2020. jún 18.

Szerezz új vásárlókat az Instagram segítségével!

írta: Sáringer Viktória
Szerezz új vásárlókat az Instagram segítségével!

va_sa_rlo.jpgTe is aktívan használod az Instagramot marketing stratégiád részeként? Szeretnél még jobb konverziót elérni az alkalmazás segítségével? Ebben a cikkben tippeket hoztunk, amik segíthetnek, hogy az Instagram profilodra látogató felhasználók vásárlókká is váljanak.

Linkek az Instagramon

Az nem elég, ha az embereket az Instagramról weboldaladra irányítod, ebből a forgalomból konverziót kell generálnod. Az Instagramon egyáltalán nem egyszerű ez, főleg, mivel itt a kattintható linkek használata rendkívül korlátozott. A bejegyzéseidben például nem használhatsz kattintható linkeket úgy, mint ahogy a Facebookon tennéd.

Honnan lehet weboldalra irányítani a felhasználókat?

  • A bemutatkozásodból: itt lehetőséged van egy webcím megadására. Amennyiben több, különböző linket is megosztanál, használhatsz olyan weboldalakat, ami összegyűjti linkjeidet (például Linktree), azonban ez már plusz kattintásokat kíván meg a felhasználóktól. Az átlagos felhasználó nem szeret keresgetni, kattintgatni, egyből a kívánt oldalt akarja megkapni, szóval ezt csak akkor alkalmazzuk, ha mindenképp szükséges több link megosztása.
  • Az Instagram történetekből: van lehetőség link megadására, amit a felhasználók a képernyő felfelé húzásával érhetnek el. Azonban ez sajnos nem minden profil számára elérhető funkció.
  • Instagram reklámok segítségével: ha az Instagramon hirdetsz, akkor a Feed-be és a Stories közé is bekerülhetsz és a tartalom kattinthatóvá is válik az emberek számára.

Ezekkel a módszerekkel látogatókat szerezhetsz, azonban más kérdés, hogyan válnak vásárlókká. Időt, energiát, pénzt fektetsz az Instagram profilod fejlesztésébe, aktivitásába, de vajon ez megtérül?

Legyen emlékezetes hirdetésed!

va_ra_slo_3.jpgElőször is: ragadd meg a figyelmet! Hirdetések esetében tulajdonképpen megzavarod a felhasználót normál tevékenységében: például ő az ismerősei által közzétett történeteket nézegeti és egyszer csak megjelenik neki a reklámod. Legyen figyelemfelkeltő, jól látható és értelmezhető a tartalom, olyan, ami arra ösztönzi az embereket, hogy többet akarjanak tudni.

Landing Page

A Landing Page, vagyis az oldal, ahová a látogató érkezik, kulcsfontosságú. Az érkezési weboldal esetében kiemelten fontos, hogy ne kelljen pár másodpercnél többet várni arra, hogy betöltődjön, ugyanis rengetegen kilépnek, ha ennyi idő alatt nem történik semmi. Az oldalt úgy kell optializálni és beállítani, hogy minél előbb letöltődjön. Ehhez hozzátartozik, hogy legyen mobilra szabott verziója is weboldaladnak, ugyanis egy számítógépre méretezett weblap nehezebben töltődik be és nem is olyan jól átlátható, mint egy mobilra kifejlesztett verzió. Legtöbbünk álló helyzetben tartja kezében a telefont, míg a számítógép használatakor fekvő elrendezés szükséges a megfelelő felhasználói élmény biztosításához.

Tesztelj!

va_sa_rlo_3.jpgTanácsos elvégezni az 5 másodperces tesztet: mik azok, amik megragadják a figyelmedet az első 5 másodpercben? Körülbelül ennyit fog rászánni az átlagos felhasználó is és ha nem talál elég érdekes dolgot, akkor ki is léphet. Legyen egyértelmű az oldalon, miről is van szó.

Az 5 másodperces tesztnél segíthetnek az alábbi kérdések:

  • Mi ennek az oldalnak a célja?
  • Mire kattintanál elsőként?
  • Mi az, ami szembetűnő az oldalon? Mi ragadja meg elsőként a figyelmed?
  • Eléggé vonzónak találod a speciális ajánlatot, akciót?

Törekedj összhangra!

A Landing Page üzenete, vizuális elemei és az Instagramon használt bejegyzésed, hirdetésed legyen összhangban! Erről sokan megfeledkeznek, azonban ez is egy hangsúlyos részlet. Így az oldaladra érkező látogatók komfortosan érzik majd magukat, hiszen az Instagramon már megszokott látványvilág, stílus veszi őket körül. Ez bizalmas légkört teremthet, hogy tovább időzzenek oldaladon és további lépéseket tegyenek a vásárlás felé vezető úton.

Ha a hirdetésed eléggé érdekes volt ahhoz, hogy a felhasználó kattintson, akkor valószínűleg ebben az irányban kell továbbra is haladnod: hasonló taktikát kell alkalmaznod a Landing Page-en is, mint az Instagram hirdetésedben. Ha már egyszer elnyerted a felhasználó tetszését, akkor nem foghatsz mellé ugyanezzel a stílussal.

va_sa_rlo_4.jpgPéldául elérhetsz ilyen hatást, ha ugyanabból a fotósorozatból használsz fel fotókat a reklámodhoz és a weblapodhoz is: így nem teljesen megegyező képet látnak a felhasználók, mégis hasonlót, ismerős színvilággal és tartalommal. Ugyanúgy hatásos lehet, ha a videót, ami miatt a hirdetésre kattintanak valahol a weboldaladon is megjeleníted, így egyből tudják az emberek, hogy jó helyen járnak és még többet megtudhatnak a bemutatott termékről vagy szolgáltatásról.

Ismerd meg az eredményeket!

Kiemelten fontos, hogy folyamatosan monitorozd az eredményeket! Figyelned kell, hogy hány látogató jön az Instagram profilodról, milyen tevékenységet végeznek weboldaladon és megtérül-e a hirdetésekre, aktivitásra költött költségkeret. Nem minden kínálathoz passzol az Instagram, így fontos, hogy tisztában légy a konverziókkal. Amennyiben nem vásárolnak az Instagramról érkezők vagy nem is jönnek át weboldaladra a hirdetések hatására, csupán páran, lehet, hogy nem éri meg az Instagramon elkölteni a pénzedet.

va_sa_rlo_2.jpgA visszajelzések, elemzések közeli követése ezért hangsúlyos, hiszen kár nagy összegeket fektetni olyan felületekre vagy lehetőségekre, melyek nem válnak be számodra és nem juttatnak semmilyen előnyhöz. Ha csupán negatív eredményeket kapsz az Instagram hirdetésekből, akkor tanácsosabb a Facebook vagy a Google hirdetési lehetőségei felé fordulnod, melyek közelebb vihetnek céljaid eléréséhez. Persze ettől még érdemes megtartanod Instagram profilodat és aktívnak lenned ezen a felületen is, de ha nem térülnek meg a hirdetések, inkább ebből a szempontból koncentrálj más opciókra.

Az eredmények követésénél nagy segítségedre lesz a Google Analytics.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-convert-more-instagram-traffic-3-tips/

Szólj hozzá

hirdetés weboldal tipp vásárlás link story bejegyzés tippek vásárló