2019. dec 04.

Turizmusban dolgozol? Hoztunk néhány tippet, mit posztolj a Facebookra és Instagramra

írta: Sáringer Viktória
Turizmusban dolgozol? Hoztunk néhány tippet, mit posztolj a Facebookra és Instagramra

turizmus.jpgUtazási irodák, online szállásfoglalási oldalak, hotelek, konferenciahelyszínek, éttermek, városok – mind érintettek turisztikai szempontból. Az online marketingeszözök kihasználása ezen a területen létfontosságú.

Miért érdemes jelen lenned a Facebookon és az Instagramon?

  • Új emberekhez juthatsz el akár organikus módon is, például megosztások által
  • megfelelő célzású hirdetésekkel elérheted célközönségedet és új ügyfelekre tehetsz szert, lehetőséged van megszólítani az embereket
  • manapság az emberek már nem csupán a Google keresőjében kereshetnek rá cégedre, ha érdeklődnek, hanem akár a Facebookon is – ha nem vagy fent, lehet, hogy egy másik hasonló céget választanak helyetted
  • az Instagramon releváns, jól kiválasztott keresőcímkék segítségével új, céged témakörében érdeklődő felhasználókhoz juthat el tartalmad és profilod
  • folyamatos tartalmak megosztásával nem felejtenek el Téged követőid, mindig a szemük előtt tudsz maradni
  • kihasználhatod a közösségi média adta lehetőségeket, hogy bizalmi kapcsolatot alakíts ki közönségeddel 

Milyen posztokkal érdemes előállnod?

Először is a legfontosabb, hogy rendszeresen ossz meg változatos tartalmat. Heti több alkalommal posztolj és a változatosság legyen igaz mind a témára, mind a poszttípusra. A Facebookon posztolhatsz képet, képgalériát, videót, behúzott linket és carouselt is.

1. Minden helynek megvan a maga szépsége – használd ki!

A világ bármely pontjáról beszélünk, biztosan találunk a legkisebb városban is valami szépséget. Legyen az egy szép, barokk hatású utca vagy a városszéli gyönyörűen zöldellő erdő. Az emberek nem csak a nagy nevezetességek miatt utaznak, hanem imádják az apró részleteket: egy szálloda zeg-zugos, romantikus részeit, egy csodás erdei ösvényt, egy meghitt kis romkocsmát. Természetesen nem azt mondjuk, hogy ne emeld ki a főlátványosságokat, de ezek mellett nyugodtan fordíthatsz figyelmet az apróbb részletekre is.

2. A minőség az első

Egy turisztikai célpont akár csak fotókkal is el tudja adni magát – ehhez azonban jó minőségű, szép képekre lesz turizmus_3.jpgszükséged. Ez egy olyan dolog, amire nem szabad sajnálni a pénzt, a rossz felbontású, sötét, esetleg homályos, kezdetleges fotók nagyon el tudják venni az emberek kedvét. Ha Te magad készíted a fotókat, akkor ajánlatos utólag szerkesztened, nem túlságosan, csak annyira, hogy a fények megfelelőek legyenek és kellemes hangulatot árasszon a fotó.

3. Légy aktuális!

Az évszakok változnak, ha akarjuk, ha nem. Ugyanígy érkeznek sorra az ünnepek és a kevésbé kőbe vésett aktualitások. Például tudtad, hogy van világnapja a kávénak? Bizony, ahogy a barátságnak és a palacsintának is. Ezeket mind tanácsos felhasználni tartalmaidnál, aktualizálnod kínálatodat.

Hogyan használd fel az évszakokat?
Például télen ajánlhatsz karibi utazást, „hogy végre kiszakadjunk a télből” vagy akár síelési lehetőséget is, „ha egy igazi síparadicsomban próbálnád ki sítudásodat!”

Mi a helyzet az ünnepekkel?
Az emberek nagy része szereti az ünnepeket és az ünnepi előkészületeket. Azonban ez fárasztó is lehet – ajánlj karácsony utáni pihenést, hogy „felfrissüljünk a sütés-főzés-díszítés után”.

Jöjjenek a nemzetközi és világnapok!
Ilyet ma már minden témakörben találni. Keresgélj és használd fel, ami kapóra jön Neked. Például: „Töltsd a zene világnapját hotelünkben, ahol esténként élvezheted az élő zenét!” vagy „Közeledik az alvás világnapja! Rég aludtál egy igazán pihentetőt? Itt, távol a város zajától, a természet közelségében garantált a kényelmes pihenés!”. Ugyanígy felhasználhatod a tiszta hegyek napját, hogy kirándulni hívd az embereket, az óceánok világnapját, hogy elutazzanak egy egzotikus nyaralásra vagy a múzeumok napját, hogy városodba érkezzenek látogatásra.

4. Videó, videó, videó

Egy csodás videó sokakat le tud venni a lábáról. Sajnos nem mindig vagyunk olyan helyzetben, hogy rengeteg videós anyaggal gazdálkodhassunk. Ebben az esetben készíthetünk videós tartalmat képekből összeállítva, zenével vagy kereshetünk a Youtube-on is. Sok turisztikai célpontról remek videókat találhatunk az interneten, de persze az is fontos, hogy ne feledkezzünk meg arról, hogy engedélyt kérjünk a megosztásra.

5. Nincs elég fotód? Légy kreatív!

Ha nincs elég fotód a valós helyszínről, akkor se ess kétségbe, az interneten több olyan portál is van, ahonnan ingyenesen felhasználható képeket tölthetsz le. Ilyenkor írj be egy kulcsszót a kereséshez, ami illik elképzelésedhez. Például egy város esetében egy kávés fotóval nem lőhetsz mellé, ahol a legjobb kávézókat és cukrászdákat szeded össze vagy ha egy kirándulási helyszínnél pár színes, őszi levélről készült fotóval igyekszel átadni követőidnek az őszi erdő hívogató hangulatát. Ugyanígy tengerparti utazásokhoz jöhet egy pár napszemüveg és strandtáska, hogy meghozza a kedvet.

6. Aktivizáld követőidet!

turizmus_4.jpgIdőként érdemes kitenni egy-egy posztot, ahol arra kéred követőidet, hogy írják meg, melyik volt eddig a kedvenc helyszínük, ahová utazási irodáddal utaztak vagy melyik része tetszett a legjobban a hoteledben töltött időszaknak. Ilyenkor akár képeket is kérhetsz, hogy osszák meg Veled élményeiket. A Facebookon a kommentek nagyobb elérést tudnak generálni az egyes posztjaidnak, így tanácsos arra ösztönözni a felhasználókat, hogy szóljanak hozzá tartalmaidhoz!

Ugyanígy az Instagramon is törekedhetsz az aktivitásra, akár kérdéssorral kiderítve, melyik utazási célpont a kedvence követőidnek vagy ösztönözheted őket arra, hogy a @ előtaggal jelöljék meg profilodat hozzád kapcsolódó posztjaiknál.

7. Játék

Itt most nem feltétlenül nyereményjátékra gondolunk, egy egyszerű, tét nélküli játék is aktivitást válthat ki a felhasználókból. Tegyél fel nem túl nehezen megválaszolható kérdéseket akár válaszlehetőségeket is megadva. Például rákérdezhetsz a városhoz kapcsolódó érdekességekre.

8. Harmónia az Instagramon

Az Instagramon rendkívül fontos, hogy esztétikailag is minden rendben legyen. A képek szépen illeszkedjenek egymáshoz, harmonizáljanak és kellemes érzetet keltsenek.

9. Felejtsd el a jól megszokott marketing-szövegeket!

Ha csak annyit írsz kreatív tartalmaid mellé, hogy „5% kedvezmény utazásból” akkor hiába jó az ajánlatod, senki sem fogja észrevenni. Próbáld megragadni az emberek figyelmét, esetleg valamilyen érdekességgel aztán jöhet egy call to action és a konkrét link a megfelelő oldalhoz. Ha a Maldív-szigeteket reklámozod posztoddal, ne a főoldalt linkeld be, mert senki sem szeret keresgetni, hanem egyből az oda szóló utazások aloldalát.

Például így állítsd össze posztodat:

„Tudtad?

190 millió európai még sosem hagyta el saját országának határait!

Te nem akarsz a statisztika részese lenni és szeretnél világot látni?

Nézd meg külföldi ajánlatainkat! + link”

Vagy:

„Újra hétfő van!

Neked is nehezen indul a reggeled?

Mit szólnál, ha a következő hétfőt a tengerparton tölthetnéd?

Tekintsd meg kedvezményes ajánlatainkat még ma: link”

10. Események, fesztiválok

Rengetegen utaznak célirányosan fesztiválokra, városi eseményekre, koncertekre. Emellett vannak, akik egyébként is utaznának, de még nem tudják, hová érdemes menniük. Miattuk mindenképp ajánlatos említened, ha valamilyen különleges esemény, rendezvény lesz az úticélnál! Lehet, hogy valaki csak görget az ajánlatok között és a Te hoteled pont azért tud kitűnni, mert a közeli városkában rendeznek egy ételfesztivált vagy egy koncertet. Mindig figyeld, hogy milyen rendezvényeket tartanak a közeledben és hívd fel ezekre követőid figyelmét is!

Forrás: https://www.schweitzer-media.de/blog/social-media-im-tourismus-so-funktioniert-facebook-marketing/

Szólj hozzá

turizmus hotel szállás idegenforgalom szállásmarketing posztok