2020. jan 22.

Növekszik az influencer marketing jelentősége az Instagramon!

írta: K.Klarissza
Növekszik az influencer marketing jelentősége az Instagramon!

kep1.pngA Klear adatelemző vállalat új jelentést készített az Instagramon jelenlévő influencer marketing helyzetéről - mindezt több, mint hárommillió szponzorált poszt elemzésével. Az adatok azt mutatják, hogy az influencer marketing valóban növekszik. Az elemzés szerint az #ad (#hirdetés) hashtag-et használó Instagram posztok száma a 2018-as évhez képest majdnem 50% -kal nőtt 2019-ben.

Ez valószínűleg nem meglepő - mivel az Instagram használatában is nagymértékű növekedés tapasztalható, így természetes, hogy a cégek is arra törekednek, hogy igazodjanak ehhez a váltáshoz. Azonban a #ad hashtaget tartalmazó posztok elemzésével kep2.pngmeghatározható néhány konkrétabb trend, mely befolyással lehet az Instagram emelkedésére is.

Előszöris az adatelemzésből tisztán látszik, hogy az Instagram influencerek döntő többsége nő. Ez sem okoz túl nagy meglepetést, tekintve az Instagram vizualitását és a különféle divattermékekhez való viszonyát, amelyek általában jobban igazodnak a női felhasználókhoz. A férfi influencerek viszont egy új „lehetőséget” jelenthetnek a platformon, hiszen könnyen kiemelkedhetnek a tömegből.

kep3.pngA Instagram influencererek 54%-a a 25-34 éves korosztályhoz tartozik. Talán ez kicsit meglepő, hiszen bizonyos értelemben azt várnánk, hogy a még ennél is fiatalabb korosztály szerepel az élen. Ennek valószínűleg az az oka, hogy az influencerkedésnek valóban az az értelme, hogy hassanak a felhasználókra, ami azért némi tapasztalatot is igényel, ezért vezet a 25-34 éves korosztály. Természetesen nem sokkal mögötte, 31%-kal jelen van a 18-24 éves korosztály is. kep4.png

Nem meglepő, hogy az influencer posztok legnagyobb százalékát a divatipar teszi ki. Ezek a trendek nagyjából pontosan olyanok, mint amire számítani lehetett. De még így is érdekes megfigyelni, hogy az adatok mit mutatnak, és hogy ez hogyan kapcsolódik az egyes kampányokhoz. Az elemzésből az is kiderül, hogy a storyk használata kep5.pngnövekszik az influencerek körében, átlagosan több kép kerül megosztásra.

Mint már említésre került, nincs olyan nagy eltérés a férfi és a női influencerek között. Azonban mindkét esetben érdemes megvizsgálni a jelenlegi helyzetet, és felmérni, hogy ez mit jelenthet a saját influencer marketingünk megközelítésében. Az Instagram influencerek közreműködésével most még nagyobb növekedést érhet el cégünk, mint eddig, úgyhogy itt az idő, most kell elkezdeni!

Te alkalmazol influencereket a cégednél?

Mi azt mondjuk, hogy érdemes okosan és tudatosan tervezni az influencer marketingedet! Nézd meg itt, miért!

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/new-report-looks-at-the-growth-of-influencer-marketing-on-instagram-1/569277/

Szólj hozzá

marketing influencer