2020. jan 28.

Így kommunikáld a közelgő Valentin-napot a közösségi média platformjaidon

írta: K.Klarissza
Így kommunikáld a közelgő Valentin-napot a közösségi média platformjaidon

pexels-photo-318378.jpegAkár imádod, akár utálod, hamarosan itt a Valentin-nap, vele együtt pedig az a vásárlási roham, mely Amerika nyomdokaiba lépve, hazánkban is egyre nagyobb szerepet kap. 2017-ben a Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség becslése szerint a fogyasztók Valentin-napra fordított kiadása meghaladta a 18 milliárd dollárt. Szóval, ha céged termékei vagy szolgáltatásai beleillenek a Valentin-napi ajándékcsomagba, ideje Neked is bekapcsolódni a szerelmesek napját megcélzó marketingkampányba. Íme, néhány tipp, hogyan használd közösségi platformjaidat a Valentin-nap kommunikálására:

1. Dobj fel egy versenyt!

Abban egyetérthetünk, hogy mindenki szeret nyerni. Rendezz egy versenyt vagy nyereményjátékot, amelynek középpontjában természetesen a romantika áll:

  • Kérd meg oldalad követőit, hogy írják meg kedvenc édesség receptjeiket, vagy Valentinukkal készített fotóikat!
  • Kérd meg követőidet, hogy kommentben írják meg kedvenc romantikus dalukat vagy filmjüket!

Az már csak rajtad múlik, hogy győztest véletlenszerűen választasz-e, vagy a legkedveltebb hozzászólóé lesz a nyeremény.

2. Hozd meg a hangulatot!

Hozd meg felhasználóid kedvét a Valentin-naphoz! Posztolj romantikus hangulatú fotókat, használj alkalomhoz illő hangulatjeleket, szíves képkereteket. Hívd fel mindenki figyelmét az oldalaidon a hamarosan közelgő Valentin-napra!

3. Ajánlj tanácsokat és ötleteket!

Nagyon sokan nem terveznek előre, és az utolsó pillanatokra hagyják az ajándékvásárlást, vagy csak nincs ötletük, hogy mivel is lephetnék meg kedvesüket. Segíts nekik! Találj ki kreatív, nem megszokott ajándékötleteket, melyek szorosan kapcsolódnak vállalkozásod termékeihez vagy szolgáltatásaihoz. Például, ha éttermet üzemeltetsz, a közösségi média segítségével hívd fel a figyelmet különleges Valentin-napi menütökre - vagy az anti-Valentin-menüre. Kínálj ingyenes szállítást az aznap este egyedül otthon ülő, szomorú szinglik számára. Ékszerekkel, csokoládékkal, esetleg virágokkal foglalkozol? Hidd el, nem lesz jobb platform a közösségi csatornáknál! Mutasd meg termékeidet minél csillogóbb és csábítóbb fotókon keresztül!

4. Hashtag #minden

A hashtag az a motor, amely folyamatosan működik a közösségi média csatornákon. Ha beilleszted a hashtaget a bejegyzéseidbe, akkor biztosítod, hogy posztjaid megfelelően kategorizálva legyenek és könnyen rátaláljanak. A hashtaggel azonban vigyázzunk: legyen tömör és lényegretörő. Tanulmányok szerint a több, mint két hashtaggel ellátott szóval vagy kifejezéssel rendelkező bejegyzések hajlamosak csökkenteni az olvasók elkötelezettségét. Persze egyáltalán nem mindegy, hogy melyik platformon használjuk. Instagrammon jóval szabadabb kezet kapunk hashtag ügyileg, Facebookon azonban óvatosan bánjunk velük: 1-2 hashtagnél többet ne használjunk, és azokat is érdemesebb a posztjaink szövegében kiemelni, mint a bejegyzésünk elé, vagy mögé helyezni. Győződj meg róla, hogy hashtagjeid relevánsak és pontosak, képviselik a termékeidet, szolgáltatásaidat!

Egy kis tervezéssel a Valentin-nap a tél közepén fényes eredményeket produkálhat vállalkozásod számára. Kövesd ezeket a tippeket, ötleteket és figyeld a mutatószámokat!

A Te céged készül már a Valentin-napra?

Forrás: https://www.deluxe.com/sbrc/social-media/4-sweet-suggestions-for-valentines-day-social-media

Szólj hozzá

ünnep tippek valentin nap