2020. már 31.

Így érj el jobb eredményeket a Facebook-on!

írta: K.Klarissza
Így érj el jobb eredményeket a Facebook-on!

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 7. rész

hands-woman-laptop-notebook.jpgSzeretnél jobb eléréseket a Facebook-on? A megfelelő posztolási taktika használata jobb eredményekhez vezet, így érdemes odafigyelni néhány apróságra. Ebben a cikkben hat tippet osztunk meg Veled a hatékonyabb Facebook posztok eléréséhez.

1. Készíts posztolási ütemtervet!

Sok vállalkozás terv nélkül kezdi el a Facebook-on való posztolásokat. Ennek eredményeként bejegyzésük gyakran nem felel meg a célközönség igényeinek. Fontold meg a különféle témákat, amikről posztolni szeretnél és készíts hozzá egy ütemtervet! Például, ha a fitnesziparban dolgozol, a posztok tartalma kiterjedhet a fitnesz-tippekre, blogmarketingre, egészséges receptekre és így tovább. Minél több témát tudsz feldobni, annál több változatosságot kínálsz a követőidnek.

Miután kiválasztottad a lefedni kívánt témákat, készíts egy naptárt! A tartalmi naptárad tartalmazza napra lebontva, hogy milyen tartalmú posztokat teszel közzé. Az ütemtervnek köszönhetően változatossá teheted az oldaladat, és elkerülheted, hogy egy-egy téma nagyobb arányban szerepeljen a többihez képest, feltéve, ha pontosan ez a célod! ;) Ha esetleg nem tudsz nagyon előre tervezni, jó gyakorlati tipp, ha csak egy hétre előre tervezel. Ez számodra is ad egyfajta rugalmasságot, és elősegíti, hogy lépést tarts az időszerű témákkal.

2. Írj figyelemfelkeltően!

A National Center egyik tanulmánya kimutatta, hogy az emberek figyelemküszöbe mindössze 8 másodperc, amely 1 másodperccel kevesebb, mint egy aranyhalé. Ha ezt az információt figyelembe vesszük a Facebook posztok készítésénél, akkor a poszt első három-négy szava elengedhetetlen követőink figyelmének felkeltéséhez. 

3. Elemezz, majd optimalizálj!

A Facebookon négyféle típusú bejegyzés posztolható: linkek, képek, videók és szöveges tartalmak. A Socialbakers tanulmánya szerint a videó a legfontosabb elérés-vezérlő, amelyet a szöveges tartalmak, linkek és képek követnek. Mielőtt azonban kiválasztanád a tartalom típusát, érdemes időt szánni célközönséged elemzésére. Például, ha a blogodra szeretnéd őket irányítani, akkor a link formátum valószínűleg a jó megoldás. Másrészről, ha a fő cél a márkatudatosság, akkor a képek és videók a legcélravezetőbbek.

Tegyük fel, hogy például fel szeretnéd hívni a figyelmet a posztodban található linkre. Tehát a bejegyzésbe egy képet csatolsz a linkkel együtt. Amikor viszont kielemzed az adott bejegyzés eredményeit, kiderül, hogy az 51 bejegyzésre való kattintás közül csak 1 volt az, aki a linkre kattintott. Fontos tehát, hogy elemezd bejegyzéseidet és e szerint válaszd ki a megfelelő tartalom típusát!

4. Fontold meg a hashtag-ek használatát!

Használsz hashtag-et a Facebook-on való közzétételkor? A Buffer által a közelmúltban végzett tanulmány kimutatta, hogy a hashtag-ek nélküli bejegyzések felülmúlják a hashtagek-kel ellátott bejegyzéseket a Facebookon. Mielőtt azonban teljesen elvetnéd a hashtag-ek gondolatát, próbáld ki Te magad is! Van-e egy adott hashtag, amelyet kimondottan a céged használ? A hashtag-ek használata a Facebookon akkor ideális, ha hozzájárulnak a márka pozicionálásához. Az Adidas például gyakran használja a #teamadidas hashtag-et a bejegyzéseikben, mert ez megegyezik a márkájukkal.

5. Testreszabás

Amikor egy linket közzéteszel a Facebook-on, automatikusan lekérdezi a metaadatokat. Ez azonban szerkeszthető. Tegyük fel például, hogy újból közzé szeretnél tenni egy bejegyzést. Csak annyit kell tenned, hogy megváltoztatod a leírás metaadatait, hogy azok megfeleljenek az új bejegyzésed leírásának, és már kész is.

6. Kísérletezz a posztolási idővel!

Néhányan nem mélyülnek bele annak az elemzésébe, hogy felfedezzék a posztolás ideális napját vagy idejét. Amikor kész a bejegyzés, közzéteszik, vagy random időpontokra időzítik be. A HubSpot cikke szerint a Facebook-on való közzététel legjobb napjai a csütörtök és péntek, a legrosszabb napok pedig hétfőtől szerdáig vannak. Természetesen ezt mindenkinek saját magának kell kitapasztalnia, hogy mi működik a legjobban az oldalán.

A vállalkozások folyamatosan arra törekednek, hogy nagyobb figyelmet kapjanak a Facebook-on, amelynek havonta 1,44 milliárd aktív felhasználója van. A megfelelő stratégiával pedig még több sikert lehet elérni a Facebook bejegyzéseinkben.

Mit gondolsz? Használod már ezen taktikák valamelyikét a saját Facebook marketingedben?

Szólj hozzá

marketing tipp tippek