2019. dec 05.

Az influenszerek aggódnak az Instagram lájk elrejtések miatt

írta: R Judit
Az influenszerek aggódnak az Instagram lájk elrejtések miatt

prateek-katyal-xv7-glvblfw-unsplash.jpgAhogy már írtunk róla, az Instagram elkezdte elrejteni a lájkok számát. Erre a lépésre azért vetemedtek, hogy az Instagram egy kevésbé stresszes élmény legyen a felhasználók számára és ne a „szivecskék” száma határozza meg az embereket. Ez az átlagembernek jó hírnek tűnik, viszont az influenszerek, művészek és előadók elkezdtek aggódni azon, hogy elveszítik a rajongóikat és a közösségi média platformon szerzett bevételeiket - olyannyira, hogy például Nicki Minaj azzal fenyegetőzik, hogy abbahagyja az Instagram használatát.

Sokan arra használják az Instagramot, hogy egy teljesen más közönséget tudjanak elérni a munkájukkal, vagy pedig feltörekvő művészként még több megrendelést kapjanak. Nem példa nélküli, hogy van, aki a megrendelése többségét a platformon kapja és a posztjainak továbbosztása miatt kap nagyobb figyelmet és még több vevőt. Ezek szerint a művészek szerint a lájkok mutatása egyfajta ösztönzés és visszajelzés, hogy milyen irányba kell haladni a posztokkal és a munkával.

Az Instagram már 2018 óta tesztelte a lájkok kivezetését a platformról hét országban, köztük Japánban és Ausztráliában is, de csak idén, 2019-ben kezdte el bevezetni ezt a funkciót az Egyesült Államok piacára. A felhasználók továbbra is látni fogják a saját posztjaira kapott kedveléseket, azok csak a külső szemlélő számára maradnak láthatatlanok. Az influenszerek azonban már most, a kezdeti szakaszban is tapasztaltak visszaesést a katka-pavlickova--1mwtzamkwi-unsplash.jpglájkok számában, ami olyan 3-15% körüli átlagosan.  Habár a közösségi média csatorna óriási negativitás hullámot kapott ezek miatt a változások miatt, úgy néz ki (egyelőre), hogy ez nem állítja meg őket. Azt szeretnék elérni, hogy a felhasználók a lájkok helyett a tartalomra koncentrálnának, és mentálisan is egészségesebb legyen a közösségi média. Ráadásul, így talán ezek a lépések a Facebook (ami az Instagram testvére) megítélésén is segíthetnek. Az oldal CEO-ja szerint "az ötlet az, hogy megpróbáljuk levenni a nyomást az Instagramról, és adjunk több helyet az embereknek arra, hogy azokra a kapcsolatokra és dolgokra összpontosítsanak, amelyeket szeretnek és amelyek ösztönzik őket".  

Az influenszer piac lufija az utóbbi években óriásira nőtt és 2020-ra várhatóan 6.5 milliárd dolláros iparággá válik. Az influenszerek márkákkal működnek együtt és egy-egy posztért vagy fotóért cserébe óriási pénzösszegeket kaphatnak (Kylie Jenner 1 bejegyzésért 1 millió dollárt kap például). 64%-a az influenszereknek bevallotta, hogy lájkokat vesz, így tehát nem meglepő, hogy sok felhasználó szerint a kedvelések már elvesztették az érvényességüket és pozitívan ítélik meg azoknak az elrejtését. Igazából a kedvelések mindig is rossz mérőszámok voltak, hiszen könnyű manipulálni őket és valójában nem közvetítik azt a mértékű izgatottságot, amit az adott tartalom okoz. Éppen ezért néhányan az influenszerek között is támogatják a változást. Elmondásuk szerint először megijedtek, de miután belegondoltak arra jutottak, hogy lájkok megszűnésének következtében elfognak tűnni azok, akik megvásárolják a kedveléseket, míg a többieknek pedig emelniük kell a tétet és jobb tartalmat létrehozni.

Forrás: https://www.theguardian.com/technology/2019/nov/15/instagram-likes-influencers-social-media

Szólj hozzá

lájk influencer