2020. máj 27.

Az organikus elérések ideje lejárt a közösségi oldalakon?

írta: Sáringer Viktória
Az organikus elérések ideje lejárt a közösségi oldalakon?

organikus_3.jpgManapság már teljesen elfogadottak a fizetett hirdetések, reklámok a közösségi oldalakon is. Azonban nem feltétlenül szükséges a sikerhez, hogy minden tartalmunkra költsünk. Az organikus elérés azt jelenti, hogy nem hirdetjük a tartalmat, csak simán feltöltjük és várjuk, milyen eredményeket tud elérni önerőből.

Már mindenki online van

Nem egyszerű sikereket elérni organikus módon – sőt, egyre nehezebb. A piac rendkívül telített, ma már tényleg szinte kivétel nélkül minden egyes vállalkozásnak, cégnek, márkának, blognak, influencernek, hírportálnak, televízió sorozatnak, játéknak, webshopnak van saját Facebook oldala. A felhasználók sok oldalt követnek, legtöbbjük már nem is emlékszik mely oldalnak mikor és miért vált a kedvelőjévé. Az információdömping megállíthatatlan és nehéz eljutni az emberekhez organikusan.

Meghatározó az idő, a tartalom és az algoritmus

A jó organikus eredményekhez megfelelően összeállított tartalomra, tökéletes időben való megosztásra van szükség. Persze mindezt a célközönségre szabva. Napjainkban az algoritmusok rendkívül meghatározók olyan szempontból, mit lát az adott felhasználó. Ez a rendszer nehezen kiismerhető és nagyon érzékeny. Lehet, hogy ha valaki kedveli a bejegyzésedet, látni fogja a későbbieket is, azonban ha pár alkalommal már nem reagál rá, akkor többet talán nem mutatja meg nekik a platform.

Miért érdemes az organikus tartalmakkal foglalkozni?

Ne csak hirdetésekben gondolkodj! Nem mutat jól, ha néha-néha csak kampányszerűen nekiállsz hirdetni, amúgy egyáltalán nem kezeled az oldalaidat, nem osztasz meg semmilyen tartalmat. Senki sem szereti csak a reklámokat. Mit árul el az egy cégről, ha csak akkor kommunikál az emberekkel, ha el akar adni valamit? Ugye, hogy nem ez a legjobb benyomás? Egy márkának sem áll jól, ha olyan megítélés alakul ki körülötte, hogy nem foglalkozik az emberekkel, csak vásárlóként tekint rájuk, akik profitot termelnek neki. Ma már ez nem elfogadható. Jobban jársz, ha hosszútávon alakítasz ki jó kapcsolatot az emberekkel, így ők ajánlanak majd ismerőseiknek és esetleg visszatérő ügyfeleiddé válnak. Tartsd a kapcsolatot követőiddel folyamatosan és ne csak erőszakosan eladni próbálj, hanem adj nekik tippeket, tanácsokat, ossz meg kulisszatitkokat – érd el, hogy megkedveljék márkádat!

A szájreklám hatalma

organikus_2.jpgA szájreklám egy nagyon hatékony marketing módszer. No, nem csak akkor, ha arról van szó, hogy influencerekkel működünk együtt és fizetünk nekik az említésért. Nem mindig mi koordináljuk, ki és mit mond rólunk főleg az internet mindennapjainkat meghatározó idején. Amennyiben jó benyomást keltünk, az emberek rendelkezésére állunk, a panaszokra időben és megfelelően reagálunk, nincs mitől félnünk. Elégedetlenkedők mindig lesznek, de amíg mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, addig nagyon kicsi lesz a negatív vélemények aránya. Az elégedettségüket pedig az emberek nem csupán a közösségi platformokon oszthatják meg értékelés, komment formájában, de ismerőseiknek, családtagjaiknak is elmesélhetik pozitív tapasztalataikat. Ennél jobb pedig nem is kell, hiszen előbb vásárolnak az emberek egy megbízható, közeli hozzátartozó, barát javaslatára – főleg, ha személyes a tapasztalat.

Neked már van Facebook csoportod?

A platform ezen lehetőségével nem olyan sok cég él. Azonban a csoportokban nagyon jó eléréseket lehet generálni, mivel kizárólag az érdeklődők lépnek be, a legtöbben szívesebben kommentelnek zárt körben és az interakció hatására pedig egyre csak népszerűbbé válnak a posztok. Ha kedveled a csoportban lévő bejegyzéseket, nagyobb eséllyel mutatja meg neked újra a Facebook, mintha egy sima bejegyzést kedvelnél.

Egy csoport ráadásul egy bizalmas, biztonságos közösség létrehozására ad lehetőséget, amennyiben van egy moderátor, aki folyamatosan kezében tartja a bejegyzések és kommentek sokaságát, így elkerülve a konfliktusokat.

organikus.jpgLehetőség adódik laza, ismerkedő, közvetlen hangvitelű posztok létrehozására is, amire nem biztos, hogy a felhasználók nyilvánosan reagálnának, de egy zárt csoport keretein belül megnyílnak. Például kitalálhatsz játékokat, vagy egyszerű, általános kérdéseket (Ki honnan származik?) esetleg márkádhoz specifikusan kapcsolódó kérdéseket (Neked mely íz a kedvenced?, Melyik könyvet olvastad ki többször is?, Küldd el a fényképet, melyik koncert tetszett a legjobban!)

Szállj be Te is a csevegésbe! Oldalad ne csak néma megfigyelő legyen, aki néhanapján bedob egy-egy posztot, hanem aktivizáld magad és beszélgess a kommentelőkkel! Nagyobb valószínűséggel fognak reagálni a bejegyzésekre, ha figyelembe veszed, miket írtak, kedveled a hozzászólásokat és ahol tudsz, válaszolsz is.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/organic-social-content-marketing-ideas-from-a-pro-larry-kim/

Szólj hozzá

tartalom hirdetés tipp tippek organikus elérés