2020. jan 09.

Kreatív módszerek, hogy felturbózd organikus elérésedet az Instagramon

írta: Sáringer Viktória
Kreatív módszerek, hogy felturbózd organikus elérésedet az Instagramon

kreati_v.jpgSzeretnéd növelni Instagram posztjaid elérését? Azon gondolkozol, milyen módszerekkel lehetne aktivizálni követőidet? Most pár új, nem hagyományos, kreatív ötletet osztunk meg Veled, hogyan turbózhatod fel Insta-oldalad organikus eredményeit.

1. Fejtörők

Készíts márkádhoz kapcsolódó puzzle-t, képes rejtvényt, találós kérdést követőidnek! A hagyományos képes vagy videós tartalmak pár másodpercre kötik le a felhasználókat. Készülj számukra gondolkodásra serkentő posztokkal! Ezzel tevékenységre veszed rá a követőket és a tanulmányok szerint az emberek jobban emlékeznek valamire, amiben részt vettek, mintha csak láttak volna egy képet.
A kvízek és puzzle-ök megállítják az embereket, vagyis jók a figyelem megragadására. Gondolkodásra ösztöni őket, ami azt jelenti, több időt töltenek majd profilodon/tartalmadon, nem görgetik egyből tovább. Ahogy nézik a fejtörőt, akaratlanul is megjegyezhetik márkád nevét. Interakciót válthatsz ki, ha a megfejtés kommentben való megírására buzdítod a játékosokat. Ha tetszik nekik a játék-élmény, profilodra kattinthatnak, hogy további hasonló tartalmak után nézzenek, vagy megoszthatják a tartalmad ismerőseikkel, saját oldalukon, kommentben való megjelöléssel, illetve üzenetben. Egy remek kis játékkal pozitív élményeket szerezhetsz az embereknek és ők ennek jegyében gondolnak majd vissza Rád.kreati_v_3.jpg

Mire figyelj?
Olyan játékokat állíts össze, amik valamilyen módon kötődnek márkádhoz. Ne maradjon el a szoros kapcsolat a feladat és márkád arculata között. Olyan üzenetet válassz, ami megfelelően reprezentálja márkádat.

Legyen nyeremény?
Egyáltalán nem szükséges se nyereményt felajánlanod, se meghirdetned a bejegyzésedet – egy jól kitalált játékkal organikus módon is növelheted elérésedet. Hidd el, sokan oldanak meg szívesen rejtvényeket, képkirakókat, csupán a játék örömének kedvéért.

2. Érdekességek

A kíváncsiság hajtja az embereket minden téren, emiatt is szeretjük oly sokan az érdekességeket, tudnivalókat. Ossz meg időnként egy-két, szektorodhoz vagy márkád témájához kapcsolódó érdekességet! Ez nem kell, hogy pár gondolatnál hosszabb legyen, akár egy mondat is bőven elegendő. Ha sikerül felkeltened az emberek kíváncsiságát, ajánld fel nekik a tartalom leírásánál, hogy a teljes cikket a témában vagy a további tudnivalókat oldaladon kreati_v_2.jpgmegnézhetik.
Ugye azt tudjuk, hogy az Instagram nem támogatja a linkek megosztását, ezért hiába linkeled be a pontos címet, nem tudnak majd az emberek rákattintani, kimásolni vagy bepötyögni viszont kevesen fogják. Erre lehet jó megoldás, ha a leírásnál Insta-profilodra irányítod az embereket (@ előtag után saját profilod nevét begépelve kattinthatóvá válik), ahonnan a linkre kattinthatnak. Megadhatsz egy linket a profilodhoz, amit korlátlanul változtathatsz, így akár minden ilyen poszt megjelenésekor lecserélheted az éppen aktuálisra. Amennyiben követőbázisod meghaladja a 10 ezret, a történeteknél olyan funkciót is igénybe vehetsz, hogy belinkelsz egy oldalt, ahová a felhasználók a képernyőt felhúzva kerülnek.

3. Emoji-keresőkreati_v_5.jpg

Szintén egy játékos módszer, amihez az emojik segítségedre lesznek! Egy – természetesen márkádhoz kapcsolódó, vagy egyenesen termékedet, szolgáltatásodat ábrázoló – fotón rejts el egy emojit és hirdess keresővadászatot! Sztoriban és hagyományos posztban is remekül működik. Törekedj rá, hogy ne legyen olyan egyszerű dolga a felhasználóknak! Ugyanígy kakukktojás kereső képeket is szerkeszthetsz, ahol a sok ábrázolás közül a különbözőt kell megtalálni vagy képgalériába töltve két kép között rejts el néhány különbséget.

4. Alkoss kihívásokat!

Ki ne szeretne egy jó kihívást? Találj ki egy jó témát és adj feladatokat követőidnek! Lehetsz aktuális, időszakhoz kapcsolódó, például egy adventi kihívással, ahol a koszorúról, fenyőfáról, hóról, korcsolyázásról kérsz fotót, de akár mindentől függetlenül is meghirdethetsz egy kihívást, ahol követőidet arra ösztönzöd, hogy heti egyszer osszák meg, milyen egészséges ételt ettek, vagy posztoljanak a minden nap mozgok valamit kihívás kapcsán, esetleg mutassák meg, milyen könyveket olvastak el a hónapban!
Hogy számon tartsd a kihívás résztvevőit, tanácsos kitalálnod egy keresőcímkét és kérned a játékosokat, hogy használják. Emellett az is jó, ha megjelölnek a történetükben vagy megosztott tartalmaiknál, hiszen így ismerőseik is megtalálják profilodat. Gondolkodj el egy frappáns hashtagen, például #KözösségiMédiaKönyvKihívás, #KMKK vagy #KarácsonyAKözösségiMédián.
Ha specifikus akarsz lenni, olyan kihívást is kitalálhatsz, ami egy hónapig tart és minden napra előírod, milyen témakörben vársz posztokat.

kreati_v_4.jpg5. Kerülj be a történetek közé!

Biztos láttál már az Instagramon, a történetek között különböző sablonokat. Ezt úgy kell elképzelni, hogy oda van írva egy-egy kérdés, vagy kijelentés kettőponttal, aztán egy üres hely kihagyva, így bárki készíthet képernyőképet, kitöltheti saját válaszaival és megoszthatja saját oldalán. Például kedvenc film, márka, sminktermék, étel – őszintén szólva, bármilyen favorit jó ötlet egy ilyen sablon létrehozásához.

6. Hogyan-videók

Videós instrukciók készítésével rengeteget segíthetsz követőidnek és az emberek nagy része szívesen nézi ezeket. Példaként szolgálhat, hogy milyen gyorsasággal és mekkora követőtáborra tettek szert a rövid, főzős videók, amik nem részletekbe menően magyarázzák, mit kell csinálni, csak gyorsan, 1 perc alatt összevágva mutatják meg a lényeget. Ilyen oldal például a Tasty, mára már több, mint 35 millió követővel: https://www.instagram.com/buzzfeedtasty/
Ugyanígy a kreatív, kézműves dolgok is nagyon eredményesek a mindennapi life hack-ek, tanácsok mellett, lásd: https://www.instagram.com/5.min.crafts/
Az is jó ötlet, ha előre beharangozod, hogy az emberek készülhessenek rá, majd élő videóban mutatsz meg egy-két trükköt követőidnek.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/4-creative-ways-generate-organic-instagram-engagement/

Szólj hozzá

tippek elérés