2020. jan 17.

Itt legújabb Insta-őrület: Effektusok! Így szerezz vele követőket!

írta: Sáringer Viktória
Itt legújabb Insta-őrület: Effektusok! Így szerezz vele követőket!

effekt_3.jpgAz Instagram növekedésével együtt, egyre többen igyekeznek a platformon minél nagyobb követőtáborra szert tenni. Az Instagram egy fontos platformmá vált a márkák, cégek, hírességek számára, hogy kapcsolatot tartsanak rajongóikkal.
Sok márka van, aki Insta-történetek keretein belül mutatja be az új termékeit és vannak hírességek is, akik Képfolyamba feltöltött fotón osztanak meg fontos híreket követőikkel. Például több sztárterhességet is jelentettek be egy Instára posztolt utalással, fotóval, illetve példaként említhetjük Kylie Jennert is, aki saját smink és arcápolási márkájának új termékeit először mindig 157 milliós követettségű profilján osztja meg.

Ma már meg lehet élni abból, ha valaki influencer és a Youtube mellett az Instagram kínálja az egyik legjobb lehetőséget arra, hogy követőket szerezzünk, maximalizáljuk az eléréseinket és így megkereséseket kapjunk márkáktól, akik velünk dolgoznának. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogy elsőre hangzik. Nem érdemes a pénzünket kamu követők, kedvelések és kommentek vásárlására költeni, hiszen ez nagyon átlátszó és egy valamire való ügynökség, márka azonnal észre fogja ezt venni. Jelenleg az egyik legjobb módszer, hogy felturbózzuk követőbázisunkat, ha Effektusokat hozunk létre az Instagram-történetekhez – amennyiben ezek virálisan terjedni kezdenek, nyert ügyünk van!

Mik azok az Effektusok?

Az Instagram az utóbbi években egyre népszerűbbé vált, a történetek bevezetését követően pedig a Snapchatet is effekt_2.jpgmegelőzte. Nem csupán a történetek jelentek meg, ahol a Snapchathez hasonlóan 24 óráig elérhető, rövid tartalmakat tehetünk közzé, hanem a kedvelt filterek is elkezdtek terjedni. Nem csak az Instagramon, de a Messengeren is különböző filterek használatával dobhatjuk fel fotóinkat, videóinkat, például macskafüleket, hosszú szempillákat vagy vicces torzításokat is választhatunk. Na, de itt nem állt meg az Instagram! Már nem csak az Instagram által készített néhány effektet használhatjuk. Amennyiben rendszeresen használod az applikációt, már biztosan szembejött veled pár újdonság. Igen, arra gondolunk, amikor az ismerősöd fején pörögnek a képek és végül kiderül, melyik Disney karakter is ő igazából vagy amiben megjósolják neki, hogy mi vár rá 2020-ban. Ide tartoznak a glitterekkel ellátott, csillogó filterek is.

ke_pernyo_foto_2020-01-15_9_45_10.pngOnnan tudhatod, hogy effektek vannak egy fotón vagy videón, hogy az adott személy felhasználóneve alatt látod az effekt nevét és annak a profilját, aki ezt létrehozta. Ha erre a feliratra kattintasz, akkor az Instagram felajánlja, hogy azonnal kipróbáld a filtert, mentsd (így bármikor, azonnal elérheted), elküldd egy ismerősödnek és vannak további lehetőségek is. A továbbiakra kattintva továbbmehetsz a Tallózás opcióra, ahol egy galériába jutsz, ahonnan elérheted az összes effektet. Kereshetsz név szerint és típus szerint is, melyek a következők:

  • Instagram (az applikáció által létrehozott effektek)
  • Szelfik (például bőrtökéletesítő filter, szeplők, piercing, hajbatűzött virág, maszk, amit csak el tudsz képzelni)
  • Szerelem (végtelen típusú szivecskés filter)ke_pernyo_foto_2020-01-15_9_45_42.png
  • Szín és fény (különböző hatások)
  • Kamerastílusok (éljen a retro és a pixelek)­
  • Hangulat (angyal filter, könnyek, gondolatbuborék, szmájlik, feliratok, szemüvegek…)
  • Vicces (az arccserétől a szimpla torzításokon át az egészen extrém dolgokig, ahol az arcod az avokádó magja vagy sombrerot és bajszot viselsz)
  • Környezet (igazi vegyesfelvágott)
  • Állatok (Csiga szeretnél lenni? Jó lenne, ha kiskutyák ugrálnának a fejeden? A legjobb helyen jársz!)
  • Sci-fi és fantázia (lézerszemek, ufók, Naruto, Pókember és társaik)
  • Furcsa és ijesztő (Végre itt a lehetőség, hogy a Teletabik feletti nap a Te arcod lehessen, de egészen horrorisztikus megjelenést is választhatsz)
  • Események (Mikulás, Grincs, Karácsony, 2020, Halloween…)
  • Rajongás (Joker, Shrek, Minecraft, Thanos, Charizard, animehősök és minden, amire valaha vágytál)
  • Ügyek (itt például Pride témájú filterekkel találkozhatsz)

A Tallózás alatt olyan lehetőséged is van, hogy „A fiók további tartalmai”, amivel a készítő profiljára léphetsz át. Itt, a ke_pernyo_foto_2020-01-15_9_48_36.pngprofilon, a feltöltött bejegyzések és a megjelölt tartalmak között külön fület találsz, ahol az adott személy által létrehozott effekteket nézheted végig. Ezenkívül van lehetőség jelenteni egy Effektust, amennyiben nem felel meg az Instagram irányelveinek.

Hogy szerezhetsz az effektekkel követőket?

Rengeteg híresség is előszeretettel használja az effektusokat. Azért nem lenne rossz, ha neved a már említett, 157 milliós követőtáborral rendelkező Kylie Jenner történetében jelenne meg, ugye? Főleg, ha egy híresség nagy követőbázissal kipróbálja az általad kreált filtert, valószínűleg sok követője is rá fog kattintani, hogy ők is kipróbálhassák és így széles körben elterjedhet, amit létrehoztál. Ha átkattintanak profilodra, mert annyira tetszik nekik a filtered, hogy kíváncsiak, milyeneket hoztál/hozol még létre, be fogják követni oldalad, hogy ne maradjanak le semmiről.

Például a 2020-as jóslatok effektusának készítője, Filippo Soccini 7 ezer követővel rendelkezett, majd az effekt virálisan terjedni kezdett és egy hét alatt több, mint 100 ezer követőre tett szert. A „Which Disney Character Are You” nevű effekt létrehozója, Arno Partissimo még ennél is nagyobb sikereket ért el: 620 ezer új követőt szerzett népszerűvé vált Effektusa segítségével. Mivel ilyen nagy sikereket érnek el az Effektusok, valószínűleg nem fog sok effekt.jpgidő eltelni, mire a márkák is belépnek a játékba és saját effektetek hoznak létre, hogy gyarapítsák követőbázisukat és maximalizálják az Instagramon elérhető lehetőségeket.

Mi áll az Effektusok népszerűsége mögött?

Mindenki szereti feldobni a képeit, videóit, így nem csoda, hogy ennyien kedvelik az effekteket. Az is a teljes igazsághoz tartozik, hogy a fent említett két úriember is nem csak néhány cicás filter megalkotásával vált ennyire népszerűvé, hanem megtalálták azt, ami eddig még nem volt az Instagramon. Ugye senkinek sem kell bemutatni a Facebook-on terjedő kvízeket és random sorsoló eszközöket, amik például elárulják, mi a spirituális állatod, melyik szereplő vagy a 90-es évek legnépszerűbb sorozataiból, melyik animekarakter vagy, mi a kedvenc virágod, mit hoz neked a következő év, milyen típusú kenyér lennél, mi az indián neved és így tovább, a végtelenségig folytatódik a lista. Valamiért nagyon kedveljük az ilyesmiket és most már az Instagramon is elérhetők hasonlóak, ahol könnyen, gyorsan megtudhatjuk az eredményt és egy kattintással meg is oszthatjuk követőinkkel. Ezek gyors, interaktív, szórakoztató lehetőségek, amit vizuális elemekkel dobtak fel. Hisz mégis mókásabb, ha a fejünkön látjuk, hogy melyik Disney karakter lennénk, mintha csak egy szöveget olvasnánk a Facebookon elterjedt verzióban. És azt se felejtsük el, hogy az Instagram történeteket rengetegen nézik napi szinten.

Hogyan lehet effektusokat készíteni?

Bárki létrehozhat effekteket – viszont ehhez kell azért érteni a digitális alkotásokhoz és türelemre is szükség van, hogy megtanuld, hogyan lehet használni a Facebook Spark AR Studio-ját. Jelenleg is dolgoznak rajta, hogy egyszerűsítsék a létrehozást, hogy minél több ember tudjon új effekteket megvalósítani.

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-creators-are-building-huge-audiences-from-viral-stories-effects/570062/

Szólj hozzá

effekt effektus követő