2020. jún 19.

Érj el jobb eredményeket az Instagramon!

írta: Sáringer Viktória
Érj el jobb eredményeket az Instagramon!

jobb_eredme_ny.jpgUgye Te is szeretnéd, ha az Instagramon közzétett tartalmaid jobban teljesítenének? Szívesen megtudnád, hogyan optimalizáld az Instagram Képfolyamába szánt tartalmakat? A legjobb helyen jársz, hiszen ebben a cikkben a legfrissebb tippeket gyűjtöttük össze, hogyan növelheted bejegyzéseid sikerét!

Melyik formátum teljesít a legjobban?

Az Instagramon többféle formában is megoszthatsz tartalmat: képet, videót vagy képgalériát tehetsz közzé. Az algoritmus nem tesz különbséget a tartalomtípusok között, így elsősorban a célközönséged visszajelzéseire kell figyelned, hogy megtudd, ők mit preferálnak. Amennyiben sokkal nagyobb aktivitást ér el egy videós poszt, akkor videókkal kell gyakrabban előállnod. Az Elemzéseid segítségedre lesznek, hogy megtaláld, mely tartalomtípusok tetszenek a leginkább a felhasználóknak és ehhez hasonlókat tanácsos létrehoznod a jövőben.

jobb_eredme_ny_2.jpgA képgaléria hatalma

A képgaléria lehetővé teszi, hogy minimum kettő, maximum 10 fotót ossz meg egy bejegyzésben. Így a felhasználók több képet vagy akár videót is láthatnak, ami megnöveli az esélyeidet, hogy olyan tartalmat mutass nekik, ami felkelti az érdeklődésüket.

Engedd el a fantáziád!

A kreativitás kulcsfontosságú egy olyan vizuális elemekre épülő alkalmazásban, mint az Instagram. Mindenki előszeretettel nézegeti az esztétikus, mutatós tartalmakat és sokkal előbb is kattintanak a felhasználók a szép vagy érdekes bejegyzésekre.

Lehet egy videó kezdőképe például meghökkentő, meglepő és ezzel is elérhető, hogy kattintsanak, azonban az ilyen módszerrel óvatosan kell bánni, mert a clickbait visszafelé is elsülhet. Ha nem is szerepel a videóban az adott kép, amivel odacsaltuk a felhasználót, akkor rossz élménye lesz, amit hamar márkánkhoz kapcsolhat. Így inkább olyan képkockákat emelj ki videódból, amik valóban szerves részét képezik, de elég érdekesek ahhoz, hogy odavonzzák a tekintetet és kíváncsiságot váltsanak ki a felhasználókból!

A színek erejével

jobb_eredme_ny_3.jpgBizonyított, hogy a kék szín 20-30%-kal jobb eredmények eléréséhez segít az Instagramon. Az emberek reagálnak a kék színre. Szerepeljen a fotón az ég kéke, egy kék színekben pompázó termék, kék ruhadarab, a háttérben valami kékes színű dolog.

Az is jó taktika, ha egy nagyon minimalista, egyszerű hátteret használunk a fotózáshoz. Ne legyen hangsúlyos, mi van a háttérben vagy ne is látszódjon – legyen az például egy fehéres-szürkés terítő, amin a termékek elhelyezkednek vagy alkalmazz valamilyen egyszínű hátteret. Ha egy nem hangsúlyos, egyszerű háttérhez egy színes, figyelmet megragadó terméket, tárgyat párosítasz, kiemelheted bejegyzésedet a posztok sokaságából. Ezzel ráveheted az embereket, hogy megálljanak egy pillanatra a platform görgetése közben és jobban figyeljenek a tartalmadra.

Legyen élet a képeiden – szó szerint!

Az emberek reagálnak egymásra. Ne mindig csak a polcon vagy az asztalon esztétikusan elhelyezve mutasd be a termékedet, hanem olyan formában is, amikor valaki fogja, használja azt! Nem is feltétlen szükséges, hogy valaki konkrétan szerepeljen a fotón, az is jó ötlet, ha csak a keze látszik, hogy fogja a terméket vagy a válla fölül készül a fotó, ezzel egy bensőséges hangulatot teremtve.

jobb_eredme_ny_4.jpgA másik nagy kedvenc: az állatok. Létezik olyan ember, aki nincs oda a cuki állatokért? Kiskutyák, kiscicák, bárányok, malackák, nyuszik – válaszd bármelyiket, garantáltan sikered lesz! Például fotózd le kutyusodat, ahogy érdeklődve beleles a dobozba, amiben érkeztek termékeid: garantáltan elrabolja majd a szíveket és kiemelkedően sok kedvelést és hozzászólást fogsz kapni.

Szavakkal a figyelemért

A figyelem megragadására jó technika, ha elhelyezel pár szót a képeden. Például képgaléria esetében írhatsz minden fotóra egy-egy szót, így kiadva egy egész mondatot, de az is remek, ha csak egy képet töltesz fel, amin pár kulcsszó szerepel. Ezek ne legyenek óriásiak, hogy elnyomják a képi tartalmat, de közben jól észrevehető legyen akkor is, ha valaki olyan méretben látja a fotódat, mint a Felfedezés oldalon megjelenő tartalmak. Szavak feltüntetésével rábírhatod az embereket, hogy megálljanak egy pillanatra elolvasni, mi is van a képre írva, majd ha a kulcsszavak felkeltik az érdeklődésüket, áttérnek képleírásodra. Itt se okozz csalódást: a kép leírása mindenképp kapcsolódjon a képre írt szavakhoz!

Az első mondat számít

Az Instagramot a legtöbben képek nézegetésére, inspirálódásra használják. Ha azt akarjuk elérni, hogy elolvassák üzenetünket, amit a képleírásnál helyezünk el, mindenképp indítsunk erősen. Gondoljunk csak arra, milyen hirdetéseket vagy blogcikkeket, könyvet írni. A cím, az első mondatok hangsúlyosak, mert a legtöbben ebből ítélnek, érdemes-e továbbolvasni. Nyugodtan használj erős szavakat, például: Ez az, amire idén nyáron SZÜKSÉGED van! Használj bátran nagybetűket, hashtag-eket a szövegben, emojikat!

Csak stílusosan!

Alakítsd ki márkád stílusát az Instagramon! A feltöltött tartalmak passzoljanak arculatodhoz, márkád értékrendjéhez. Emellett jó, ha figyelsz arra, hogy profilodra tévedve is kellemes kép fogadja az odatévedőket. Ne random, színes, kirívó képek sorozata legyen oldalad. Tervezd meg gondosan, mikor mit osztasz meg és ezt milyen formában teszed. Az Instagram-profilon három kép jelenik meg egymás mellet egy sorban, ami jó lehetőséget ad arra, hogy középre helyezd az érdekesebb, különlegesebb tartalmat, például képgalériát, videót, animációt, szöveget tartalmazó képet, miközben a két oldal keretet alkot ennek a középső bejegyzésnek. A két szélén hasonló színvilágú, elrendezésű vagy tartalmú képek közül válogass!

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-improve-instagram-post-engagement-4-tips/

Szólj hozzá

kreatív tartalom tipp kép videó tippek