2020. jan 20.

2019 legjobbjai a közösségi médiában – Tanuljunk az előző évből!

írta: Sáringer Viktória
2019 legjobbjai a közösségi médiában – Tanuljunk az előző évből!

battle-black-blur-board-game-260024.jpgEgy év alatt sok minden változhat és érdemes néha visszatekinteni az előző évre, hogy tanulhassunk és felkészülten vághassunk az új esztendőbe. No, nem csak önvizsgálatot tarthatunk ilyenkor, hanem megnézhetjük az előző év közösségi média statisztikáit is és megpróbálhatunk következtetéseket, tanulságokat levonni az eredményekből.

Először nézzük meg, mely márkák Facebook-oldalai kerültek toplistára interakció tekintetében!

  • 2019 januárban, februárban, áprilisban és októberben is első helyen áll a Norbi Update LOW CARB oldala.
  • Márciusban a Coop üzletlánc szerezte meg az első helyezést.
  • Májusban, júniusban, júliusban, és augusztusban is a Moonbasanails Hungary oldala került a dobogó legfelső fokára.
  • Szeptemberben a Túró Rudi,
  • Novemberben a Mayo Chix,
  • Decemberben a LifeTiLt blog lett az első.

Min múlik az interakció? A bejegyzésen. Olyan bejegyzéseket kell alkotni, ami arra ösztönzi a felhasználókat, hogy reagáljanak, kedveljenek, kommenteljenek és osszák tovább posztunkat.

A Norbi Update LOW CARB oldala többszörös győztes, ami nem olyan meglepő követői számát tekintve. Az oldalt 2019_4.jpg1,3 millió ember követi és januárban például 95.557 interakciót tudott elérni. Ha ezzel szembeállítjuk a decemberi győztest, a LifeTiLt Blogot, amely oldal 147.038 interakcióval lett első az év utolsó hónapjában, meglepően magas az interakciószám, tekintve, hogy őket 111 ezer ember követi, ami eltörpül a 1,3 millióhoz képest. Természetesen nem a követőszám, hanem a minőség és az aktivitás a mérvadó, ami Norbi oldalánál is rendkívül jó, tekintve, hogy az év alatt többször is az első helyre tudott kerülni. Sok esetben kerül egy-egy oldal előre az interakció szerinti toplistán, amikor egy posztjuk virálisan terjedni kezd vagy amikor nyereményt sorsolnak ki a kommentelők, kedvelők vagy megosztók között.

Milyen bejegyzések szerezték meg országosan a legtöbb interakciót?

Itt az elért interakció alapján soroljuk fel, mely hónapban mely Facebook-oldalak bejegyzései tudtak a legjobban teljesíteni.

  • Januárban a Milli. Egy jóízű mosoly nevű oldal nyereményjátéka 32.500-at is meghaladó interakciójával nyert.
  • Februárban a Norbi Update LOW CARB posztja, amelyben egy fogyásról ír, ért el több, mint 31 ezer interakciót.
  • Márciusban a Bárdi Autó Zrt. vicces videója került első helyre 48.795 interakcjával.
  • Az áprilisi győztes szintén a Milli. Egy jóízű mosoly egy újabb, ezúttal húsvéti nyereményjátékkal és majdnem 19 ezres interakcióval.
  • Májusban a Marslakócskák nyereményjátéka szerezte meg a legtöbb interakciót, egészen pontosan 50.630-at.
  • Júniusban az élre tört a Raffaello bejegyzése, amiben az új, limitált málnás ízt mutatták be, 11.455 interakcióval.
  • Július hónap győztese ismét egy nyereményjáték, méghozzá a Hotel Silvanus**** Visegrád oldalától, 34 ezret is meghaladó interakcióval.
  • Augusztusban egy KFC-s nyereményjáték vitte el az első helyezést, 45.707 interakcióval. A bejegyzéshez 43 ezer komment érkezett.
  • A szeptemberi kétségtelen győztes a Túró Rudi nevű Facebook-oldal nyereményjátéka, ahol új, sós-karamellás ízt nyerhettek a résztvevők. Ez a nyereményjáték több, mint 66 ezer interakciót hozott az oldalnak.
  • Az októbert is megszerezte a Túró Rudi, ezúttal a Nagy őszi Guru nyereményjátékával és 72.368 interakciójával.
  • Novemberben a Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest posztja került az első helyre a legtöbb interakció tekintetében. 31.906 interakciót tudott bejegyzésük elérni.
  • Decemberben ismét a Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest szerezte meg az első helyezést, 48 ezret is meghaladó interakcióval.

2019_3.jpgMi ebből a tanulság? Nézzük meg az ismétlődő mintákat! Hamar kiderül, hogy sok bejegyzés kapott elképesztően sok kedvelést, reakciót, hozzászólást és megosztást, amikor nyereményjátékot hirdetett. És itt nem kell feltétlen mérhetetlenül nagy nyereményre gondolni, az egyszerűbb játékok is rendkívül jó eredményeket produkálhatnak. Ha szeretnéd felturbózni elérésedet, minél több interakciót bezsebelni és sok új emberhez eljutni, érdemes Neked is kipróbálnod a nyereményjátékot – de azt is tudnod kell, hogy a benne van a pakliban, hogy sokan kikövetnek a játék vége után és az elérésed, az interakciók is visszaesnek a szokásosra. A nyereményjátékok mellett az új termékek bemutatása, a vicces, virális videók és a lélegzetelállítóan szép fotók dobták meg az egyes oldalak interakciószámát.

Youtube-statisztikák

Nem csak a Facebookra érdemes irányítani a figyelmünket, hiszen a Youtube is virágkorát éli és egyre népszerűbb 2019_5.jpgMagyarországon is a márkák körében, hogy tartalmakat osszanak meg Youtube-csatornájukon. Nem elhanyagolható, mennyi feliratkozója van egy adott csatornának, mennyien nézték meg az eddig feltöltött videókat és milyen ütemben növekszik a csatorna.

Januárban például megtekintés terén a Huawei Mobile HU csatornája nyert több, mint 30 millió megtekintéssel, a legtöbb feliratkozót a BioTechUSA tudhatta magáénak és a leggyorsabban a Samsung Magyarország csatornája növekedett, egy hónap alatt plusz 1.158 feliratkozóval. A legjobb videó ebben a hónapban (interakció és nézettség tekintetében) a Vodafone Hungary A te gyereked mivel játszik a digitális térben?  c. videósorozatának 3. része lett.

Februárban nézettség tekintetében még mindig a Huawei magyar csatornája vezetett és a feliratkozók tekintetében is tovább uralkodott a BioTechUSA Magyarország. A növekedésben is folytatódott a Samsung Magyarország csatornájának sikere és a Samsungé volt nézettség és interakció terén legjobb eredményt elért videó a magyar márkák feltöltött tartalmai közül. Samsung Galaxy: Kezedben a jövő c. videójukat, több mint 130 ezren nézték meg és 767 interakciót váltott ki.

A márciusi toplistán sincs sok változás, a korábbi kategóriák nyertesei tartották helyüket, viszont a legjobb videó a Wizz Air-é lett 55 ezres megtekintéssel.

Áprilisban a leggyorsabban növekvő csatorna helyét elfoglalta a TATA Consultancy Services Hungary 1.165 új feliratkozóval. A legnépszerűbb ezúttal a Maybelline Hungary csatornájára feltöltött Maybelline Make-up in the City sorozat egyik tagja, a Hogyan kerüljük el a hibákat alapozásnál? című videó lett. A videóban két influencer, Anna és Szilva mutat be smink praktikákat.

2019.jpgMájusban a Lay’s Hungary Youtube-csatornája vette át a leggyorsabban növekvő helyet és a legjobb eredményeket elérő videó pedig a Telekom HU Bocsi Anyu! – Egy rendhagyó Anyák napja elnevezésű feltöltése lett.

Júniusban a leggyorsabban a REGIO JÁTÉK Youtube csatornája növekedett, +2.865 új feliratkozóval. A legsikeresebb videót pedig ismét a Maybelline Hungary tudhatja magáénak, Könnyed, nyári smink, és Szilva idegeinek tesztelése címmel. Ebben is a korábbi első helyezett videóból már megismert két influencer lány szerepel. A videót több mint 625 ezer ember tekintette meg és 1.130 interakciót váltott ki.

Júliusban megtört a jég, és habár a Huawei Mobile HU csatornája továbbra is őrizte helyét nézettség tekintetében, feliratkozók száma alapján a BioTechUSA Magyarország elvesztette első helyét, a Maybelline Hungary csatornája letaszította trónjáról. A Maybelline magyar csatornájának ekkor 33.572 feliratkozója volt és a leggyorsabban növekvő cím is az övék, hiszen majdnem 3 ezer feliratkozóval gazdagodtak ebben a hónapban.

Augusztus hónapban a Wizz Air csatornájára iratkoznak fel a legtöbben a magyar márkák Youtube csatornái közül, a hónap videója pedig a Lidl Magyarországé: Gundel (Takács) palacsinta | Lidl Konyha címmel, Gundel Takács Gábor szereplésével, a 108 ezret is meghaladó megtekintéssel és 331 interakcióval.

Az sikeres videó után, szeptemberben a Lidl Magyarország csatornája vált a leggyorsabban növekedővé, a legjobb videó pedig a Telenor Hungary csatornájára feltöltött #HIPERGYORSAN KIHÍVÁS - Kállay-Saunders Andrással és Magyarósi Csabával c. videó lett.

Októberre ismét a Samsung Magyarország csatornája indult a leginkább növekedésnek, 2.600 új feliratkozóval gazdagodtak. A legjobb eredményeket a Maybelline Hungary Hogyan tüntethetők el a szem alatti karikák? c. videója érte el, melyben ezúttal Iszak Eszti is szerepelt.

Ezután a siker után nem is csoda, hogy novemberben a Maybelline Hungary csatornája növekedett a legjobban a 2019_2.jpgmagyar márkák közül.

Decemberben a Telekom HU csatornájára iratkoztak fel a legtöbben és a Maybelline egy újabb videója teljesített a legjobban interakciók és nézettség terén.

Ebből mi a tanulság számunkra?

Feliratkozók és megtekintések terén nem sok változás volt az év alatt és ha összehasonlítjuk a magyar márkák felirakozóinak és megtekintéseinek számát egy influencerével, meghökkentő eredményekre figyelhetünk fel. A Youtube terén kicsit nehezebb dolga van a márkáknak, ezért is fordul sok márka a véleményvezérek, hírességek felé és kéri fel őket szereplésre videóikban. Valljuk be, előbb kattintunk mi is egy videóra, ha az általunk ismert, kedvelt influencer szerepel benne. Megfigyelhetjük, hogy a legjobban teljesítő (legnagyobb nézettséget és legmagasabb interakciót elérő) videók közül több videóban is szerepel influencer, van, ahol nem is egy.

Miért csak nagy márkákat látunk a toplistákon?

Miután átnéztük a Facebook és Youtube statisztikáit a magyar márkák oldalainak vonatkozásában, felmerülhet benned a kérdés, hogy oké, persze, hogy ez meg az a nagy márka oldala ott van a legjobbak között, de a kisebb vállalkozások, cégek, márkák hol vannak?
Ne felejtsük el, hogy itt összesített eredményeket látunk és nem csak organikus eléréseket! Vagyis igen, a legsikeresebb posztok és videók között vannak, amikbe rengeteg pénzt fektettek a megvalósításon kívül is, hirdetések terén. Ez természetesen nem ördögtől való, nincs semmi rossz a hirdetésben és szűkösebb büdzséből is lehet szuper eredményeket elérni, ha valaki ért ahhoz, amit csinál! Szóval ne aggódj és ne érezd úgy, hogy Te nem veheted fel a versenyt a „nagyokkal”, mert organikus módon és jól beállított hirdetésekkel bárki felturbózhatja az elérését és az interakciókat.

Forrás: https://www.socialbakers.com/resources/reports/hungary/

Szólj hozzá

youtube toplista elérés 2019 Facebook