntő lehet, hány követődhöz és hány potenciális érdeklődőhöz jut el. Erre nem létezik univerzális tanács, mi a legjobb időpont megosztani, minden cégnél személyreszabott a célcsoporttól, saját követőktől függően. Az Elemzéseknél a Célcsoport fül alatt érdemes megnézned, követőid mikor aktívak és ehhez igazítani a megosztási időpontokat. Ezután figyeld folyamatosan az eredményeket, változtass néha, végezz összehasonlítást és vond le a konkluziókat.

10. Posztolj gyakran, rendszeresen!

15_tipp_3.jpgNe csak heti egy alkalommal légy aktív, hanem próbálj meg a hét több napján is tartalmat megosztani profilodon. Nem muszáj napi szinten posztolnod a Képfolyamba és a Történetek közé is, de törekedj arra, hogy ne tűnj el hosszú időre – a mai világban sajnos hamar elfelejtenek, ha nem hallanak márkád felől. Azért folyamatosan, napi egynél többször nem tanácsos bejegyzéseket közzétenni, mert ha túlságosan sokat látnak márkádból, akkor az lehet, hogy negatív visszhangot fog kiváltani és kikövetnek.

11. Dobd fel posztjaidat!

Posztolj változatosan: képeket, képgalériát, videót, képekből álló videókat is bátran ossz meg. A történeteid között lazább tartalmak is elférnek, például pár nem műtermi körülmények között felvett minőségű, telefonnal készült bennfentes videó vagy egy Boomerang felvétel. Itt kiélheted kreativitásodat, nem kell, hogy akár a rögtön egymás után feltöltésre kerülő történetek illeszkedjenek egymáshoz stílusban – engedd el a fantáziád nyugodtan! A történetekhez rengeteg ingyenesen letölthető szerkesztő program létezik, ezek között érdemes csemegézni.

12. Törekedj a harmóniára!

Az emberek szeretik a szépet és jól esik a szemnek egy harmónikus Instagram profilon végiggörgetni: Képfolyamban megosztott tartalmaidnál ügyelj rá, hogy illeszkedjenek a posztok stílusai egymáshoz. Például foglald keretbe a középső képet oldalról két hasonló színvilágú fotóval. Videót, képgalériát helyezz el középre, így ráirányítod a figyelmet, hogy ott valami különlegesség rejtőzik. A Grid-ek olyanok, mint a mozaikok: kis képkockákból áll össze a teljes kép. Ingyenes appok segítségével könnyedén készíthetsz Te is ilyeneket és nagyon feldobják a profilodat.

13. Irányítsd az embereket profilodra!

Először is, a Grid-ek nem csak jól néznek ki, de embereket csalhatsz segítségükkel a profilodra is. Felkelti az emberek kíváncsiságát, ha meglát egy mozaikkockát, hogy vajon mit ábrázolhat a fotó. Erre külön rásegíthetsz, ha a címsorba beírod, hogy a teljes kép profilodra klikkelve megtekinthető.
A másik módszer, ha linket helyezel el a profilod leírásánál és erre felhívod a figyelmet posztjaidnál, például: „Tudj meg erről többet a profilunkon található linkre kattintva!” Így két legyet egy csapásra, a profilodra küldöd az embereket (ahol elámulva harmónikusan szép oldaladtól a követésre kattintanak) és még egyből a kívánt weboldalra is küldöd őket.

14. Interkativitás

Légy interaktív és vond be követőidet! Posztjaid végén kérdezz, próbáld a felhasználókat kommentelésre ösztönözni és reagálj a hozzászólásaikra! Kedveld őket és válaszolj nekik, akár csak egy emojival is. Történeteidben is használj szavazásokat, kvízeket és kérdésdobozokat. Például, hogy válasszanak, melyik szín tetszik jobban, kérdezd meg melyik íz a kedvencük, melyik a legkedvesebb élményük márkádhoz kapcsolódóan.

15. Rugaszkodj el a termékfotóktól!

Ne csak termékfotókat posztolj, hanem inspirációkat, témához kapcsolódó fotókat is. Érdemes olyan fényképeket is használni, amin használják termékedet vagy szolgáltatásodat, illetve a készítők engedélyével követőid fotói is megjelenhetnek profilodon.

Neked milyen tippjeid vannak?

Forrás: https://www.oberlo.com/blog/how-to-hack-instagram-marketing

Szólj hozzá

tippek